Quantcast
Legfrissebb híreink
Kelemen Krisztián: Elégedettek lehetünk Kovács Bálint idei szereplésével, de jövőre fejlődnie kell
Fotó: H-Moto Team
Super Moto

Kelemen Krisztián: Elégedettek lehetünk Kovács Bálint idei szereplésével, de jövőre fejlődnie kell

Egy menedzser dolga ugyan más, mint a versenyő Kovács Bálinté, ám amíg
utóbbi 200-as tempóval száguld a pályán, pályán, addig előbbi hasonló
tempóban tárgyal a támogatókkal, izgul a pilótájáért.

Ha a kémia működik a két ember között, akkor abból nagy eredmények
születhetnek. Ez a fajta kémia megvan Kelemen Krisztián a H-Moto
Team tulajdonosa és Kovács Bálint között, így nem csoda, hogy
évről évre egyre eredményesebb az együttműködésük.

A 22 éves motoros 2023-ban a világ egyik legerősebb bajnokságában, a német
IDM-ben szerepelt a BMW gyári pilótájaként, valamint állandó
versenyzőként állhatott rajthoz az Endurance-világbajnokság
európai futamain. Nézzük, miként értékeli a 2023-as szezont
Kelemen Krisztián.

Miután számos lehetőség felmerült már 2022 végén Bálint idei
versenyszezonjával kapcsolatban, mégis mi alapján döntött arról,
hol és milyen csapattal álljon rajthoz 2023-ban?

Bálint 2023-as programjánál több szempontot is figyelembe vettünk a
menedzsmenttel. Mi lenne a legideálisabb fejlődési lehetőség a
számára, amivel a karrierje fejlődését tovább tudjuk segíteni. Ezért
döntöttünk Rizmayer Gábor sportigazgatóval az IDM legjobb gyári
BMW-s csapata mellett és fogadtuk el a szlovák Maco Racing Team
ajánlatát az EWC-re.

Kovács Bálint, H-Moto Team
Fotó: H-Moto Team

Milyen célokat tűztek ki maguk elé az IDM-ben, miután gyári
pilótaként a korábbi, sokszoros bajnokcsapatban húzhatta a gázt
Bálint?

Reklám

Az IDM-ben olyan célokat tűztünk ki Bálint számára, amik feszegetik a
jelenlegi tudásának határait. Egy ilyen csapatnál sokkal komolyabb
szerkezetbe kell beintegrálódni, felvenni a ritmust és dolgozni a sikerért.
Az első évben a siker a folyamatos fejlődésben mérhető le.

Ettől az évtől dolgozott Bálint fix telemetria mérnökkel, Fekete Bálint
személyében, és ennek a munkakapcsolatnak is idő kellett mire
összecsiszolódott. A szezon második felében már a tizedek faragásáról
szólt. Valamint arról, hogy minél többet tudunk és tapasztalunk annál
nehezebb az optimális beállítás megtalálása egy adott pályára. Nagyon
sokat segített ebben a munkában, hogy a csapattársak adatait is tudtuk
hasznosítani.

Mi az, ami mindebből megvalósult, illetve mi az, amiben még
javulnia kell a versenyzőjének?

Bálint folyamatosan a határait feszegetve motorozott és ez az
esésekben csúcsosodott ki, hisz ezek zöme a túlvállalásból adódott. A
német bajnokságban induló pilóták és csapatok egy nagyon magas
szintet képviselnek a világ motorsport élmezőnyéből, így kijelenthetem,
hogy egy hatalmas dolgot vittünk véghez azzal, hogy ebben a
mezőnyben a 8.-ik helyet sikerült megszerezni a Superbike
kategóriában.

Személy szerint én egy részsikernek örültem volna, de
nem lehetek elégedetlen, mert Bálint abszolút megtalálta a helyét a
csapatban, valamint a hangot a szerelőkkel és a mérnökével. Így az
eredmények is jönni fognak, ha a következő évben is egy hasonló
előrelépésre lesz képes, mert bizony, még fejlődnie kell. Viszont
teljesen jó úton jár.
Az igazi próbatétel azonban az Endurance-világbajnokság volt
idén, ráadásul ezúttal már nem beugró, hanem állandó
versenyzőként.

Reklám

Az idei EWC sorozatban az volt a cél, hogy fix helyet szerezzünk
Bálintnak, lehetőleg egy minél jobb csapatban. Ehhez meg is kaptuk a
Maco Racing csapatától a lehetőséget. Róluk tudni kell, hogy huszonöt éve vannak jelen a hosszútávú világbajnokságban.

A Yamaha és a Dunlop támogatásával szerepelnek. Nagymúltú, rengeteg tapasztalattal
rendelkező csapattulajdonos irányítja a csapatot, akit mindenki ismer és
elismer a paddockban. Így pozitívan tekintettünk erre a szezonra, hisz
nem kell a helyért küzdeni stresszelve, hanem mint biztos résztvevő
„csak” készülni kellett a futamokra.

Kovács Bálint, H-Moto Team
Fotó: H-Moto Team

Pár szóban ismertesse, mi a fő különbség a sprint és az EWC
futamok között.

Ez a szakág teljesen más, mint a sprint futamok. Itt nem csak az erő,
a gyorsaság vagy a gumiabroncs számít, hanem az összhang a csapat
és a versenyző között, valamint a megfelelő felkészítése a motornak. A
fentiekből adódik, hogy a csapat mindenben jól teljesített, hisz ha baj
volt, a lehető legrövidebb idő alatt megoldották és folytatódhatott a
száguldás.

Melyek voltak az idei 24 órás vb-futamok legemlékezetesebb
pillanatai? Már, ha sikerül kiemelni ilyet.

Reklám

A legendás Le Mans-i futam egy hihetetlen hideg és esős hét volt.
Hajnalban 3 fokban rótták a köröket a pilóták, a jó szereplés nekünk
ekkor “repült” el szó szerint, Enzo Boulom szenvedett balesetet és
onnantól a célba érkezés, vagyis inkább a túlélés volt a cél.

A spa-i futam nem kezdődött jó előjellel, hisz Bálint itt indult életében először
rajtversenyzőként, de a motor nem indult be, és az első kört az utolsó
helyen tudta megkezdeni. A folytatás is rémálomba illően alakult, hisz
hajnal két óra körül egy irgalmatlan nagyot esett. Használt gumikkal
engedték ki, hogy időt nyerjünk, és lehet ez okozta a vesztét a jó
helyezésnek, hisz elment a motor hátulja és szinte megsemmisült a
motor.

Nekem Bálint volt a fontos, és szerencsére mire bejutottam a
medical centerbe, már minden rendben volt vele. Hihetetlen, mert szinte
karcolások nélkül megúszta élete legnagyobb esését. A motort a csapat
összerakta, csak a váz maradt ép meg a blokk, emberfeletti munkát
végeztek a szerelők. A baleset után 4 órával már Bálint is újra a pályán körözött. Az utolsó futamon volt a legkevesebb hiba, így egy fantasztikus 6. helyet sikerült szerezni, amivel mindenki elégedett lehetett, mert ezt a viszontagságos szezont egy kimagasló
eredménnyel fejelte meg a csapat és privátként a superbike
kategóriába ennyire elöl végezni az nagyon ritka.

Összegezve rengeteg tapasztalatot gyűjtött Bálint az idei EWC szezonban, és ami a
leglényegesebb, újabb 3 futamot fejezett be. Ezekre lehet építeni a jövő
évi szereplést.

De milyen szereplést? Hol folytatja Bálint?

Reklám

Folyamatosan tárgyalunk a 2024-es évről, a cél a következő fejlődési
lépcsőfok megmászása, de a két sorozatban jó lenne azonos márkával
szerepelni. Beszereztünk egy BMW edzőmotort Bálintnak, így azért
könnyebb lesz a versenyek közötti holtidőt áthidalni.

Január végére meglesznek a szerződések, és a február eleji hagyományos
sajtótájékoztatón jelentjük majd be a 2024-es terveinket. Nagyon
köszönöm annak a rengeteg embernek, akik a munkájukkal segítik
Bálintot, hisz nélkülük nem tartanánk itt.

Boldog Új Évet Kívánok minden motoros barátunknak!

Amennyiben szeretnének naprakészek lenni a Kovács Bálint
szereplésével kapcsolatos hírekkel, akkor látogassanak el
www.bikebalint.com weboldalra.

Kovács Bálint: Kedvelem a barcelonai pályát, ezért bízok egy jó eredményben!

Releváns cikkek