Quantcast
Legfrissebb híreink
Slide Up
x
Haas-csapatmunka segítette az újonc győzelmét
Fotó: F1HC / F1 23
Esport

Haas-csapatmunka segítette az újonc győzelmét

Két futamindulással a háta mögött megszerezte első győzelmét a Haas versenyző, Bai Benjámin az F1 Hungarian Championship A-ligájában.

Miami volt a helyszíne a következő fordulónak, ahol joggal izgulhattunk amiatt, sikerül-e átmenteni a szezonnyitó izgalmait az amerikai helyszínre.

Zorkóczi futameltiltását töltötte, így az egyik kiváló időmérős nem vett részt, ám a csapattársa nagyot alakított. Nagy Bence a 18 perces időmérő lejártával vezette egy ideig a kvalifikációt, de a mai napon lett nála gyorsabb. Bai Benjámin elképesztő formát mutatva sikerült Bencét megelőznie, aki az egész időmérő alatt folyamatosan a leggyorsabb volt. Bence jól összerakott köre viszont majdnem megtréfálta őt, ám csupán 4 ezreddel, de Benjáminé lett az első rajtkocka. Kósa Csaba indulhatott a 3. helyről, míg némi meglepetésre Kovács Roland csak a 7. pozícióra ért oda. A mezőny erősségét még mindig hűen mutatja, hogy az 1. és a 12. helyezett között fél másodperc különbség volt.

A rajt problémák nélkül lezajlott, az élmezőnyből Dankos Attila indult egyedül lágy keverékű gumikkal, az első 3 közepessel kezdett. Ők olyan komoly tempót diktáltak, hogy DRS-en kívül harcolták magukat, Attila pedig már az 5. helyen volt, aki folyamatosan előzőtt, majd zárkózott az elmezőnyre.

F1HC_02_rajt, Haas
Fotó: F1HC / F1 23

A 3. körre Kósa előbb Nagy Bencét, majd később Bai Benjámint is megelőzte, így ő lett a futam új éllovasa. Kovács Roland bízhatott a versenytempójában, ám még mindig a 7. helyen rostokolt. Egy pillanatra megijedhettünk a sárga zászlót látván, Gergely Bálint forgott meg, aki igen előkelő helyről indulhatott, ám a kipördülésének köszönhetően a mezőny végére kényszerült.

A következő kicsúszásra a 7. körig kellett várni, Ambrus Dávid és Prekker Norbert miatt kellett a srága zászlót lengetni. Ebben a körben Bai újra visszavette a vezetést, akinek csapattársa, Diósi Milán a hardokkal Dankost előzte meg, és határozottan jobb volt a tempója, mint a mediumos pilótáknak.

Dankos, Kovács, McLaren, Ferrari
Fotó: F1HC / F1 23

Szorosan ment egymás mögött a mezőny, a 9. helyig bezárólag mindenki DRS-távolságon belül volt. Dankos Attila és Kovács Roland csatáztak egy nagyot, Attila a kopott lágy gumikon hatalmasat védekezett, maradt a 4. helyen ezzel.

Az élen Nagy Bence, Kósa Csaba, Bai Benjámin sorrend alakult ki a 9. körben addig, amíg Bai egy elmért féktáv következtében picit lemaradt az élen haladó duótól, ám nem sokáig. Kósa Csaba az élen haladva kiforgott, ám az utólagos videós elemzés után meggyőződhettünk arról, Nagy Bence lökte rá a falra Kósát, viszont Bence videójában Csaba nem a fal mellett volt, hanem a belső íven. Sajnálatos baleset, lehet egy sajnálatos játékhiba miatt nem lehetett Kósa Csaba a futamgyőztes. Már csak azért is, mert reset to track használata miatt meg lett büntetve, mivel ez szabálytalan a bajnokságban.

Kovács és Dankos kezdték meg a boxutcába hajtók sorát, Roland keményeket, Attila közepeseket rakott fel. Itt megelőzte Kovács Dankost, majd a következő körben a Ferrari pilótája a pitbe haladó Nagy Bencét is átlépte, de a tiszta sorrendet a következő körben láthattunk, amikor a mezőnyből mindenki kereket ment cserélni. A pályán maradt Varga Ádám tartotta fel Kovácsot, melynek következtében Dankosnak mindkét pilótát sikerült megelőznie.

Mikor mindenki frissebb kerekeken haladt, jött a safety car Ambrus kiesése miatt. Dankos, Nagy Bence és Kovács medium abroncsokat raktak fel, míg Bai, Diósi, Kósa és Marics ebben a sorrendben 4 és 5 körös használt gumikon hajtottak tovább.

A 20. körben járva Dankos Attila begyújtotta a rakétákat, feljött a 3. helyre, majd a 22. körben a vezetést is átvette két darab duplaelőzéssel, ezzel megmutatva, miért is törne a bajnoki címért. Ám a lendülete annyira vitte, hogy a futamgyőzelem kapujában megforgott, a játék pedig kizárta, így pont nélkül zárta a futamot.

Közben Kovács Roland majd 2 másodpercre volt lemaradva a dobogós helyezésektől, később pedig Nagy Bence is megelőzte a regnáló bajnokot. A két Haas egymást húzva próbáltak menekülni a vérszomjas üldözőktől, hisz a 6. helyig bezárólag 1 másodpercen belül voltak a versenyzők.

Zorkóczi helyettese a mai napon Tóth Milán volt, akinek elég meggyőző volt a tempója, ám ami miatt emlékezetessé vált ez a futam, az egy kiütés. Marics Róbert bizonytalan féktávja megzavarta őt, ezzel felöklelte az Aston Martin pilótáját, aki így a mezőny végére esett.

Nagy Bence az utolsó körökre kicsit elfogyott, Kovács Roland és Greksza Tamás is megelőzte, így az 5. helyre esett vissza.

Bai, Diósi, Kovács, Haas, Ferrari
Fotó: F1HC / F1 23

A Haasok pedig az utolsó körig taposták a gázt, húzták egymást, hogy meg se próbálja senki őket megelőzni. Erre a legnagyobb esély az utolsó körben volt Kovács Rolandnak, de innden is látszik, hogy Diósi Milán és Bai Benjámin mennyire jó duót alkotnak. Az érkező Ferrarit sikerült mindkét egyenesben úgy levédekezniük, hogy az 1. és 2. helyet a Haas pilótái zsebelték be.

“Az SC rosszkor jött, nem is védekeztünk Dankos ellen. Később eldobta, ott bajban voltunk, nem tudtuk kivel huzatni magunkat.”

Viszont nagyon összejátszottunk, ezzel tudtuk megnyerni a futamot” – nyilatkozta Bai Benjámin.

Azt is megkérdeztük tőle, lesz-e házon belüli csata később, amire diplomatikusan úgy reagált, szeretné ezt a csapatmunkát a továbbiakra megtartani, de majd az idő eldönti, mennyire lesz köztük szoros a bajnokság.

Az érdeklődők az F1 Hungarian Championship YouTube-csatornáján tudják visszanézni a futamot.

A következő futam ma 17:45-kor Imolában lesz, amit a Liga Twitch-csatornáján tekinthetnek meg.

Körömrágós szezonkezdés az F1 Hungarian Championship A-ligájában

Slide Up
x

Releváns cikkek