Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Magyar Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Monaco utcáin szerezte meg első győzelmét a bajnoki éllovas
Fotó: F1HC / F1 23
Esport

Monaco utcáin szerezte meg első győzelmét a bajnoki éllovas

Az F1 Hungarian Championship A-ligájának éllovasa, Diósi Milán megszerezte pályafutása első győzelmét a hercegségi futamon.

Az imolai esős káosz után sem reménykedhettek a pilóták semmi jóban, hisz Monaco pályája a modern F1-es autókkal nem éppen egy leányálomm versenyzés szempontjából. A szűk kanyarok és a széles autók azt eredményezik, hogy lehetetlen előzni a pályán, egyetlen hiba pedig tömegbalesethet szülhet könnyedén. F1HC-s fiaink sem véletlenül szavazták ki előző szezonban a versenynaptárból.

Sokan ráadásul hátrányból indultak az időmérőn, büntetőpontjaik miatt Zorkóczi, Varga, Bai, Árva és Lakatos is hátrasorolását kellett letöltenie, így nekik szinte lehetetlen szituációból kellett valami bravúrosat alkotniuk a versenyen. Diósi Milán vezette sokáig az időmérős szakaszt, mögötte a visszatérő, új versenyszettel rendelkező Kovács Roland haladt, valamint az egy körös tempóját mindig megcsillogtató, ám a futamon balszerencsés Gergely Bálint állt a szakasz felénél. Marics Róbert ekkor a 4. helyen volt, miközben a riválisok közül Dankos Attila megtörte autóját. Később Kovács nem tudott érvényes kört menni, így Gergely megelőzte a Ferrari pilótáját, ám Diósinál ma egyetlen körön nem volt gyorsabb, ami Monaco pályáján felér egy fél győzelemmel.

Haas, Mercedes, Ferrari, Monaco, Diósi, Gergely, Kovács
A rajt utáni felállás. Fotó: F1HC / F1 23

A rajtot mindenki túlélte, helycsere is csak a mezőny hátuljában történt, ahol elmért féktávoknak köszönhetően levágták a sikánt. A komolyabb bajt mégis elől láthattunk, Gergely Bálint és Kovács Roland akadt össze annyira, hogy eltorlaszolták az utat. Virtális biztonsági autós fázis következett, mivel Major és Greksza is feladni kényszerültek a versenyt. Gergely nagyon hátraesett emiatt, Kovácsnak viszont sértetlen maradt a Ferrarija.

Diósi mögé a dobogós pozíciókra a két róbert, Marics és Magyar kerültek, de több, mint két másodperccel le voltak maradva az élen álló Haasos pilótától. Közben Árva, Bai, Zorkóczi és Lakatos is a középmezőnyben találta magát, így esélyük nyílt arra, hogy a büntetésük ellenére is szép pontokat tudjanak szerezni. Bai ennek ellenére a keményebb keverékeken haladó Bakó Viktort nagyon meg akarta előzni, először majdnem eldobta az autóját emiatt, később pedig Bakót nemes egyszerűséggel letúrta a pályáról, ami miatt két pozíciót is vesztett az Alfa Romeo versenyzője.

A 8. körben haladva a kedélyek lenyugodtak, Diósi pedig tovább tudta növelni az előnyét 4 másodpercre, így kijelenthetjük, eddig abszolút uralta a versenyt Monacoban. Magyar Róbert viszont feltartotta a Sonn-Kovács kettőst, így Roland kijött egy kerékcserére, amivel igaz kikerült a lassabb versenyzők mögül, de bejött Ambrus Dávid és Varga Ádám mögé, akik szintén feltartották őt.

A 12. körben Magyar még minndig maga mögött tudta tartani Sonn Mátét, akire felzárkózott Árva Zénó is. Tartotta a pozícióját, de Maricstól már tizenhárom másodpercre volt, ami a jobb tempóban haladó, de kockáztatni nem akaró Sonn Máténak volt rossz hír. Hasonló volt a helyzet a Varga-Kovács párossal is, hiába volt gyorsabb Roland, nem mert még egy kockázatos előzésbe belekezdeni, nehogy úgy járjon, mint a legelső kör legvégén.

A 14. körben Dankos Attila és Zorkóczi Benedek is feljött Vargáékra, Dankos már nem volt annyira türelmes, a visszafordító kanyarban hárman próbáltak elfordulni, Dannkosnak nem sikerült az előzés, Varga ezt a támadást is megúszta. Az első fordulat ezután következett.

Monaco, Haas, Ferrai, Diósi, Gál
Majdnem itt véget ért Diósi Milán futama. Fotó: F1HC / F1 23

A 16. körben a beugró Gál Csenger elveszítette uralmát a Ferrari fölött, első alkalommal beküldték a biztonsági autót, amit az élmezőny kihasználhatott és bejöttek kerékcserére. Immár kemény keverékeken futó élmezőnyből az újraindítást követően Sonn Máté megtörte autóját, ami miatt Magyar Róbert is tört, így Kovács az 5. helyről fel tudott kapaszkodni a 3. helyre. Kovács viszont nem lehetett teljesen nyugodt, hiszen a kemény keverékeken haladva most ő tartott fel másokat, Árva Zénó közepes abroncsokkal gyorsabb tudott lenni, mint Roland.

Sokan bravúrosan teljesítettek ezidáig, Bai Benjámin 7., Gergely Bálint a 6. helyen haladt ekkor Monacoban, Lakatos Ádám pedig az 5. volt, ám a legbravúrosabban Diósi és Marics kettőse teljesített, ők a versenynek ezen pontján senkitől sem zavartatva haladtak az első és második pozícióban.

A versenyből 17 kör volt hátra, amikor Kovács egyre jobban spórolni kezdett a használt gumikkal, aminek eredménye az lett, hogy Maricsról jobban leszakadt, Árvát és a mögötte haladó Lakatost magára húzta. A 23. körre a 8. helyen autózó Dankossal bezárólag egy hat autóból álló kígyó alakult ki.

A monotonitást Ambrus Dávid kiesése szakította meg, a 25. körben, de biztonsági autó nem jött, csak a virtuális változata, ami kicsit lelassította a mezőnyt, majd 13 körrel a vége előtt újra teljes tempóval mehettek tovább az A-liga pilótái Monaco szűk pályáján. A 28. körre Gergely lemaradt Árváról, de Árva egy pillanatig sem hagyta levegőhöz jutni a bajnoki címvédő Kovácsot.

Dankost nem először a szezon során vitte előre türelmetlensége, de a 32. körben ő próbálta meg az állandósult különbségeket és ezzel az unalmat is megtörni. Lakatost majdnem kiforgatva próbálta meg megeleőzni, de ez sikertelen kísérlet volt. Az utána következő körben a visszafordító kanyarban viszont valahogyan sikerült megelőznie Lakatost, így a McLaren pilótája feljött a 6. helyre. Gergelyt próbálta nyomás alá helyezni ezután, de ezeket inkább voltak piszkálódások, mint komoly előzési lehetőségek.

3 körrel a vége előtt nem csak Diósi és Marics, de Kovács is megnnyugodhatott, hisz Árva közepes keverékei elfogytak, lemaradt Rolandról. Nem úgy, mint Dankos Attila, aki a 37. körben komolyan megpróbálta megelőzni Gergely Bálintot, sajnos sikertelenül. Azért sajnos, mert baleset lett belőle, Bai Benjámin ki is esett ezután. Bálint is sérült minimálisan, amit Lakatos Ádám próbált meg kihasználni, de nem tudta végül megelőzni a futam elején és a végén is szerencsétlenül járó Gergely Bálintot. Dankos ea törések miatt büntetve lett, hátrasorolást kell letöltenie a következő futamon.

Monaco, Haas, Diósi
Magabiztosan nyert az éllovas Diósi. Fotó: F1HC / F1 23

Ezekből a csatákból mit sem érzékelve, elképesztő magabiztossággal hozta be pályafutása során első ízben elsőnek autóját Diósi Milán, aki ezzel tovább növelte előnyét Marics Róberttel szemben, aki szintén kiválóan teljesített Monaco zűrös utcáiban.

“A versenyen végig koncentráltam, nem figyeltem mi történik körülöttem.”

Így értékelte a listavezető Diósi Milán a futamát, ami akár kudarcba is fulladhatott volna:
“Amikor bejött a biztonsági autó az egyik Ferrari miatt, én ott majdnme nekimentem. Csoda, hogy kikerültem azt az autót.”

Az érdeklődők az F1 Hungarian Championship YouTube-csatornáján tudják visszanézni a futamot.

A következő futam ma 17:45-kor Spanyolországban lesz. Első ízben rendezünk sprintfutamos versenyt, így aki nagyon jól tud teljesíteni, hatalmas előnyre tehet szert. A közvetítést a Liga Twitch-csatornáján tekinthetik meg.

Az esős Imola az izgalmak mellett egy újabb futamgyőztest hozott

 

Releváns cikkek