Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Spanyol Nagydíj kezdetéig
Domenicali: Az F1 hosszú időre stabil, 24 futamból álló naptárat céloz meg
Fotó: Greg Doherty / Getty Images / Formula 1
Formula 1

Domenicali: Az F1 hosszú időre stabil, 24 futamból álló naptárat céloz meg

A Formula 1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali azt mondja, hogy a világbajnokság jövőbeli szezonjaiban 24 fordulót szeretne megcélozni, és reményt adott a történelmi pályáknak, akik abban reménykednek, hogy megtarthatják a futamokat.

“A szám [a 23 verseny], amit idén megcéloztunk, az [egyéb] okok miatt, amit nagyon jól tudtok, nem értük el, de amit jövőre szeretnénk, az a 24. És úgy gondolom, hogy a 24 a megfelelő szám” – mondta Domenicali az F1 hivatalos weboldalának nyilatkozva.

“Ez az a szám, amire a piacnak szüksége van. Ez tényleg, azt mondanám, a megfelelő egyensúly lenne e között és a dolgozó emberek logisztikájának bonyolultsága között. Ez az a szám, aminél meg kell céloznunk, hogy hosszú ideig stabilak legyünk.”

Domenicali 2022 márciusában azt állította, hogy elég komoly érdeklődés mutatkozik a rendezvényszervezők részéről egy 30 versenynaptár kialakításához, de még az év augusztusában azt is tisztázta, hogy 24 forduló legyen az F1 maximuma, és nem akar ennél a számnál többről tárgyalni.

Az F1 azonban ezt követően meghirdette a kereskedelmi menedzser [a] versenyek promóciójáért felelős pozíciót. A hirdetésben szereplő első fő feladat a következő volt, hogy a versenypromócióért felelős vezető támogatása az F1 üzleti stratégiájának végrehajtásában, azaz a jövőbeli versenynaptár 25 futamra történő növelésében, amely magában foglalja a potenciális új versenyhelyszínek kutatását, értékelését, felkutatását és a tárgyalások lefolytatását.
A Concorde-megállapodás csak akkor engedi meg, hogy egy szezonban 25 fordulót rendezzenek, ha a csapatok megszavazzák a versenynaptár bővítését a jelenlegi 24-es limiten túl.

Az egyik lehetséges új versenyhelyszín Spanyolország fővárosa, Madrid, bár az ország már most is rendez F1-es futamot a Circuit de Catalunya pályán.

“Igaz, hogy Madrid szeretne a jövőben futamot rendezni, de egyelőre még nem született döntés. Ez egy újabb nagyszerű jele az F1 egészségi állapotának” – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy a döntés, hogy melyik helyszínt választják, egyáltalán nem jár majd politikai vitával.

“Kizárólag kereskedelmi, technikai és sportági megbeszélésekre kerül sor a következő hónapokban. Az F1 érdekében a megfelelő döntést fogjuk meghozni. Ebben biztos vagyok.”

“Nem szabad elfelejtenünk, hogy még több éves szerződésünk van Barcelonával, és tényleg nagyon-nagyon örülünk annak, ahogyan Barcelona kezeli a jövőt, mert természetesen [Madrid érdeklődése] segített nekik reagálni, sürgetni a fejlődést, amire minden szinten mindenhol szükség van.”

“Szóval ez a helyzet, és ez természetesen egy olyan pillanatban van, amikor Fernando [Alonso] hihetetlenül jól teljesít, és Carlos Sainz is a Ferrarinál, mindkettőjüknek rengeteg rajongója van. Látjuk, hogy a tévés nézettségi adatok hihetetlenül jól nőnek Spanyolországban. Szóval a piac most nagyon-nagyon erős.”

Spa-francorchamps, F1
Fotó: Mercedes AMG Petronas

A Belga Nagydíj csak azután került be a 2023-as versenynaptárba, hogy a Dél-Afrikai Nagydíj – amelyet utoljára 1993-ban rendeztek – újjáélesztésének terve meghiúsult. Úgy tűnik, hogy ugyanez a helyzet 2024-ben is megismétlődik, így Spa-Francorchamps újabb egy évre kegyelemdöfést kap, hogy otthont adjon az Forma-1-nek.
A brit és a japán nagydíj is a világbajnokság alapköve, és Belgium után a legközelebbi lejáró szerződésük 2024-ben ér véget. Domenicali ragaszkodik ahhoz, hogy az F1 meg akarja őrizni az örökölt futamokat, annak ellenére, hogy az elmúlt szezonokban számos új esemény került be a versenynaptárba.

“Az biztos, hogy nagyon fontos, hogy a történelmi versenyeknek megvan a saját személyiségük. Nevetek, amikor azt hallom, hogy az Forma-1 nem tiszteli a történelmi versenyeket. Ez teljesen fordítva van.”

“Mindig is azt mondtam, hogy a történelmi szónak nagy felelőssége van, de a történelmi nem tekinthető régi és divatjamúlt helynek. Ez nem történelmi, ez régi. Úgy gondolom, hogy amit mi akarunk, az az, hogy ezt a hihetetlen pillanatot, amikor az F1 fejlődik, arra használjuk fel, hogy mindenki a helyes dolgot tegye, és ennyi.
Meg kell érteni, hogy a világ fejlődik. Amikor azt hallod, és talán megdöbbentő lehet, hogy egy bizonyos új generációnak vagy azoknak az embereknek, akik most szeretik az F1-et, fogalmuk sincs, ki volt az öt évvel ezelőtti versenyző, [még] 55 évesen sem. Fogalmuk sincs arról a bizonyos technikai elemről, amit csinálunk.”

“Nem azt mondom, hogy igazuk van. Azt mondom, hogy meg kell értenünk, mi a megfelelő egyensúly a [történelmi] dolgok között, hogy a jövőre nézve a megfelelő döntést hozhassuk meg. Tehát a történelmi versenyek mindig is a naptár részei lesznek, de néhányuknak fel kell ismerniük a lépésváltást, amit meg kell tenniük, hogy például az infrastruktúrán dolgozzanak. Ez nem a versenyek elrendezésének megváltoztatását jelenti. De a szurkolók egyre inkább más igényeikkel érkeznek, és ha nem adjuk meg nekik, amit megérdemelnek, akkor ez már nem történelmi, hanem egy kontextuson kívüli hely, ahová nem szabadna elmenni.”

Szerinte a Belga Nagydíj promótere azzal érdemelte ki a szerződéshosszabbítást, hogy megmutatta, hajlandóak alkalmazkodni az F1 változó igényeihez.

“Ha emlékeznek, két évvel ezelőtt volt, amikor arról volt szó, hogy Belgium [kikerül] a naptárból. Az [eredmény] az lett, hogy Belgium benne van a naptárban. Nagyon jól reagáltak [erre]. Olyan infrastruktúrába fektettek be, amely a legjobb élményekhez kapcsolódik, amelyeket a szurkolóknak szeretnénk nyújtani. Ez az a helyes dolog, amit szeretnénk látni a helytől, ahol ez a történelmi megközelítés, vagy történelmi megközelítés a tekintetben, hogy mindig ott van.”

Wolff: A Le Mans stílusú kiegyensúlyozott rendszer tönkretenné a Forma-1-et

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek