Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Spanyol Nagydíj kezdetéig
Zhou: Hozzák vissza az Eau Rouge sikánját
Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Formula 1

Zhou: Hozzák vissza az Eau Rouge sikánját

Guanyu Zhou, az Alfa Romeo pilótája felszólította Spa-Francorchamps-t, hogy állítsa vissza a híres Eau Rouge kanyar sikánját, amelyet utoljára közel 30 évvel ezelőtt használtak, miután négy éven belül másodszor is halálos baleset történt a pályán.

Dilano Van ‘T Hoff, a Formula Regional Európa-bajnokság versenyzője szombaton halt meg a pályán történt balesetben. A tragikus baleset egy késői biztonsági autós újraindítás után történt, amikor Van ‘T Hoff a Kemmel-kanyarban megpördült a patakzó vizes körülmények között, és a rivális Adam Fitzgerald az autójának ütközött.
Az MP Motorsport 18 éves versenyzője a baleset következtében meghalt, míg Fitzgeraldot kórházba szállították.

A baleset felidézte Anthoine Hubert 2019-ben bekövetkezett halálának emlékét. A Forma-2-es pilóta halálos sérüléseket szenvedett, miután Juan-Manuel Correa Raidillonban, a múlt heti halálos baleset helyszíne előtt néhány száz méterrel elütötte.

Hubert balesete, amely száraz körülmények között történt, az Eau Rouge és a Raidillon komplexum körüli kifutóterületek megváltoztatásához vezetett. Zhou azonban – aki Hubert csapattársa volt a Renault csapat junior pilótaprogramjában a baleset idején – úgy véli, hogy drasztikusabb változtatásokra van szükség az Eau Rouge és a Raidillon konfigurációjában, amely az F1 egyik leggyorsabb és leghíresebb kanyarsorozata.

“Részemről a pálya elrendezésén változtatni kell. 2019-ben elvesztettem egy barátomat, Anthoine-t, szóval ez ott egy kicsit fáj. Ez egy ikonikus kanyar, az biztos, de már csak a biztonság miatt is, túl sok életet vesztettünk a múltban, és szerintem itt az ideje [a változtatásnak].”

A kanyarba 1994-ben telepítettek egy lassú sikánt, válaszul a sorozatos súlyos balesetekre, köztük Ayrton Senna és Roland Ratzenberger halálára Imolában. Zhou úgy véli, egy ilyen típusú sikán telepítése biztonságosabbá tenné a kanyart.

“Láttam néhány videót, azt hiszem, 1994-ben egy kis lassú sikán volt [ott]” – magyarázta Zhou.

“Szerintem ez lenne a helyes út, és a lelátót is hátrébb tudják tolni, ott van helyük. Még mindig lehetséges az előzés, az első körben, a szélárnyékban, de ez egy alacsonyabb sebesség lenne, így minden kissé lassabban történne.”

Az alábbi videóban látható is, hogy hogyan nézett ki 1994-ben a módosított kanyar.

All 1994 Formula 1 track layout modifications – Part 1/2

No Description

Zhou szerint a Raidillonból a Kemmel egyenesre kilépő autók kilátásának hiánya teljes vizes körülmények között szintén komoly biztonsági problémát jelent.

“Úgy gondolom, először is, a baleset miatt nem kellett volna újraindítaniuk a versenyt, mert sok kört tettek meg a biztonsági autó mögött. Kicsit olyan ez, mint Suzuka tavaly nekünk. Nem tudtam, hogyan kezdtük a versenyt. Az első körben szó szerint semmit sem láttam. Csak találgattam a fékpedálon, hogy hol kell fékeznem, a rajtrácson hátrébb indulva – ami a junior kategóriában is így van. A látási viszonyok miatt az emberek megpördültek, nem láttak semmit, mielőtt egy versenyzőt elcsaptak volna.”

Spa a hónap végén rendezi meg a Belga Nagydíjat, amelyet a Forma-2 és a Forma-3 is meglátogat. Zhou úgy véli, hogy a junior sorozatnak továbbra is versenyeznie kell a pályán, de azt mondta, hogy komolyan kell venni a rossz látási viszonyok okozta nehézségeket.

“Attól függ, hogy mennyire van permet. Mert nem lehet mondjuk a biztonsági autóra vagy a vezetőre alapozni. Ott van az akció, és ott van igazán alacsony a látótávolság. Szóval meg kell néznünk [hogy mit tehetünk]. Biztos vagyok benne, hogy a Forma-1 és az összes többi kategória tisztában van vele, de már túl késő. Történt már ilyen a múltban, és egy ilyen kanyarban nem sokat lehet látni, amíg ténylegesen nem ütközöl valakivel, ami nem szép számunkra.”

Ben Sulayem: Az FIA nem fogja megállítani a Red Bull dominanciáját

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek