Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Brit Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Az FIA új technikai direktívát adott ki a hajlékony szárnyak miatt
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Formula 1

Az FIA új technikai direktívát adott ki a hajlékony szárnyak miatt


Az FIA új technikai direktívát hozott létre annak érdekében hogy szigorítsák a hajlékony szárnyak használatát a továbbiakban.

Christian Horner elvetette az FIA hajlékony szárnyakra vonatkozó szigorítását, ami aggodalomra ad okot a Red Bull számára, de reméli, hogy a riválisok kísérletei Szingapúrban már a múlté lesznek.

A hajlékony szárnyak évek óta kihívást jelentenek az FIA számára, mivel a csapatok trükkökkel igyekeznek a teljesítményt növelni, hogy megkerülhessék az FIA teherbírási tesztjeit.

A technikai szabályzat 3.2.2. cikke azonban egyértelműen tiltja a flexibilis szárnyakat, mivel kimondja, hogy “az autó aerodinamikai teljesítményét befolyásoló minden aerodinamikai alkatrésznek vagy karosszériának merev rögzítésűnek és a vonatkoztatási keretükhöz képest mozdulatlannak kell lennie”.

Ennek megfelelően az FIA egy új, TD018-as technikai utasítást adott ki a csapatoknak, amelyben tudatta velük, hogy a Szingapúri Nagydíjtól kezdve a flexibilis szárnyakkal való trükközéseket szigorúbban fogják vizsgálni és ennek megfelelően büntetni.

“A karosszéria rugalmasságával kapcsolatban több autónál tett észrevételek alapján kiadtak egy TD-tervezetet, amely biztosítja, hogy az FIA és a csapatok mindannyian közös álláspontot képviseljenek a szabályok értelmezésének módját illetően.”

Ez azt jelenti, hogy az Olasz Nagydíj volt az utolsó alkalom, amikor a határokat tesztelő csapatok a jelenlegi konstrukciókat használhatták.

A Red Bull csapatfőnöke, Horner egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy csapata az új TD-be ütközik.

“Ez nem olyasmi, ami minket érint. Láttunk néhány kísérletet mondjuk úgy, szóval majd meglátjuk, hogy ezekkel foglalkoznak, Szingapúrban.”

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur szintén nem tűnik aggódónak az új szabály miatt, mondván, egy technikai direktíva csak annyit tesz, hogy tisztáz egy olyan szabályt, amit a csapatoknak már be kellene tartaniuk.

Azt azonban elismerte, hogy talán nem mindenki számára volt teljesen világos a szabályozás.

“A definíció szerint egy TD a szabály pontosítása. Ez azt jelenti, hogy már volt egy szabályozás” mondta a francia szakember.

“Bíznunk kell az FIA-ban, hogy ha úgy gondolják, hogy TD-t kell csinálniuk, az valószínűleg azért van, mert a szabályozás nem volt elég egyértelmű, és mi bízunk az FIA-ban ebben az irányban.”

Ezt az érzést a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella is megerősítette.

“Az FIA-nak rengeteg információjuk van, olyan dolgokat látnak, amit más csapatok nem látnak az autók tiszteletben tartása tekintetében. Szóval nagyon kompetensek.”

“100%-ig megbízunk az ítélőképességükben és a megközelítésükben, és ha úgy gondolták, hogy itt az ideje kiadni egy technikai direktívát, akkor az azt jelenti, hogy ennek oka van.”

“Őszintén szólva nem nagyon aggódunk emiatt, szóval pozitívan vesszük, hogy ha az FIA úgy érezte, hogy szükség van rá, akkor ez azt jelenti, hogy van mit megszorítani, és számunkra szerintem ez jó hír.”

Verstappen-Norris páros? – “Én nyitott lennék rá.”

Releváns cikkek