Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Brit Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Zhou: Az elején nehéz volt nekem
Fotó: Stake F1 Team Kick Sauber
Formula 1

Zhou: Az elején nehéz volt nekem

Zhou Guanyu felidézte, milyen volt először a Forma-1-ben szerepelnie, és milyen kritikákat kapott a rajongóktól.

A most 24 éves pilóta 2024-ben a harmadik F1-es szezonját fogja megkezdeni, az Alfa Romeoról Stake F1 Team Kick Sauberre keresztelt csapatnál. A 2023-as teljesítménye miatt újabb egy évet tölthet csapattársa, Valtteri Bottas mellett. Zhou alig várja, hogy először vegyen részt F1-és pilótaként a hazai versenyén, és 2024-ben visszatérjen a Kínai Nagydíj.

„Az első kínai pilótának lenni a Forma-1-ben áttörést jelent a kínai motorsport történetében.” – mondta még 2022-ben. „Tudom, hogy sokan reménykednek bennem, és mint mindig, most is motivációnak fogom ezt fel, hogy jobb legyek és többet érjek el.”

Zhou Guanyu hat pontot szerzett 2023-ban, és reméli, hogy ezen javítani fog a 2024-es szezonyban. Zhou elárulta, hogy lehetetlen volt figyelmen kívül hagynia a közösségi médiában megjelenő kritikákat, az első szezonjában.

Zhou Guanyu, Sauber

„Azon a télen, 2021 novemberében, amikor az Alfa Romeo bejelentette, hogy enyém az ülés, tudtam, mit gondolnak rólam az emberek.” – mondta. „Lehetetlen volt nem látni. És ez nehéz volt, mert egész életemben egy ilyen lehetőségért dolgoztam. A családom sok áldozatot hozott. 12 éves koromban költöztünk Kínából Sheffieldbe. Mindenünk ráment. Egy kis szerencse is kellett. Aztán mielőtt esélyt kapnék a versenyzésre, azt hallom, hogy „nem érdemli meg, másnak kéne ott lennie, csak a pénz miatt van ott”.

“Megértem. Az embereknek szabad véleményt nyilvánítaniuk. És persze sok politika van az F1-ben. Ezt éppúgy tudom, mint bárki más. Kívülről nehéz mindent látni, ami történik. És nagyon hálás vagyok, hogy ott lehetek, ahol vagyok, nem felejtettem el, hogy mekkora kiváltság ez. De én még mindig csak egy ember vagyok, egy fickó telefonnal, aki hallja a sok mocskot.”

„Az elején nehéz volt számomra, mert nekem is szoros volt a kapcsolatom a F1-el. Sokáig rajongó voltam, és még mindig az vagyok. Minden Kínai Nagydíjra elmentem, és még mindig mennék, ha nem versenyeznék. Ez vagyok én.

„Ha vissza tudnálak vinni magammal az időben, és megmutathatnám a szobámat kiskoromból, kinevetnél. Fernando Alonso plakátok voltak a falakon. Úgy nézett ki, mint egy tinédzser szobája, aki kedvenc popsztárját bálványozza. Mindenféle furcsa időpontban ültem a tévé előtt, teljesen letekert hangerővel, mivel a szüleim pár szobával odébb aludtak. És csak álmodoztam.”

„Kiválogattam a kedvenc kis játékautóimat az asztalról, és a szőnyegen tologattam őket, miközben néztem, ahogy Michael, Fernando és Kimi versenyeket nyernek. Tudtam, hogy ez az, amit csinálni akarok.”

Bár Zhou emlékei ellentmondásosak arról a pillanatról, amikor először megszerezte az ülését, hozzátette, hogy mindezt hatalmas büszkeség neki, mert ő volt az első pilóta, aki nemzetét képviselte a sportban.

„Az F1 történetének első kínai pilótájánam lenni… ez jelent mindent számomra” – mondta. „Nagyon büszke vagyok arra, ahonnan honnan jöttem, és arra a támogatásra, amit otthon mindenkitől kaptam. Értük versenyzek. Meg akarom mutatni, hogy bár nem autósportokról ismernek minket (Kínát), még mindig tudunk jól szerepelni.”

Így győzte le Verstappen anyukája Christian Hornert

Releváns cikkek