Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Magyar Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Minden, ami a Mercedes megújult W15-ös autóján változott
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Formula 1

Minden, ami a Mercedes megújult W15-ös autóján változott

A Mercedes jelentős változtatásokat eszközölt a régóta várt 2024-es Forma-1-es autóján, amelyet szerdán mutattak be a világnak.

Annak ellenére, hogy tavaly a konstruktőri bajnokság második helyén végzett a német csapat, a Mercedes 2011 óta először maradt győzelem nélkül. A Forma-1 jelenlegi aerodinamikai szabályozási ciklusában a második egymást követő kihívásokkal teli szezon arra késztette a Mercedest, hogy átalakítsa 2024-es autóját.

Az egyik fő szempont az volt, hogy a pilóták, Lewis Hamilton és George Russell kiszámíthatóbb autót kapjanak.

“Nagy hangsúlyt fektettünk az előző autó kiszámíthatatlan hátsó tengelyének javítására, amelyet a versenyzők gyakran neveztek rosszindulatúnak” – mondta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója.

“Ezen dolgoztunk, hogy megpróbáljunk egy olyan autót létrehozni, amely megnyugtató a versenyzők számára. A kanyar elején, amikor keményen fékezel és bekanyarodsz, a hátsónak sziklaszilárdnak kell éreztetnie magát. Aztán ahogy közeledsz az apex [kanyarcscspont] felé, az autónak egyre fürgébbnek és kanyarodásra vágyónak kell éreznie magát. Ezt próbáltuk beépíteni az autóba.”

“Keményen dolgoztunk azon is, hogy egy kevésbé légellenállásos autót hozzunk létre, és növeljük a teljesítményt a kanyarokban.”

Emellett, szerdai silverstone-i bemutató során a Mercedes leleplezte az idei autójukat, a W15-ös kinézetét, bár jól tudhatjuk hogy az autó még jelentős változásokon mehet keresztül, hiszen egy héten belül kezdődnek az előszezoni tesztek, ahol részletesebb képet kaphatunk az autók végleges kinézetéről, és esetlegesen a teljesítményükről is. Addig is itt van pár kép az autóról.

 

A Mercedes megújította a W15-ös modell futóművét és sebességváltó burkolatát, ami a 2023-as Forma-1-es szezonban érvényes költségplafon korlátai miatt nem volt lehetséges. Ez a frissítés lehetővé teszi számukra, hogy tovább fejlesszék az autót és versenyképesebbek legyenek a jövőbeni versenyeken.

“Egy új futómű és egy új sebességváltó minden évben alapfelszerelés volt, a költségplafon előtt. Több más csapat is lesz, amelyik mindkettőt megcsinálta egy évben” – magyarázta Allison.

“De a költségplafon arra kényszerít, hogy megválogasd a csatáidat, és kétségtelen, hogy az új külső burkolat, valamint az új futóművel egyidejűleg két olyan nagy projekt, amely a rendelkezésre álló tűzerőnk egy darabját elveszi.”

“Ezt tettük idén. Ez azt jelenti, hogy az autó más részein nem próbáltuk újra feltalálni a kereket. De ez lehetővé tette számunkra, hogy belevágjunk néhány nagy projektbe anélkül, hogy a bankot tönkretennénk, és úgy gondoljuk, hogy ez az erőfeszítéseink jó és fontos felhasználása.”

A legújabb Mercedes aerodinamikai hatékonyságának javítására is jelentős erőfeszítéseket tettek.

“Az autók jelenlegi generációjánál a teljesítmény nagy része abból adódik, hogy a padló hogyan lép kölcsönhatásba az úttal Az, hogy egy autó hatékony-e vagy sem, azon múlik, hogy a padló mennyire viselkedhet aerodinamikailag.”

Mercedes-AMG F1 W15
Mick Schumacher, Lewis Hamilton, Toto Wolff, George Russell, Frederik Vesti – Fotó: Mercedes AMG Petronas

Allison elárulta, hogy a Mercedes a tél folyamán a boxkiállás idejének javításán is dolgozott, miután elismerte, hogy ez volt a korábbi gyengesége a versenytársakhoz képest.

“Volt némi takarítás azokon a területeken is, ahol volt hova fejlődnünk, beleértve a DRS-hatást, és a boxkiállás teljesítményét” – mondta.

“Mindig is nagyon jók voltunk abban, hogy megismételhető idő alatt végezzük el a boxkiállást, ami a legfontosabb dolog egy boxkiállásnál.”

“Az a megismételhető idő, ami alatt a boxkiállásokat meg tudtuk csinálni, azonban még mindig három-négy tizeddel lassabb volt, mint a legjobb csapatok. Szóval remélhetőleg ott jó irányba mozdultunk el.”

A kulcskérdés pedig az, hogy elégedett-e a Mercedes a fejlesztésének eredményeivel?

“Úgy érzem, hogy mindenben teljesítettük, amit mondtunk, hogy meg akarunk csinálni” – mondta Allison.

“Vannak olyan szempontok, amelyek nem korlátlanok, és ezért sosem lehetsz teljesen elégedett. Addig nem fogjuk tudni, amíg nem futtatjuk az autót igazán. De azt hiszem, elmondhatjuk, hogy úgy érezzük, jól dolgoztunk.

“A Forma-1 egy relatív játék. Hogy elég jól dolgoztunk-e ahhoz, hogy versenyképesek legyünk, azt csak az idő fogja megmondani. Nem tudjuk, hogy a többiek mit csináltak” – zárta Allison.

A Mercedes reméli, hogy egy lépéssel közelebb kerülhet a Red Bullhoz

Miután a Mercedes a problémás 2022-es W13-as autó koncepciójára épített, a W15-ös fejlesztésével más utat választott.

“Azt hiszem, hamarosan kiderül, hogy sikerült-e megoldanunk néhány olyan eredendő problémát, amelyekkel tavaly a futómű oldalán küzdöttünk” – mondta Toto Wolff.

Az 52 éves osztrák tisztában van azzal, hogy Max Verstappen Red Bullja még nagyon messze van.

“Az elmúlt szezonban kemény harcban voltunk a Ferrarival és a McLarennel, időnként az Aston Martinnal, a Red Bull és a többiek között nagy volt a különbség. Remélem, hogy a szezon elején az üldözők között vagyunk, és remélhetőleg egy lépéssel közelebb kerülünk a Red Bullhoz.”

Ennek ellenére a végső cél továbbra is az osztrák csapat legyőzése, bár Wolff elismeri, hogy ez valószínűleg hosszú távú elképzelés.

“Egyrészt reálisan kell látnunk, hogy mekkora esélyünk van legyőzni egy olyan csapatot, amely egy jó adaggal előrébb jár a szabályok szerint, és amely az elmúlt két szezonban jól csinálta a dolgokat, míg mi nem” – folytatta a csapatfőnök.

“Ebben a sportban nincsenek csodák. Másrészt viszont az ambícióink erősek. A Red Bull és egy nagyon sikeres autó az a mérce, amit meg akarunk előzni. Nem tudom, mikor fog ez megtörténni, nincs kristálygömbünk. De elég hamar tudni fogjuk, hogy mennyire vannak előttünk, és milyen feladat vár ránk” – mondta Wolff.

Galéria: Íme az SF-24, a Ferrari idei versenyautója

Releváns cikkek