Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Brit Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Symonds: A Mercedes kiöblösödő első szárnyának kialakítása ellentétes lehet a szabályok szellemével
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Formula 1

Symonds: A Mercedes kiöblösödő első szárnyának kialakítása ellentétes lehet a szabályok szellemével

A Mercedes innovatív első szárnyának kialakítása úgy tűnik, hogy ellentétes a Forma-1 technikai szabályainak szándékával – véli a szabályzat alkotóinak egyik kulcsembere.

A W15 felső első szárnya nagyon vékony azon a ponton, ahol az autó orrával találkozik. Ez lehetővé teszi, hogy a kialakítás megfeleljen annak a szabálynak, amely szerint a felületnek folyamatosnak kell lennie.

A Forma-1 technikai vezetője, Pat Symonds úgy véli, hogy a Mercedes ezt azért tette, hogy az aerodinamikai előnyök érdekében újrateremtse a kiáramló hatást.

A Forma-1 a 2022-ben bevezetett szabályokkal próbálta csökkenteni ezt a jelenséget, hogy segítse az előzéseket.
Symonds szerint bár a szárny jelenleg legálisnak tekinthető, az FIA lépéseket tehet az ilyen konstrukciók visszaszorítására.

“A harmadik cikkben [a technikai szabályzat], amely valójában azt diktálja, hogyan készüljenek az aerodinamikai formák, a nyitónyilatkozatban nagyon világosan szerepel, hogy a szabályok célja az, hogy biztosítsuk ezt a szoros követést” – mondta a hivatalos F1-es csatornának.

“Tehát amikor olyan dolgok jönnek létre, amelyek talán némi kiáramlást eredményeznek, és itt azt hiszem, hogy amit látunk, az valóban egy elég erős örvényt próbál visszaállítani, hogy félrelökje az első kerekek felől érkező, nagyon turbulens levegőt, akkor felmerül a kérdés, hogy ez tényleg a szabályok szellemében történik-e?”

“Ez a szabályokon belül van, a törvény betűje szerint – ehhez kétség sem férhet. Ez az, amit mi akarunk? Nos, nem tudom. Ez talán egy kicsit vitathatóbb. De azt hiszem, tudnunk kell, hogy mennyire erős a hatása.”

“Az FIA-nak most már van egy nagyon jó aerodinamikai csoportja, az a csoport, amelyik nekem dolgozott, amelyik képes arra, hogy megvizsgálja ezeket a dolgokat, és azt mondja, hogy ‘tulajdonképpen nincs ezzel semmi baj’, vagy ‘nem, várjunk csak, ez egy olyan tendenciát indít el, amit nem igazán szeretnénk látni’. Ők ezt látni fogják.”

A jelenlegi első szárnyakra vonatkozó szabályok azzal a céllal íródtak, hogy csökkentsék az aerodinamikai kiáramlást, ami megnehezíti az autók szoros követését. Ez volt a két évvel ezelőtt bevezetett szabályok egyik fő célja, és ez vezetett az első kerekek belső oldalán lévő új karosszériaelemek bevezetéséhez is.

Symonds, aki korábban a Benetton és a Williams mérnöke volt, úgy véli, hogy a Mercedes tervezése azzal a kockázattal jár, hogy aláássa a versenyzés minőségének javítására tett erőfeszítéseket.

“Inkább az a kérdés, hogy mi a jó a sportnak, mint az, hogy mi a jó a Mercedesnek [vagy] mi a jó a Red Bullnak” – mondta.

“Természetesen már átugrottam a kerítést néhány évvel ezelőtt, így most azt próbálom nézni, hogy mi a jó a sportnak.”

“Kétségtelen, hogy ami jó a sportnak, az a jó, szoros versenyzésnek is. Tehát bármi, ami elősegíti a jó versenyzést, az jó, bármi, ami csökkenti a szoros versenyzés képességét, az szerintem rossz.”

Jeff Dodds: Adok negyed millió dollárt, ha nem Verstappen nyer

Releváns cikkek