Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Brit Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Sainz: Kellemes meglepetés volt a Red Bull-lal való lépéstartás
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Sainz: Kellemes meglepetés volt a Red Bull-lal való lépéstartás

A Ferrari versenyzője, Carlos Sainz a meglepetés és az óvatos optimizmus keverékének adott hangot, miután dobogós helyezést szerzett a 2024-es Bahreini Nagydíjon.

Míg Max Verstappen dominálta a szombati nyitó futamon Sakhirban, Sainz – aki tíz kör után az 5. helyről az első háromba tudott előrelépni – a futam második felében a második Sergio Pérezzel ütőtávolságon belül tudott maradni annak ellenére, hogy elméletileg lassabb kemény C3-as abroncsokon futott.

Ráadásul a spanyol a harmadik helyre vezető úton azzal is kénytelen volt megküzdeni, hogy a Ferrari kormánya rosszul állt el, mivel az 1-es kanyarban Perezzel érintkezett.

Carlos Sainz
Fotó: Clive Mason / Getty Images / Red Bull Content Pool

Ezen akadályok ellenére Sainz az 57 körös verseny végén mindössze 2,6 másodperces hátrányban fejezte be a versenyt Pérezzel szemben, amit ő kellemes meglepetésként jellemzett.

“Nagyon jól éreztem magam ma odakint.”

“A rajt nem volt ideális, de onnantól kezdve csak jól gazdálkodtam a gumikkal, aztán onnantól kezdve tudtam a tempómat diktálni, két-három autót megelőztem a dobogóig vezető úton, majd ott a végén egy Red Bull-lal tartottam a lépést, ami kellemes meglepetés volt.

“Még mindig nem volt elég. Nem [vagyunk] ott, ahol lenni szeretnénk. De ez egy jó lépés előre a tavalyi évhez képest, és egy stabil szezonkezdet.”

Pérez úgy vélte, hogy Sainz erőfeszítéseit némileg megkönnyítette a gumikopás és egy motorfékezési probléma a Red Bullján. A spanyolnak viszont nem lehetett panasza a keményebb gumikra, végig egyenletes hőmérsékletet tudta tartani a mexikóit.

“Nagyon világos tervünk volt a lágy [keverék], majd a két kemény [keverék] használatával” – magyarázta Pérez.

“A kemény gumival az autónkban egy kicsit kényelmesebbnek érezzük, mert kevésbé melegszik túl, kevésbé degradálódik. Ez egy kicsit trükkösebb gumiabroncs a bemelegedéssel és az első blokkolással. De aztán, ha már egyszer működőképes az autónkban, akkor lehet rajta nyomni.”

“A Red Bullban különböző vonásokat, különböző stratégiai döntéseket láthatunk, de szerintem ez is az F1 szépsége. Ma egy kicsit játszhattunk a stratégiával.”

A dühöngő Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda éretlenségét okolta a levezetőkörön történt incidensért

Releváns cikkek