Miamitól Ausztriáig – Max Verstappen világbajnoki szezonja
Ez a Red Bull és Max Verstappen 2022-es szezonját összefoglaló, 4 részes cikksorozatunk második része. A szezon első 4 versenyét, plusz a teszteket átvettük már, még hátra van 18 verseny, szóval vágjunk is bele a „nosztalgiázásba”!
Tartalom
Miami
Az első Miami Nagydíj izgalmasnak ígérkezett. Új pálya, amerikai látványműsorok, esetleg egy kiélezett verseny. Verstappen csak harmadikként kvalifikálta magát, viszont nem sokáig maradt ott. Már az első kanyar után a második helyre lépett fel, aztán a 8. körben az addigi első Charles Leclerc-et is megelőzte. Sergio Pérez sokáig próbálta megelőzni Carlos Sainzot, de az összes próbálkozása sikertelen volt, így a negyedik helyen zárta a versenyt. Max Verstappen a Miami Nagydíjat is simán megnyerte, és ezzel ugyanannyi pontja lett a világbajnokságban, mint Charles Leclercnek.
Max Verstappen | 77 pont | Charles Leclerc | 77 pont |
Red Bull Racing | 137 pont | Ferrari | 109 pont |
Spanyolország
Egész hétvégén Max Verstappen volt a leggyorsabb, azonban nem övé lett a pole pozíció. Az időmérő utolsó szakaszában Charles Leclerc vezetett, Verstappen második volt. Mikor a holland kiment egy utolsó körre, hogy javítson, meghibásodott valami az autóján, így nem tudott csökkenteni a köridején.
A versenyen Carlos Sainz és Max Verstappen is ugyanúgy kicsúszott a pályáról a négyes kanyarban. Mindketten kijutottak a sóderágyból, viszont Verstappen George Russel mögé esett vissza. Ez a nézők nagy örömére az év egyik legszebb, több kanyaron át tartó csatáját láthattuk, amiből néhány próbálkozás után a holland jött ki nyertesként. Később egy Ferrarit láthattunk lelassulni. Charles Leclercnek meghibásodott az autója és ki kellett állnia a versenyből. Végül Max Verstappen nyerte meg a Spanyol Nagydíjat.
Max Verstappen | 102 pont | Charles Leclerc | 77 pont |
Red Bull Racing | 181 pont | Ferrari | 121 pont |
Monaco
A hercegségben rendezett verseny a várt módon nem volt a legizgalmasabb. Érdekes fordulat volt, hogy Sergio Pérez összetörte az autóját az időmérő végén, és így Charles Leclerc szerzete meg a rajtelsőséget. A két Red Bull 3-4. helyről indult Checoval az élen.
A versenyen még a raj előtt lengett a piros zászló. A nagy eső miatt a versenyzők mentek egy kört a biztonsági autó mögött, aztán visszaterelték őket a boxutcába. Később, mikor kicsit elállt az eső, elindították a versenyt, viszont csak gördülő rajtot engedélyeztek. A Ferrari a második boxkiállásnál megpróbálta egyszerre kihozni a két versenyzőjét, de elszámolták magukat és Leclercnek hosszú másodperceket kellett várakoznia.
Pérez miután átvette a vezetést, elfékezte a bal első kerekét, ezért az utolsó néhány körre nagyon felért rá az élmezőny többi tagja. A második Sainz több körön át próbálta megelőzni a mexikóit, de nem sikerült neki, és Sergio Pérez megszerezte pályafutása harmadik F1-es futamgyőzelmét.
Max Verstappen | 117 pont | Charles Leclerc | 89 pont |
Red Bull Racing | 221 pont | Ferrari | 151 pont |
Azerbajdzsán
A Távol-Keleten Leclerc vitte az időmérőt, egyik Red Bull sem tudott a nyomába érni. Pérez a második, Verstappen a harmadik helyet szerezte meg.
A versenyen Pérez már az első kanyarban átvette a vezetést, amit mindössze 15 körig tudott megtartani, utána Verstappen vezette a futamot. Carlos Sainz versenye a 9. körben technikai probléma miatt véget ért, csapattársának a 20. körben kellett kiállnia ugyanezért, így a Ferrari nullázott a hétvégén. Végül Max Verstappen nyerte az Azeri Nagydíjat Pérez és Russell előtt.
Max Verstappen | 142 pont | Charles Leclerc | 89 pont |
Red Bull Racing | 265 pont | Ferrari | 151 pont |
Kanada
A kanadai időmérőt Verstappen nyerte, mögüle meglepő módon Fernando Alonso indulhatott. Leclerc motorcsere miatti büntetés miatt, Pérez a Q2-ben történt balesete miatt indulhatott a megszokottnál hátrébbról. Kanadához képest, meglepő módon balesetmentesen telt a verseny. A 9. körben Pérez autója megadta magát és a mexikóinak félre kellett állnia, ami biztonsági autós fázist eredményezett. Később, a 49. körben Yuki Tsunoda törte össze az autóját a boxutcából kifelé, ezért újra beküldték a biztonsági autót. Végül Verstappen megnyerte a versenyt. Charles Leclerc a 19. helyről az 5-re tudta felhozni a Ferrarit.
Max Verstappen | 167 pont | Charles Leclerc | 99 pont |
Red Bull Racing | 290 pont | Ferrari | 180 pont |
Nagy-Britannia
Angliában az időmérő végén leszakadt az ég, így valamennyire kiegyenlített erőviszonyok keletkeztek, és az élcsapatok pilótái egymásnak adták az első helyet. Végül nagy meglepetésre Carlos Sainz volt a leggyorsabb és megszerezte élete első poleját. A rajtot Verstappen és Hamilton is kiemelkedően kapta el, de nem tartott sokáig az öröm. Hatalmas baleset történt a középmezőnyben, az Alfa Romeós Zhou Guanyu főszereplésével. Azonnal felfüggesztették a versenyt és visszaterelték a versenyzőket a boxutcába.
Később, mikor újraindult a verseny, már Verstappen volt az első rajtkockán, de nem sokáig. A rajtnál Sainz nem hagyta annyiban és keményen megtámadta Verstappent, ami be is jött. A második kanyar után a spanyol vezette a versenyt, amíg Leclerc meg nem előzte. A 39. körben Alonso alatt állt le az Alpine, ráadásul a célegyenesben, ezért beküldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Sainz megtámadta csapattársát és Leclerc gumihátránya miatt meg is tudta előzni. Leclercnek ideje sem volt visszatámadni, mert már védekeznie kellett a mögötte érkező Pérez és Hamilton ellen. Egy nagyon szép, 3 szereplős, több kanyaron átívelő csatát kaptak a nézők, amiből Leclerc jött ki abszolút vesztesként. Carlos Sainz megszerezte élete első futamgyőzelmét, Verstappen pedig csak hetedik lett.
Max Verstappen | 173 pont | Charles Leclerc | 111 pont |
Red Bull Racing | 314 pont | Ferrari | 217 pont |
Ausztria
Elérkezett a szezon második sprintversenye. Az időmérő végén úgy tűnt, a Ferrarié lesz az első sor, ugyanis Verstappennek 2 sárga szektora volt az utolsó körében. Végül nagy meglepetésre a 3. szektorban akkorát javított a holland, hogy övé lett a pole pozíció.
A sprinten a Ferrari ismért hibát követett el. A rajt után ahelyett, hogy az egyik versenyző Verstappen után eredt volna, inkább egymást gyepálták körökön át, miközben Verstappen csak növelte az előnyét. Végül a holland megnyerte a sprintet, a Ferrarik Leclerc, Sainz sorrendben értek be. A versenyen a rajt után egy ideig Verstappen vezetett, amíg el nem fogytak a gumijai. Utána Leclerc könnyűszerrel megelőzte. Később Sainz autója kigyulladt, ezért beküldték a biztonsági autót és összeállt a mezőny. Verstappen próbálta támadni a gázpedál problémákkal küzdő Leclerc-et, de nem talált rajta fogást, és így a monacói állhatott a dobogó tetejére.
Max Verstappen | 192 pont | Charles Leclerc | 136 pont |
Red Bull Racing | 333 pont | Ferrari | 242 pont |
Borítókép: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool
Práder Patrik
Összes cikk: 241Releváns cikkek
Sainz az önbizalomhiány miatt „kárenyhítési” üzemmódban van
Yuki Tsunoda frusztrált az AlphaTauri stratégiája miatt
Stroll elmesélte a balesete óta történt visszatérését
Steiner: Ricciardo milliókat akart a Haas-tól
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…