Rosberg szerint a Mercedes nem érti, hogy mi a probléma az autóval
Nico Rosberg úgy véli, a Mercedes rendkívül nehéz helyzetben van, mivel az autójuk filozófiájának megváltoztatásán gondolkodnak az újabb csalódást keltő szezonkezdet után.
Ez azonban, mint rámutatott, többről szól, mint új oldalsó szárnyak rácsapása a meglévő autóra, ez azt jelenti, hogy az egész autónak meg kell változnia.
Az elmúlt szezonban a Mercedes a harmadik leggyorsabb autóval kezdte a szezont, de idén, annak ellenére, hogy elhárították a problémáikat, a negyedik helyre csúsztak vissza, miközben az Aston Martin az élre tört.
A vasárnapi szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kijelentette, hogy olyan autójuk van, amellyel nincsenek megelégedve.
„A legjobbat kell kihoznunk abból, amink van. Az autó olyan, amilyen. Most folytatódik a fejlesztés a gyárban.”
A futamon Lewis Hamilton és George Russell több mint 50 másodperccel maradt le a futamgyőztes Max Verstappen mögött. Így a német szakember szerint sokat kell dolgozniuk a lemaradáson.
„Összességében elég sok mindent kell kijavítani. Hiányzik a tempó, hiányzik a leszorítóerő, aztán persze semmi sem működik, mert akkor a gumik is sérülnek.”
A Mercedes vasárnap esti tempója – a versenyen Hamiltont és Russellt is megelőzte Fernando Alonso a pályán – újra felerősítette a találgatásokat a Mercedes B-specifikus autójáról.
Tekintettel azonban arra, hogy a Forma-1 költségvetési korlátok között működik, Hamilton azt is megkérdőjelezte, hogy ez egyáltalán lehetséges-e.
Ehelyett valószínűbb lenne, hogy a Mercedes a 2024-es szezon előtt változtat a koncepción, de ez azt jelenti, hogy az autó fejlesztési idejét tekintve jóval lemaradnak riválisaik mögött.
„Ez egy rendkívül nehéz helyzet. Toto Wolff azt mondta, hogy ez a koncepció nem megy tovább. Ez egy nagy kijelentés. Vissza kell lépni idén, majd az új koncepcióval már az új évre készülve nekilátni. Én nem akarok az ő helyükben lenni.”
„A probléma az, hogy nem lehet csak úgy új oldalsó szárnyakat tenni rá, és akkor úgy működne. Az egész autó egy gödörben van. Az egész autónak megkell változnia.”
Rosberget ennek ellenére lenyűgözte Hamilton vasárnap esti teljesítménye, mivel úgy érezte, hogy egykori csapattársa a maximumot hozta ki a versenyből, amikor az ötödik helyen végzett.
„Pozitívum Lewis Hamilton, aki kihozta belőle a maximumot, de nagyon nehéz volt a rajt, hihetetlen. 50 másodperccel volt lemaradva Verstappen mögött, aki nem adott bele mindent. Ez egyébként 60 másodperc lett volna, vagyis körönként egy másodperc. Ez nagyon nehéz. Megkell találniuk a csodafegyvert, és gyorsan nagyot kell előre lépniük, de ők maguk sem értik igazán, hogy milyen irányba kellene, és ez a nehéz rész.”
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko bevallotta, meglepődött, hogy a Mercedes nem tudott előrelépni a tél folyamán, de Hamiltonhoz hasonlóan ő is megkérdőjelezte, hogy a B-specifikus autó életképes opció-e a költségvetési sapka alatt.
„Azt hittük, hogy egy olyan autóval jönnek ide, ami versenyképes lesz. Aztán amikor jön az új autó, megfogunk lepődni. Számunkra ez három vagy négy futamot venne igénybe, de a következő kritikus dolog az, hogy van egy költségplafonunk. Bármit is próbálsz ki vagy tervezel most újra, az elveszik a költségvetésben más dolgokra. Szóval ez egy olyan fejlesztés, ami nem könnyű egy csapat számára.”
Forrás: planetf1.com
Rába Ármin
Összes cikk: 333Releváns cikkek
Így néz ki az idei, 2023-as Holland Nagydíj menetrendje
Max Verstappen nyerte a bahreini időmérőt
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…