Quantcast
Legfrissebb híreink
Sainz: Elfogadhatatlan, túl szigorú büntetés
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Sainz: Elfogadhatatlan, túl szigorú büntetés

Carlos Sainz majdnem annyira égett a dühtől, mint George Russell kigyulladt erőforrása a kaotikus és ellentmondásos Ausztrál Nagydíjon.

Sainz az első körökben a negyedik helyen haladt, de a korai biztonsági autó a boxba hajtott, majd nem sokkal később piros zászlóval leintették a versenyt. Azonban sikeresen küzdötte vissza magát ebből a visszaesésből, és a 25. körben sikeresen megelőzte Pierre Gaslyt, hogy visszavegye a negyedik helyét az Aston Martinos Fernando Alonso mögött.

A páros egymás mellé állt fel az újraindításhoz, miután az 53. körben Kevin Magnussen a szalagkorlátnak ütközött, ami miatt a pályán szétszóródott törmelékeket hagyott maga után.
Amikor a verseny újra indult, Sainz véletlenül érintkezett Alonso autójának hátsó részével, aminek következtében az Aston megpördült, és ütközések sorozatát váltotta ki mögöttük.

A versenyirányítás öt másodperces büntetést osztott ki Sainznak az ütközés okozásáért, ami a piros zászlóig összezsúfolt autók miatt azt jelentette, hogy Sainz a negyedikről a 12. helyre esett vissza a végső ponttáblázaton.

“Nem, ez nem lehet, Ricky! Ezzel kiesek a pontversenyből” – kiabált Sainz a rádión keresztül versenymérnökének, Ricky Adaminak.

“Ez elfogadhatatlan! Mondd meg nekik, hogy ez elfogadhatatlan! Mondd meg nekik, hogy várják meg, amíg a verseny véget ér, és beszéljék meg velem. Kérd meg őket, kérlek, kérlek, kérlek, kérlek, kérlek, kérlek, kérlek, várjanak és beszéljék meg velem. Egyértelmű, hogy a büntetés nem megérdemelt, túl szigorú” – erősködött tovább Sainz.

Reklám

Sajnos a kérései meghallgatás nélkül maradtak, és amikor a verseny eredményeit végül közzétették, szabályosan az első tízből került ki. Dühe még akkor sem csillapodott, amikor a kockás zászló után kiszállt az autóból és visszatért a paddockba.

“Igen, őszintén szólva most nem szeretnék beszélni. Túlságosan csalódott vagyok, rosszat fogok mondani. Ez a legigazságtalanabb büntetés, amit életemben láttam. Most inkább elmegyek a felügyelőkhöz, elbeszélgetek velük, aztán visszajövök és beszélek veletek, mert most nem tehetem meg.”

Carlos Sainz, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Alonso a maga részéről egyetértett azzal, hogy Sainz büntetése túl sok volt.

“Valószínűleg túl kemény a büntetés, mert az első körben mindig nagyon nehéz megítélni, hogy milyen a tapadási szint, és szerintem nem megyünk szándékosan bele egy másik autóba. Tudjuk, hogy az autónkat és a végső pozíciónkat is kockáztatjuk, szóval néha olyan helyekre kerülsz, ahol azt kívánod, bárcsak ne lennél abban a pillanatban. Viszont ez a versenyzés része. Nem láttam rendesen a visszajátszást, de számomra túl keménynek tűnik.”

A versenybírók azonban továbbra is határozottan kitartottak döntésük mellett, és a közlemény vége után kiadott közleményükben részletesebb magyarázatot adtak.

Reklám

“[Megállapították], hogy az 55-ös autó [Sainz] teljes mértékben hibás volt az ütközésért. A 14-es autó [Alonso] jelentősen megelőzte az 55-ös autót az első kanyarban, és ennek ellenére az 55-ös autó belehajtott a 14-es autóba, aminek következtében az megpördült és elhagyta a pályát. Ennek megfelelően öt másodperces büntetést szabtunk ki az 55-ös autóra.”

“A kétségek elkerülése végett figyelembe vettük azt a tényt, hogy ez az ütközés az újraindítás első körében történt, amikor a konvenció szerint a felügyelők jellemzően elnézőbben ítélik meg az incidenseket. Azonban ebben a konkrét esetben, annak ellenére, hogy az eset az első körös incidensnek felelt meg, úgy ítéltük meg, hogy az 55-ös autónak elegendő távolság állt rendelkezésére ahhoz, hogy lépéseket tegyen az ütközés elkerülése érdekében, és ezt nem tette meg.”

A büntetés kettős csapás volt a Ferrari számára, amely korábban Charles Leclerc megpördülésével és a futamból való feladást jelentette stámukra a 9. körben.
Leclerc és Sainz együtt eddig mindössze 26 pontot tudott gyűjteni, amivel a konstruktőri bajnokság negyedik helyén állnak a Red Bull, az Aston Martin és a Mercedes mögött.

Gasly bocsánatot kért Ocontól a két Alpine kiesését okozó baleset miatt

Reklám
Forrás: F1i.com  

Releváns cikkek