Quantcast
Legfrissebb híreink
A Ferrari szeretné töröltetni Sainz büntetését
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

A Ferrari szeretné töröltetni Sainz büntetését

A Ferrari hivatalosan kérte, hogy az FIA vizsgálja felül a Carlos Sainz, büntetéséről szóló döntését, amit az Ausztrál Nagydíjon ejtettek meg.

Frederic Vasseur elmondta, hogy a csapat csütörtökön kezdte meg a folyamatot. Az FIA szóvivője megerősítette, hogy megkapta a Ferrari kérelmét.
Sainz öt másodperces időbüntetést kapott, amiért a verseny utolsó előtti körében, az utolsó állórajtos újraindításnál összeütközött Fernando Alonsóval. Végül a negyedik helyen ért célba, de a büntetése miatt a 12. helyre szorult vissza, a pontokon kívülre.

Miután a futam utolsó köre előtti piros zászlós időszak alatt értesült a büntetéséről, Sainz sürgette csapatát, hogy kérjen meghallgatást a felügyelőktől. Vasseur szerint a versenybírák döntése, hogy Sainz büntetését azonnal, a versenyzővel való beszélgetés nélkül adták ki, nem volt összhangban azzal, ahogyan egy másik incidenst kezeltek, amelyben az Alpine-os csapattársak, Pierre Gasly és Esteban Ocon érintettek.

“Innen jött a frusztráció, mert az volt az érzésünk, hogy az Ocon-Gasly szituációt egy kicsit másképp kezelték” – mondta Vasseur.

A futam után Sainz azt elmondta, hogy a legigazságtalanabb büntetést kapta, amit valaha látott. Vasseur szerint versenyzőjét letaglózta a döntés.

“Carlosnál biztos, hogy a morál, ahogy azt el lehet képzelni, teljesen padlóra került, és vasárnap este egy kicsit segítenem kellett neki. A rádióban hallani lehetett, hogy teljesen letört a helyzet miatt.”

Reklám

A Sainz és Alonso közötti ütközés egyike volt annak a három incidensnek, amely a verseny 57. körben történt újraindítása után történt, de az egyetlen, amely büntetést eredményezett. Sainz az első kanyar kijáratánál érintkezett Alonsóval, és megperdítette az Aston Martin pilótáját. Alonso talpra tudott állni, és a harmadik helyen ért célba.

Carlos Sainz, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A felügyelők szerint Sainz teljes mértékben felelős volt az ütközésért. Elismerték, hogy az ütközésre az állórajtot követő első körben került sor, amikor a versenybírák általában elnézőbben ítélik meg az incidenseket, de úgy vélték, hogy az 55-ös autónak [Sainz] elegendő távolság állt rendelkezésére ahhoz, hogy lépéseket tegyen az ütközés elkerülésére, de ezt elmulasztotta.

A felügyelők azonban másképp látták a Gasly és Ocon közötti ütközést, ahol első körös versenybalesetnek nevezták azt. Gasly ugyanabban a kanyarban, mint Sainz, szélesre szaladt, miután oldalról közelítette meg a kanyart a Ferrari pilótájával, majd letért a pályáról. Miután Gasly a kettes kanyarban visszaért, összeakadt Oconnal, ami miatt mind a két Alpine pilóta kiesett a versenyből.
A felügyelők ezt követően beszéltek a párossal, és nem büntették meg egyiküket sem.

Az újraindításkor történt harmadik incidenst a felügyelők nem vizsgálták ki, ahol Logan Sargeant nekiment Nyck de Vries-nek, amikor az első kanyarban fékeztek, és ezzel mindkét pilóta számára véget ért a verseny. Vasseur elmondta, hogy csapata tudomásul vette mind a két másik incidenst.

“A Gasly-Oconról, az biztos, hogy nekünk is volt egy Sargeant-De Vries az egyes kanyarban, és a felügyelők reakciója nem volt ugyanaz. Viszont ezt inkább elkerülöm, nehogy belekeveredjenek a dologba.”

Reklám
Ferrari, Carlos Sainz
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Az Aston Martin sikeresen élt a felülvizsgálati jogával, hogy megdöntse Alonso öt másodperces időbüntetését, amit a múlt hónapban a Szaúd-Arábiai Nagydíjon kapott. Ez egy kétlépcsős eljárás. Először a csapatnak meg kell győznie a felügyelő bizottságot, hogy új információkkal rendelkeznek, amelyeket újra kell vizsgálni. Ha a felügyelők egyetértenek ezzel, akkor az esetet felülvizsgálják, és döntést hoznak arról, hogy megváltoztatják-e az eredeti ítéletet.

“Amit elvárunk, az legalább egy nyílt megbeszélés velük, és a sport érdekében is, hogy elkerüljük, hogy ilyen döntések szülessenek, amikor három eset van ugyanabban a kanyarban, és nem ugyanaz a döntés. A legnagyobb frusztráció az volt, és ezt a rádióban is hallhattátok, hogy nem voltak meghallgatások. Mert az ügy nagyon különleges volt.”

“Ebben az esetben szerintem lett volna értelme, tekintve, hogy a futamnak vége volt, nem befolyásolva a dobogót, hogy legyen meghallgatás, ahogy Gaslynak és Oconnak is volt.”

Vasseur bízik benne, hogy a csapat képes lesz hatályon kívül helyezni Sainz büntetését, és visszaállítani a negyedik helyét a versenyen.

“A felügyelők feladata eldönteni, hogy mi a helyes büntetés. Viszont számomra, legalábbis Carlosnak, a csapatnak, hogy újra megnyitják a vitát, ez egy első lépés. Most már az FIA-n múlik majd, hogy mi lesz a végeredmény, hogy nincs érvünk. Az biztos, hogy várjuk a döntés felülvizsgálatát, mert ez egy felülvizsgálati kérelem, hogy nem azért megyünk oda, hogy ugyanazt az eredményt kapjuk.”

Reklám

Vasseur: Összességében szép munkát végeztünk!

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek