Az Audi megkezdte a motorfejlesztést, és idén már teljes hibrid egységet szeretne használni
Az Audi a Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon tájékoztatta a nyilvánosságot a Forma-1-es projekt előrehaladásáról.
A német gyártó a „F1 power made in Germany” szlogennel mutatta be a projektet a rendezvényen. Markus Duesmann vezérigazgató és Oliver Hoffmann, a márka műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsának tagja beszélt az Audi legnagyobb autóeladási piacának közönségéhez.
Hoffmann elárulta, hogy az Audi milyen előrehaladást ért el F1-es technológiájának fejlesztése terén a világbajnokságba való 2026-os belépése előtt.
„Az Audi F1 projektje az elmúlt hónapokban valóban beindult. Az erőforrás folyamatban lévő koncepciófázisában ma fektetjük le a 2026-ra tervezett hajtásláncunk alapjait. Nagy hangsúlyt fektetünk a részletmunkára, például az anyagokkal vagy a gyártási technológiákkal kapcsolatban, és olyan témákra is összpontosítunk, mint a hibrid hajtáslánc energiagazdálkodása.”
Az eddig kidolgozott hajtáslánc egy egyhengeres motor, amely tavaly év vége óta aktívan működik a tesztpadokon. Maguknak a próbapadoknak a fejlesztése is fontos része a munkának, amelyet a komplex motorok beindítása előtt végeznek.
Az Audi célja, hogy még az idei év vége előtt tesztelni lehessen egy teljes hibrid hajtásláncot, amely egy F1-es autóba kerülő erőforrás minden elemét tartalmazza. E modell elemeit az autóipari portfólió más projektjeinek fejlesztésében is fel kívánja használni. De ahhoz, hogy erre készen álljon, az Audi elárulta, hogy a Neuburgban található dinamikai fejlesztési szimulátorát előbb a Forma-1-es színvonalra kell emelni.
Ennek érdekében a jelenlegiek korszerűsítése mellett új próbapadokat is építenek, a befejezés tervezett időpontja pedig 2024 eleje.
Összesen 260 fős csapat dolgozik az Forma-1-es projekten, a vállalat számos más projektje során már meglévő széleskörű szakértelem mellett a világbajnokságról is több embert alkalmaznak. A létszám várhatóan 2023-ra 300 fölé nő, amikorra az Audi szerint az F1-es munkacsoportja befejeződik.
Bár Kína létfontosságú piac az Audi számára, a világbajnokság ottani fordulóját 2019 óta nem rendezték meg a Covid-19 járvány miatt.
„Meggyőződésünk, hogy Forma-1-es elkötelezettségünk erősíteni fogja az Audi sportszakmai fókuszát. A versenysorozat folyamatosan növeli globális elérését, különösen a fiatal célcsoportok körében és a legfontosabb értékesítési piacunkon: Kínában,” – zárta Duesmann.
Daniil Kvyat: A Ferrari szerződést ajánlott, mégis visszatettek a Toro Rossoba
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
F1: A Kanadai Nagydíj nincs veszélyben az erdőtüzek miatt
Horner: A F1-nek szüksége van egy amerikai Verstappenre
Steiner: Hülkenberg az, akire a Haasnak szüksége volt
Bottas: Még mindig Lewis a leggyorsabb
A Red Bull magabiztosan vág neki a vasárnapi futamnak
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…