Quantcast
A Michelin nem hajlandó olyan abroncsokat gyártani az F1 számára, amelyek tönkreteszik magukat
Legfrissebb híreink
A Michelin nem hajlandó olyan abroncsokat gyártani az F1 számára, amelyek tönkreteszik magukat
Fotó: Joe Portlock/ LAT Images/FIA Formula E
Formula 1

A Michelin nem hajlandó olyan abroncsokat gyártani az F1 számára, amelyek tönkreteszik magukat

A Michelin azt állítja, hogy nem kíván pályázni a Forma-1 jövőbeli gumiszállítójának, mivel az FIA olyan abroncsokat szeretne, amelyek „a sportszakmai látványt befolyásoló módon degradálódnak”.

Florent Menegaux, a Michelin vezérigazgatója elmondta, hogy a cég, amely utoljára 2006-ban szállított abroncsokat az Forma-1-be, továbbra is érdekelt a sportágban. A gyártó azonban nem ért egyet a világbajnokság elképzeléseivel, hogy milyen abroncsokat kellene használni.
A múlt hónapban az FIA megnyitotta a pályázatot az Forma-1-es abroncsok 2025 és 2027 közötti szállítására. A Pirelli rendelkezik a jelenlegi szerződéssel, és a Bridgestone 2011-es leváltása óta ők az F1 kizárólagos gumiszállítója.

Az FIA pályázatában számos kritériumot határoz meg, amelyeknek a következő beszállítónak meg kell felelnie. A műsor javítása a legfőbb prioritást élvező célként szerepel a vezethetőség, a teljesítmény és az üzemeltetési feltételek előtt.
Menegaux szerint a Michelin nem ért egyet azzal, hogy a versenyképes versenyzés legjobb módja a lebomlásra tervezett abroncsok.

„Már nagyon régóta tárgyalunk velük – és nem értünk egyet. Mert azt mondják, hogy a műsorhoz olyan abroncsokra van szükség, amelyek tönkreteszik magukat. Szerintem mi nem tudjuk, hogyan kell ezt csinálni. Szóval nem tudunk egyetérteni.”

Menegaux szerint a Michelin úgy véli, hogy a versenyzés jobb, ha a versenyzőket arra ösztönzik, hogy nyélgázon próbáljanak egymás eszén túljárni.

„A csapatoknak meg kellene érteniük a gumik teljesítményét, és ki kellene használniuk azt a tényt, hogy a gumi az első körtől az utolsóig teljesíteni fog a pályán. A versenyzők azt fogják mondani, hogy mindig a maximumot akarják kihozni magukból.”

Reklám

Azonban Menegaux szerint ugyanezek a versenyzők azt mondják, hogy nem lehetséges így vezetni a jelenlegi, nagy lebomlású abroncsok korában.

Michelin
Fotó: Sam Bloxham/LAT Images/FIA Formula E

A francia szakember nem látja, hogy hogyan javítani a Michelin márkaértékét, ha ezzel javítanák a Forma-1-es cirkuszt, mivel már most is a világ egyik legismertebb márkájaként vannak jelen számos kategóriában.
Szerinte a Michelint az motiválja a motorsportban való részvételre, hogy ez a legjobb módja annak, hogy nagyon gyorsan, élesben teszteljék új technológiáikat.

Az érdeklődő gyártóknak május 15-ig kell benyújtaniuk dokumentációjukat, amelynek költsége 75 000 euró [28 342 202 Ft]. Az FIA egy hónappal később tájékoztatja a Formula One Groupot a kiválasztott szolgáltatóról.

A Pirelli megerősítette, hogy értékeli az FIA pályázati dokumentációját, más gumigyártó még nem nyilatkozott nyilvánosan arról, hogy szándékában áll-e pályázni.

A Hankook, a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója és a Formula E új beszállítója jelenleg az idővel küzd, ugyanis a múlt hónapban a dél-koreai Daejeon gyárában bekövetkezett súlyos tűzesetet miatt. Ez jelentős mennyiségű készletet semmisített meg, és a gumiabroncsgyártás leállításához vezetett. Az FE egyike volt a szerencsés ügyfeleknek, akiknek  már korábban sok abroncsot kiszállítottak a szezonra.

Reklám

Daniil Kvyat: A Ferrari szerződést ajánlott, mégis visszatettek a Toro Rossoba

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek