Verstappen az új sprint formátumról: Szívesebben veszítek el egy pontot, minthogy a fejlesztést veszítsem el
Max Verstappen a Forma-1 átdolgozott sprintformátuma miatt nem lesz hajlandó nagyobb kockázatot vállalni a versenyeken.
Az Forma-1-es pilóták Verstappen volt az egyik legszókimondóbb kritikusa a sprintversenyek formátumának.
„Számomra egy sprintverseny a túlélésről szól. Nem a versenyzésről. Ha gyors az autód, nincs mit kockáztatni. Inkább csak életben tartom az autómat, és gondoskodom arról, hogy jó versenyautó legyen vasárnapra” – mondta a legutóbbi, ausztráliai futamon.
A Forma-1 jelentős változást vezetett be a formátumban 2023-ra. A sprintfutam egy önálló versennyé nőtte ki magát, amely nem határozza meg többé a nagydíj rajtrácsát.
Mostantól két időmérő lesz az ilyen versenyhétvégék alatt. Az első pénteki fogja meghatározni meg a vasárnapi nagydíj rajtrácsát, míg a másik, a szombaton sorra kerülő sprintkvalifikáció az ugyanazon a napon megrendezésre kerülő sprintfutam rajtrácsát határozza meg.
Erről érthetőbb magyarázatot a menetrendes cikkünkben találhattok, ha még mindig zavaros lenne a jelenlegi sorrend.
Így néz ki az idei, 2023-as Azeri Nagydíj menetrendje
Reklám
A módosításokkal Verstappen és mások által megfogalmazott kritikára kívánnak reagálni, miszerint a sprintfutamok inkább felvonulási versenyek. Verstappen azonban elmondta, hogy ez nem változtat a versenyekhez való hozzáállásán.
A Red Bull pilótája szerint a riválisok megelőzésével megszerzett helyezésért járó plusz pont lehetséges jutalmát felülmúlja annak kockázata, hogy egy ütközés során megsérül az autója. A költségvetési sapka miatt ez arra kényszerítheti a csapatot, hogy javításra költsön pénzt, amit egyébként az autó fejlesztésére és javítására fordítana.
"Természetesen most egy kicsit nagyobb a kockázat a kvalifikációval és a többi dologgal. Viszont, ha magát a sprintversenyt nézzük, akkor szerintem a kockázat ugyanolyan lesz, mert nem akarod potenciálisan megsérteni az autódat, ami aztán természetesen az autó fejlesztését is befolyásolja. Inkább szívesebben veszítek el egy pontot, minthogy a fejlesztést veszítsem el."
Verstappen mások kritikái ellenére, a Forma-1 továbbra is kitart a sprintverseny koncepciója mellett, és idén kétszer annyi - összesen hat - fordulóban fogja alkalmazni a szezon során. A holland elmondta, nem csalódott, hogy az vezetés nem reagált a formátummal kapcsolatos aggályaira.
"A nap végén mindenkinek joga van a saját véleményéhez. Néha persze, amit én helyesnek tartok, azzal néhányan nem értenek egyet. Viszont én csak azt gondolom, mint tiszta versenyző, hogy mi a helyes. Azt hiszem, hogy amikor egy vállalkozást vezetsz, néha más [nézőpontból látod], hogy mi a helyes. Ez csak egy véleménykülönbség."
Forrás: racefans.netFIA: A versenyzők büntetés nélkül használhatnak extra motorokat a továbbiakban
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Sebastian Vettel feltűnt az Instagram oldalán
Hamilton megszerezte a Mercedes első poleját idén!
Új munkatársakat keres a Rajtvonal Magazin!
Mercedes: A kérdés az, hogy mi a mérce?
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…