Quantcast
Legfrissebb híreink
Verstappen az új sprint formátumról: Szívesebben veszítek el egy pontot, minthogy a fejlesztést veszítsem el
Fotó: Francois Nel/Getty Images/Red Bull Content Pool
Formula 1

Verstappen az új sprint formátumról: Szívesebben veszítek el egy pontot, minthogy a fejlesztést veszítsem el

Max Verstappen a Forma-1 átdolgozott sprintformátuma miatt nem lesz hajlandó nagyobb kockázatot vállalni a versenyeken.

Az Forma-1-es pilóták Verstappen volt az egyik legszókimondóbb kritikusa a sprintversenyek formátumának.

“Számomra egy sprintverseny a túlélésről szól. Nem a versenyzésről. Ha gyors az autód, nincs mit kockáztatni. Inkább csak életben tartom az autómat, és gondoskodom arról, hogy jó versenyautó legyen vasárnapra” – mondta a legutóbbi, ausztráliai futamon.

A Forma-1 jelentős változást vezetett be a formátumban 2023-ra. A sprintfutam egy önálló versennyé nőtte ki magát, amely nem határozza meg többé a nagydíj rajtrácsát.
Mostantól két időmérő lesz az ilyen versenyhétvégék alatt. Az első pénteki fogja meghatározni meg a vasárnapi nagydíj rajtrácsát, míg a másik, a szombaton sorra kerülő sprintkvalifikáció az ugyanazon a napon megrendezésre kerülő sprintfutam rajtrácsát határozza meg.

Erről érthetőbb magyarázatot a menetrendes cikkünkben találhattok, ha még mindig zavaros lenne a jelenlegi sorrend.

Így néz ki az idei, 2023-as Azeri Nagydíj menetrendje

A módosításokkal Verstappen és mások által megfogalmazott kritikára kívánnak reagálni, miszerint a sprintfutamok inkább felvonulási versenyek. Verstappen azonban elmondta, hogy ez nem változtat a versenyekhez való hozzáállásán.
A Red Bull pilótája szerint a riválisok megelőzésével megszerzett helyezésért járó plusz pont lehetséges jutalmát felülmúlja annak kockázata, hogy egy ütközés során megsérül az autója. A költségvetési sapka miatt ez arra kényszerítheti a csapatot, hogy javításra költsön pénzt, amit egyébként az autó fejlesztésére és javítására fordítana.

“Természetesen most egy kicsit nagyobb a kockázat a kvalifikációval és a többi dologgal. Viszont, ha magát a sprintversenyt nézzük, akkor szerintem a kockázat ugyanolyan lesz, mert nem akarod potenciálisan megsérteni az autódat, ami aztán természetesen az autó fejlesztését is befolyásolja. Inkább szívesebben veszítek el egy pontot, minthogy a fejlesztést veszítsem el.”

Verstappen mások kritikái ellenére, a Forma-1 továbbra is kitart a sprintverseny koncepciója mellett, és idén kétszer annyi – összesen hat – fordulóban fogja alkalmazni a szezon során. A holland elmondta, nem csalódott, hogy az vezetés nem reagált a formátummal kapcsolatos aggályaira.

“A nap végén mindenkinek joga van a saját véleményéhez. Néha persze, amit én helyesnek tartok, azzal néhányan nem értenek egyet. Viszont én csak azt gondolom, mint tiszta versenyző, hogy mi a helyes. Azt hiszem, hogy amikor egy vállalkozást vezetsz, néha más [nézőpontból látod], hogy mi a helyes. Ez csak egy véleménykülönbség.”

FIA: A versenyzők büntetés nélkül használhatnak extra motorokat a továbbiakban

Forrás: racefans.net  

 

Releváns cikkek