A Mercedes ragaszkodik az imolai fejlesztés, monacóba viteléhez
A Mercedes továbbra is elkötelezett amellett, hogy a Monacói Nagydíjon is beveti nagyszabású frissítési csomagját, annak ellenére, hogy a szűk utcai pálya nem ideális az új alkatrészek kiértékelésére.
A német gyártó eredetileg a hétvégi Emilia Romagnai Nagydíjon szerette volna debütálni a W14-es modell nagyszabású felújítását. Az imolai versenyz azonban a szélsőséges időjárási körülmények miatt lefújták, és el szállt annak a lehetőség egy hagyományosabb pályán tesztelhessék az új fejlesztéseket.
Imola lemondása komoly átgondolásra késztethette a Mercedes terveit, hiszen a következő, monacói futam messze nem tökéletes arra, hogy jelentős új alkatrészeket hozzanak.
Az utcai pálya nagyobb balesetveszélyt jelent, ami az új alkatrészeket korán tönkreteheti, a göröngyös vonalvezetés, az alacsony sebességű kanyarok és a gyorsan változó pályafelület pedig rendkívül megnehezíti az aerodinamikai teljesítményre vonatkozó értékes adatok gyűjtését.
Bár lett volna némi logika abban, hogy a Mercedes a Spanyol Nagydíjig várjon a frissítés bevezetésével, azonban úgy döntött, hogy a lehető leghamarabb elkezdi az új alkatrészek bevetését.
Úgy tudni, hogy több tényező is arra késztette, hogy ne gondolják meg magukat.
A csapat továbbra is meg van győződve arról, hogy az új oldaldobozok, átdolgozott padlólemezt és más első felfüggesztést tartalmazó fejlesztések kézzelfogható előrelépést hoznak a teljesítményben, így nincs okuk azt hinni, hogy előnyös lenne a bevezetésük késleltetése.
Ráadásul a csapat tisztában van azzal, hogy az egyik tényező, ami Lewis Hamiltont és George Russellt idén hátráltatta, az az autóba vetett bizalom hiánya – különösen fékezés közben.
Így, mivel a felfüggesztés módosításai különösen ennek javítását célozták, az is ésszerű volt, hogy a változtatások mellett elkötelezzék magukat egy olyan helyszínen, ahol bármilyen nyereség sokat érhet.
A másik tényező, hogy a Mercedesnek most valójában több munkát jelentene a régebbi specifikációjú autóhoz való visszatérés, mint az új. Az átdolgozott W14-est Imolába szállították, és közvetlenül Monacóba küldik.
Ha tehát a csapat úgy döntött volna, hogy visszatér az eredeti csomaghoz, akkor kemény logisztikai kihívás lett volna visszalépni az eredeti tervtől, és mindent újra átdolgozni a monte-carlói hétvégére.
Forrás: motosport.com Global
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Hamilton: Emelem kalapom a csapat előtt
Mercedes: A kérdés az, hogy mi a mérce?
Idén először nem szerzett pontot Alonso
Sainz: Elfogadhatatlan, túl szigorú büntetés
Bemutatta idei autóját a McLaren, az MCL60-ast
Alonso megvédte az Aston Martin stratégiáját
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…