Negyedszerre sem fog sikerülni a gumimelegítő paplanok kivezetése
Idén is kitűzte céljaként az FIA, hogy a 2024-es szezontól kivezessék a gumimelegítő paplanokat, de a csapatok ellenállása miatt, ez most sem fog sikerülni.
A mostani a Forma-1 negyedik próbálkozása az elmúlt 15 évben, hogy végleg elhagyják a kerékmelegítő paplanokat. Az ok, hogy a csapatoknak kevesebb eszközt kelljen magukkal vinni a különböző versenyhelyszínekre, ezzel csökkentve az istállók környezeti hatását. Erről fognak szavazni július végén a csapatok.
A Pirelli már le is gyártott az új átmeneti és extrém esőgumikból, amit az Alpine a Miami Nagydíj után tesztelt le. A csapat sportigazgatója, Alan Permane le volt nyűgözve az új keverékektől.
„Összehasonlítva a mostani keverékekkel, amik melegítőkkel voltak ellátva, és minden szempontból jobbak voltak az újak. Könnyebben melegedtek fel, jobb volt a tapadásuk, és jobb volt vezetni is velük a fiúknak.”
Más csapatokat nem győzte ennyire meg a Pirelli új keveréke. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint még mindig nagy a bizonytalanság a témával kapcsolatban.
„Azt kell, hogy mondjam, az, hogy jövőre paplanok nélkül versenyezzünk, nagyon bizonytalan. Rengeteg kihívás áll előttünk, hogy ez megvalósuljon.”
Toto Wolff a pilótái visszajelzései alapján fog szavazni.
„Ha a kívánt végeredményt nézzük, csak egy jó show-t akarunk, és ezért hallgatnunk kell a versenyzőinkre. Egyetértek a fiúkkal abba a kérdésben, hogy miért is vezetünk be olyan dolgokat, amik potenciális veszélyt hordoznak magukban? Láttuk a WEC-ben, hogy ez mennyire rossz lehet például Spában. Mit akarunk tehát elérni? Arról van szó nem, hogy amúgy sem költünk a nedves gumiabroncsok melegítésére, amelyeket az év során egyáltalán nem használunk, vagy csak nagyon keveset?”
„Az én felfogásom, hogy fel kell mérni a kockázatot és a nyereséget. Nem hiszem, hogy nagy haszna lenne, ha F1-es autókkal kísérletezgetnénk a szórakozás kedvéért.”
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella is hangsúlyozta annak fontosságát, hogy ne vállaljanak felesleges kockázatot az abroncsmelegítők betiltásával.
Forrás: racefans.netBen Sulayem: Biztonsági aggályokat vet fel a túl sok ember a rajtrácson
Reklám
Práder Patrik
Összes cikk: 233Releváns cikkek
Íme az Audi új festése a jövőbeni F1-es autójukra
A Szingapúri Nagydíjon ismét eshet az eső
Szafnauer távozik az Alpine F1 csapatfőnöki posztjáról
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…