Quantcast
Negyedszerre sem fog sikerülni a gumimelegítő paplanok kivezetése
Legfrissebb híreink
Negyedszerre sem fog sikerülni a gumimelegítő paplanok kivezetése
Formula 1

Negyedszerre sem fog sikerülni a gumimelegítő paplanok kivezetése

Idén is kitűzte céljaként az FIA, hogy a 2024-es szezontól kivezessék a gumimelegítő paplanokat, de a csapatok ellenállása miatt, ez most sem fog sikerülni.

A mostani a Forma-1 negyedik próbálkozása az elmúlt 15 évben, hogy végleg elhagyják a kerékmelegítő paplanokat. Az ok, hogy a csapatoknak kevesebb eszközt kelljen magukkal vinni a különböző versenyhelyszínekre, ezzel csökkentve az istállók környezeti hatását. Erről fognak szavazni július végén a csapatok.

Az F1-es pilóták aggodalmuknak adtak hangot a múlt heti Kanadai Nagydíj előtt. George Russell és Charles Leclerc, akik Spanyolországban tesztelték a jövő évi gumikat is nyilatkozott. Elmondták, kétségei vannak abban, hogy elég gyorsan fel fog-e melegedni a gumi hűvös időben.

A Pirelli már le is gyártott az új átmeneti és extrém esőgumikból, amit az Alpine a Miami Nagydíj után tesztelt le. A csapat sportigazgatója, Alan Permane le volt nyűgözve az új keverékektől.

„Összehasonlítva a mostani keverékekkel, amik melegítőkkel voltak ellátva, és minden szempontból jobbak voltak az újak. Könnyebben melegedtek fel, jobb volt a tapadásuk, és jobb volt vezetni is velük a fiúknak.”

Más csapatokat nem győzte ennyire meg a Pirelli új keveréke. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint még mindig nagy a bizonytalanság a témával kapcsolatban.

„Azt kell, hogy mondjam, az, hogy jövőre paplanok nélkül versenyezzünk, nagyon bizonytalan. Rengeteg kihívás áll előttünk, hogy ez megvalósuljon.”

Reklám

Toto Wolff a pilótái visszajelzései alapján fog szavazni.

„Ha a kívánt végeredményt nézzük, csak egy jó show-t akarunk, és ezért hallgatnunk kell a versenyzőinkre. Egyetértek a fiúkkal abba a kérdésben, hogy miért is vezetünk be olyan dolgokat, amik potenciális veszélyt hordoznak magukban? Láttuk a WEC-ben, hogy ez mennyire rossz lehet például Spában. Mit akarunk tehát elérni? Arról van szó nem, hogy amúgy sem költünk a nedves gumiabroncsok melegítésére, amelyeket az év során egyáltalán nem használunk, vagy csak nagyon keveset?”

„Az én felfogásom, hogy fel kell mérni a kockázatot és a nyereséget. Nem hiszem, hogy nagy haszna lenne, ha F1-es autókkal kísérletezgetnénk a szórakozás kedvéért.”

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella is hangsúlyozta annak fontosságát, hogy ne vállaljanak felesleges kockázatot az abroncsmelegítők betiltásával.

Ben Sulayem: Biztonsági aggályokat vet fel a túl sok ember a rajtrácson

Reklám

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek