Quantcast
Verstappen: A szimulátor azt mutatja, hogy a 2026-os szabályok szörnyű autókat fognak eredményezni
Legfrissebb híreink
Verstappen: A szimulátor azt mutatja, hogy a 2026-os szabályok szörnyű autókat fognak eredményezni
Fotó: Clive Mason / Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Verstappen: A szimulátor azt mutatja, hogy a 2026-os szabályok szörnyű autókat fognak eredményezni

Max Verstappen megismételte Christian Horner figyelmeztetéseit a 2026-os Forma-1-es szabályokkal kapcsolatban.

A csapat szimulátorán végzett teszteket követően Verstappen egy sor aggályt sorolt fel a motorszabályok tervezett, tavaly elfogadott módosításainak következményeivel kapcsolatban. Figyelmeztetett, hogy az új szabályok megnehezítik az előzéseket, nehezebb autókat hoznak létre, és még arra is kényszerítik a versenyzőket, hogy a hosszú egyenesek végén visszavegyék a sebességet, hogy maximalizálják a teljesítményt.
Verstappen azt is állította, hogy az új szabályok túl nagy hangsúlyt fektetnek majd az erőforrás tervezésének fontosságára az autó egyéb szempontjai helyett.

A Red Bull riválisa, a Mercedes máris elhárította néhány aggodalmát. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff baljóslással vádolta Hornert, visszautasította azokat az állításokat, miszerint a versenyzőknek vissza kell majd kapcsolniuk az egyenesekben, és azt állította, hogy a Red Bull megjegyzései azt mutatják, hogy aggódnak a motorfejlesztési programjuk állapota miatt.

Az F1 legutóbb akkor változtatott a motorszabályokon, amikor 2014-ben bevezette a jelenlegi V6-os hibrid turbós szabályozást. A Mercedes abban a szezonban és az azt követő két évben is dominált, ami nagyrészt az erőforrásuk teljesítményének volt köszönhető.

Verstappen figyelmeztetett, hogy az új motorszabályok azzal a kockázattal járnak, hogy ismét olyan helyzetet teremtenek, amelyben az egyik csapat jelentős előnyre tehet szert, és növelik a költségeket.

„Számomra az a probléma, hogy úgy tűnik, ez egy ICE [belsőégésű motor] verseny lesz, mintha az élvezne nagy előnyt, akinek a legerősebb motorja van. De nem hiszem, hogy ez lenne a Forma-1 célja, mert akkor megint egy hatalmas fejlesztési háború kezdődne, és elég drága lenne, hogy itt-ott talán néhány lóerőt találjunk. Szerintem valójában ennek az ellenkezőjének kellene elérni.”

Reklám

A kétszeres világbajnok elmondta, hogy az első benyomása az új szabályok hatásáról nem pozitív.

„Beszéltem erről a csapattal, és már láttam az adatokat a szimulátoron is. Számomra elég szörnyűnek tűnik. Úgy értem, ha Monzában az egyenesben, mész és négy-ötszáz [méterrel] az egyenes vége előtt nyélgázon vagy, akkor az a jobb megoldás, ha lefele váltasz és nyomod neki jobban, ami miatt gyorsabb leszel. Szerintem nem ez a helyes út, [de] persze valószínűleg ez az egyik legrosszabb pálya.”

Az F1 a következő generációs motoroknál úgy kívánja eltolni az energiatermelés egyensúlyát, hogy a belsőégésű motor és az elektromos rendszerek a teljes teljesítménynek egyenként körülbelül 50%-át adják. Annak érdekében, hogy ezt a jelenlegi teljesítményszint megtartása mellett érjék el, az F1 aktív rendszerek bevezetését tervezi a légellenállás csökkentése érdekében.

Verstappen úgy véli, hogy ez megnehezíti majd az előzéseket, és azt mondta, hogy a rendszereknek inkább a vezető által vezéreltnek kell lenniük, nem pedig automatikusnak.

„Az autóknak valószínűleg sokkal kisebb lesz a légellenállásuk, így még nehezebb lesz előzni az egyenesben. Ott van az aktív aerodinamika, amit nem tudsz irányítani, a rendszer fogja irányítani helyetted. Ami aztán szerintem nagyon kellemetlenné teszi a vezetést, mert én inkább magam irányítanám. Persze, ha valaki mögött vagy, lehet, hogy több elsőre vagy több hátsóra van szükséged. Ilyesmik. Ha a rendszer elkezdené ezt helyetted irányítani, az nem hiszem, hogy ez a helyes út lenne.”

Reklám

Bár a 2026-os futóműszabályzatot még nem véglegesítették, az új erőegységek nehezebbek lesznek. Az F1 már most is próbálja visszafordítani az elmúlt másfél évtizedben a minimális súlyhatár sorozatos emelését, Verstappen pedig úgy véli, az új szabályok csak rontanak a helyzeten.

„A súly ismét emelkedik, szóval komolyan meg kell néznünk ezt, mert ’26 már nincs olyan messze. Jelen pillanatban számomra nagyon rosszul néz ki az összes szám és az adatok alapján, amit már most látok. Szóval ez nem olyasmi, ami miatt jelenleg nagyon izgatott vagyok.”

Verstappen elsöprő győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon – Összefoglaló

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek