Quantcast
Legfrissebb híreink
Megszólaltak a vészharangok a Haasnál, a megbízhatósági problémák után
Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Formula 1

Megszólaltak a vészharangok a Haasnál, a megbízhatósági problémák után

A Haas megbízhatósági gondjai a Brit Nagydíjon rosszabbra fordultak, ahol Kevin Magnussen hétvégéjét technikai problémák tették tönkre.

Ez volt a csapat sorozatos kudarcainak legutóbbi eseménye. Magnussen csapattársa, Nico Hülkenberg három héttel korábban a Kanadai Nagydíj edzésén szenvedett defektet.
Ausztriában újabb problémák adódtak. Hülkenberg a nyolcadik helyre kvalifikálta magát a nagydíjra, de csak 12 kört tett meg, mielőtt a motorja füstölni kezdett, és megállt a pályán.

Silverstone-ban Magnussenen volt a sor, hogy szerencsétlenség érje. A hétvégéje akkor kezdődött rosszul, amikor a Q1-ben olajnyomás-vesztés miatt megállt a pályán, így a 19. helyre szorult a rajtrácson.

Ezt a kudarcot követően, a vasárnapi futam előtt a Haas technikai igazgatója, Simone Resta bízott abban, hogy a csapat maga mögött hagyta a meghibásodásoktól való tartalékolást.

“Ez egy jó szezon volt eddig, azt hiszem. Volt néhány rémálmunk a motorok oldaláról. De ettől eltekintve azt hiszem, tisztességesen indult. Nem mondanám magam különösebben aggódónak ebből a szempontból.”

“Számomra, tisztán megbízhatósági szempontból, a csapat szempontjából eddig tisztességes volt a kezdés” – tette hozzá.

Reklám

Elismerte azonban, hogy a csapatnak problémái voltak a közvetlen irányításán kívül eső alkatrészekkel, például a Ferrari erőforrásával.

“Azt vesszük, amit kapunk, elégedettek vagyunk azzal, amit adnak nekünk, futtatjuk, és a legjobb [eredményre hajtunk]. Arra a részre koncentrálunk, amit befolyásolni tudunk, és javítani tudunk rajta.”

Sajnos a csapat számára a versenyen még több probléma várt. Magnussen vezetése a féltáv után ért véget, amikor egy tűz miatti motorhiba által ismét megállt a pályán.
A verseny után Hülkenberg elismerte, hogy aggódik a csapat idei megbízhatósága miatt.

“Egyértelműen megszólaltak a vészharangok. Úgy tűnik, hogy ez inkább csak a csapatunkkal és az autóinkkal történik. Szóval azt gondolom, hogy ezt mindenképpen komolyan vesszük, és ki kell vizsgálnunk és meg kell találnunk az okokat” – tette hozzá Hulkenberg.

Magnussen flegmább volt a csapat szorult helyzetét illetően.

Reklám

“Nem tudtam befejezni a kvalifikációt, nem tudtam befejezni a versenyt, szóval nyilvánvalóan nem az én hétvégém volt. Azt hiszem, most egy kicsit túl keményen küzdünk azért, hogy az első tízbe kerüljünk, és csak együtt kell hajtanunk csapatként, és keményebben kell dolgoznunk a továbbiakban.”

“Ez egyike azoknak a dolgoknak, amik annyira kívül esnek az irányításomon, hogy nem szoktam aggódni emiatt.”

“Természetesen felajánlom a visszajelzéseimet, ha szükségük van rá, de igazából rajtuk múlik, hogy a motort üzemeltetik-e. Ez nem olyasmi, amire én tudok befolyást gyakorolni. Szóval csak annyit tehetek, hogy koncentrált maradok, és közel maradok a csapathoz, megpróbálok segíteni nekik abban, hogy megtalálják a következő fejlesztést.”

A Haas Silverstone-ban a konstruktőri bajnokságban a nyolcadik helyére csúszott vissza, pontegyenlőségben a hetedik helyen álló Williamsszel.

Albon: Ez volt a legjobb hétvégénk eddig

Reklám

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek