Cyril Abiteboul: Hibás az Alpine 100 futamra szóló terve
Cyril Abiteboul úgy véli, hogy a korábbi csapatának 100 futamra szóló, a bajnoki címekért való versenyzésre vonatkozó terve hibás, utódja, Otmar Szafnauer menesztése közepette.
A múlt heti Belga Nagydíj előtt az Alpine elbocsátotta Szafnauer csapatfőnököt és Alan Permane hosszú távú sportigazgatót, alig egy héttel azután, hogy a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo leváltotta Laurent Rossit, és Philippe Krief lett az Alpine márka vezérigazgatója.
Az új ideiglenes csapatfőnök, Bruno Famin ezt a lépést azzal magyarázta, hogy Szafnauer nem ugyanazon az idővonalon van, mint az Alpine, hogy milyen gyorsan halad az F1-es rajtrács elejére való menetelése a csalódást keltő 2023-as szezon közepette.
Annak ellenére, hogy az Alpine még a világbajnoki címért való küzdelemre vonatkozó ötéves vagy 100 futamra szóló tervének felénél sem tart, a felső vezetés úgy döntött, hogy a személyi változások második körét hajtja végre. Ahol Szafnauer mindössze 18 hónapot töltött a munkában, miután átvette Abiteboul helyét.
Abiteboul, aki jelenleg a Hyundai csapatfőnöke a WRC-ben, úgy véli, Rossi 100 futamra szóló terve, hogy az élre kerüljön a csapat, kezdettől fogva hibás volt.
„A 100 nagydíj számszerűsített terve, miért nem 120, miért nem 80 [verenyről szól]? Nem értem” – mondta Abiteboul a France Infónak.
„Amikor elkezdesz egy ilyen tervet előterjeszteni, biztos, hogy rosszul fogod csinálni, mert nem tudod, hogy mások mit csinálnak a Forma-1-ben. Az Aston Martin kolosszális befektetései, a Red Bull hihetetlen lendülete, mindezek egyike sem fog megállni csak azért, mert Laurent Rossi elérte a 99. nagydíjat.”
Abiteboul úgy véli, hogy az Alpine gyakori személycseréi csak még jobban visszavetették a csapatot, mivel a rivális csapatok vezető tehetségeit időbe telik a helyükre vonzani.
Ez a forgatókönyv a 2021-es rajtnál is előfordult, és most meg fog ismétlődni.
Szafnauer és Permane távozása mellett az enstone-i csapat a technikai főnökét, Pat Fry-t is elvesztette, akit a Williams azóta levadászott hasonló szerepkör betöltésére.
„Az előző vezetőség a távozásom után egy teljes újraindítást hajtott végre, ami körülbelül tizenöt ember elbocsátásával járt. Ezt mindig alábecsüljük az F1-ben, ahogyan más, nagy versenyben lévő ágazatokban is: időbe telik, amíg valakit el lehet hozni a konkurenciától” – magyarázta Abiteboul.
„Amikor 15 embert veszítesz el, és felveszel valakit, két-három évbe telik, mire ez hatni kezd. Az átrendeződést, amiről Laurent Rossi döntött, még nem is igazán láttuk annak a hatását.”
Hozzátette, hogy a csapat személyi változások hulláma arra utal, hogy a türelmetlenségen túl talán volt egy kis arrogancia is a szezon elején, vagy túlzott magabiztosság.
„Amikor nem nézel szembe a valósággal, egy idő után elkezdesz mesélni magadnak. Nem lehet kizárni, hogy a történet, amit belsőleg meséltek maguknak, túlságosan hízelgő volt, de az Alpine sincs olyan messze. A versenyképesség változása mindenkit érintett ebben a szezonban, a Red Bull kivételével.”
„Az Alpine viszont mindig egy szinttel lejjebb van. Néha az ő hibájuk, néha nem. Az autó versenyképessége a szezon elején az átlag alatt volt, és nem volt olyan csodálatos fejlesztésük, mint más csapatoknak.”
Forrás: motosport.com Global
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Kvíz: Mennyire ismered a Forma-1 versenypályáit?
Vowles szerint a Mercedes ezeken a pályákon lesz erősebb
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…