Az F1 tulajdonosa elismeri, hogy emelkednek a Las Vegas-i futam költségei
A Liberty Media elismeri, hogy a Las Vegasban rendezendő Forma-1-es nagydíj költségei emelkedtek, de ragaszkodnak ahhoz, hogy az esemény pénzügyi siker lesz.
A futam az első, amelyet a Liberty és az F1-es szervezet a városi hatóságok és a főbb kaszinószervezetek támogatásával.
Kiindulási pontként a Liberty megvásárolt egy területet, amelyen egy állandó bokszutca és paddock infrastruktúrát építenek, és az építkezésnek gyorsan kell haladnia, hogy a novemberi futamra készen álljon.
Az építkezéssel kapcsolatos költségek mellett a Liberty-nek további kihívásokkal kell szembenéznie, mivel a pályához kapcsolódó utakat újra kell aszfaltozni, miközben egyéb problémák is felmerültek.
„Örömmel mondhatom, hogy az előkészületek az ütemterv szerint haladnak” – mondta Greg Maffei, a Liberty vezérigazgatója egy Wall Street-i elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésen a motorsport.com információi alapján.
„Az inflációs költségnyomás ellenére nem számítunk változásra a korábban meghatározott bevételi és jövedelmezőségi feltételezéseinkben. Megemeljük a CapEx becsléseket a paddock épület és a pálya munkálatai miatt.
„Továbbra is bízunk ennek a hihetetlen projektnek a megtérülési profiljában, amely támogatni fogja az általunk eszközölt többlet tőkebefektetést.”
Brian Wilding, a Liberty pénzügyi igazgatója megerősítette, hogy a költségek meghaladták az eredeti becsléseket.
„A paddock épületünk már 85%-ban elkészült. A vegasi futamhoz kapcsolódó CapEx-re számítunk, beleértve mind a paddock épület szerkezetét, mind a pályával kapcsolatos CapEx-et, ami közel 400 millió dollár, amiből körülbelül 155 millió dollár az év első felében merült fel.”
„Csapatunk sűrített ütemtervvel és inflációs környezetben menedzselte ezt a projektet. A költségnövekedés nagy része a pályával kapcsolatos kiadásoknak tudható be, amelyek azért merültek fel, hogy reagáljunk a helyi közösség aggodalmaira, például a Strip mentén lévő vállalkozások zavarainak minimalizálására.
A biztonsági fejlesztésekbe és a szurkolói élmény minőségének biztosítása érdekében felmerült kiadásokba is befektettünk, a látási viszonyok javítását célzó infrastrukturális változtatásokkal.”
„Szorosan együttműködünk helyi vegasi partnereinkkel, és az a gyorsaság és hatékonyság, amellyel ezt a projektet befejeztük, e kapcsolatok bizonyítéka.”
Renee Wilm, a Liberty jogi szakértője, aki mostantól a Las Vegas-i rendezvény vezérigazgatója is, részletesebben is beszámolt a felmerült problémákról.
„Beléptünk néhány kihívásba, mivel aszfaltot, kábeleket fedeztünk fel a föld alatt, amelyekkel foglalkozni kellett, voltak olyan vezetékek a föld felett, amelyeket át kellett helyezni. Ennek nagy részét a helyi érdekelt felek kérései és őszintén szólva követelményei határozták meg, amikor elkezdtük a pálya tényleges használatra való előkészítését.”
„A helyi érdekeltek, például a kaszinó ingatlanjai részéről további kérésekkel is találkoztunk a fokozott biztonság, a pálya nyitása és zárása körül. Ez tehát további szükséges felszerelésekhez, valamint további tényleges útépítési munkálatokhoz vezetett.
„Ami a paddock-épületet illeti, azt villámgyorsan építjük egy inflációs környezetben. Szóval, ahogy azt el lehet képzelni, e tekintetben is felmerült néhány többletköltség az út során.”
Pozitívum, hogy a Liberty vizsgálja, hogyan lehetne a bokszutcából és a paddock létesítményeiből a versenyhétvégéken kívül is bevételt termelni.
„Már most is kaptunk beérkezett beadványokat vonzó gazdaságossággal a paddock épületének jövő évi használatára. Alig várjuk, hogy megoszthassuk ezeket a kereskedelmi terveket, amint azok véglegesítve lesznek.”
Wilm elárulta, hogy az állandó létesítmények lehetséges használata iránt nagy az érdeklődés.
„Még csak most kezdjük igazán felszínt kapargatni, hogy mi áll rendelkezésünkre az épülettel kapcsolatban. Számos megkeresés érkezett hozzánk. Gondoljunk a Super Bowl partikra, gondoljunk valami versenyzéssel kapcsolatos dologra, talán gokartozásra, csúcskategóriás szuperautókra.”
„Természetesen Las Vegas a világ kongresszusi központja, így nagy az érdeklődés a legmodernebb LEED [leadership in energy and environmental design] tanúsítvánnyal rendelkező épületünk iránt.
Az F1-es ökoszisztémában számos partnerünk nagyon érdeklődik az egész éves együttműködés iránt. Csak annyit mondhatok, hogy a következő hónapokban még sok mindenre számíthatunk.”
Maffei azt is hangsúlyozta, hogy több időt kapva a felkészülésre, a 2024-es második évben több minden fog történni a versenyhétvége körül.
„Lesznek lehetőségek, mind a nagydíj körül, mind azon kívül, ahogy belevágunk a második évbe. Villámgyorsan mozdultunk, az F1-es csapat, Renee csapata, hogy ezt a helyére tegyük, és ez valószínűleg megnövekedett költségekhez vezetett.
„Ez azt is jelentette, hogy vannak olyan lehetőségek, amelyeket nem tudtunk kihasználni, legyenek azok rajongói fesztiválok, sportesemények, zenei események. Ezek mind olyan dolgok, amelyek potenciálisan a második Las Vegas-i Nagydíj körül és azon túl fognak megjelenni.”
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
Így néz ki az idei, 2023-as Monacói Nagydíj menetrendje
Nagyot lépett a Forma-1 a fenntarthatóság felé!
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…