Helmut Marko úgy gondolja, hogy megvan az ideális megoldás a Forma-1-es Andretti-Cadillac dilemmára.
Egyrészt egy amerikai csapat egy új autógyártó bevonásával jelenleg ideálisnak tűnik a Forma-1 számára. Másrészt azonban, míg az FIA a jelek szerint zöld utat akar adni az Andretti-Cadillacnek, a Liberty Media és több meglévő csapat ellenzi az ötletet, elsősorban pénzügyi okokból.
„Andrettinek meg kellene vennie az Alpine csapatot” – mondta a Sport1-nek, Marko.
„Ez lenne a legjobb mindenkinek. A Forma-1 megtartaná a 10 csapatát, Andretti végre beszállhatna, a Renault pedig továbbra is részt vehetne a munkában.”
Michael Andretti azonban nemrég azt nyilatkozta, hogy valójában az összes létező csapatot megkereste – és egyikük sem akarja eladni.
Még az enstone-i és viry-i székhelyű csapatnál kibontakozó menedzsmentválság közepette is úgy tűnik, hogy a Renault konszern vezérigazgatója, Luca de Meo eltökéltnek mutatkozik abban, hogy az F1-ben marad.
„Az Alpine lesz az F1 francia Ferrarija.”
De Meo azonban elismeri, hogy Franciaország Forma-1 iránti szenvedélye eltörpül egy olyan ország mellett, mint Olaszország.
„Ennek az az oka, hogy a franciáknak nincs olyan szimbólumuk, amelynek szurkolhatnának, mint Olaszországnak a Ferrari. Az Alpine-nal az a célunk, hogy a színeinket összekapcsoljuk ezzel a szenvedéllyel.
„Kicsit olyan ez, mint amikor a Fiat 500-ast javasoltuk újra” – tette hozzá de Meo, utalva az olasz autóóriásnál töltött idejére.
„Ez egy horog volt, hogy az embereket a saját történelmükhöz kössük. Mert az embereket is be kell vonni” – tette hozzá de Meo.
Jelenleg azonban nem a vezetőségi zűrzavar az Alpine egyetlen problémája a Forma-1-ben. A másik, hogy a Renault még a Red Bull kezdeti támogatásával sem tudott eddig felzárkózni a sportág többi motorjához a fejlesztési befagyasztása közepette.
„Nem voltunk ellene a Renault esetében” – mondta Marko.
„De egyértelműen be kell bizonyítani, hogy a teljesítménybeli különbség jelentős, és biztosítani kell, hogy a meghozott intézkedések ne gyengítsék a többieket. Ezért a kérelmet egyelőre felfüggesztettük” – mondta az osztrák.
Marko azonban azt mondja, továbbra is együtt érez a Renault helyzetével.
„Megértem a problémáikat. Mert nem csak a motor teljesítményéről van szó.”
„Ha túlságosan lemaradsz a teljesítményben, akkor kompromisszumokat kell kötnöd az autó beállításaival, hogy kompenzáld a sebesség hiányát az egyenesekben. Ez pedig az autó vezetési tulajdonságainak rovására megy” – zárta Marko.
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
De Vries: Az F1-es esély végét látni fáj
Így néz ki az idei, 2022-es Magyar Nagydíj menetrendje
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…