Quantcast
Marko: Andretti vegye meg az Alpine-t
Legfrissebb híreink
Marko: Andretti vegye meg az Alpine-t
Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Marko: Andretti vegye meg az Alpine-t

Helmut Marko úgy gondolja, hogy megvan az ideális megoldás a Forma-1-es Andretti-Cadillac dilemmára.

Egyrészt egy amerikai csapat egy új autógyártó bevonásával jelenleg ideálisnak tűnik a Forma-1 számára. Másrészt azonban, míg az FIA a jelek szerint zöld utat akar adni az Andretti-Cadillacnek, a Liberty Media és több meglévő csapat ellenzi az ötletet, elsősorban pénzügyi okokból.

„Andrettinek meg kellene vennie az Alpine csapatot” – mondta a Sport1-nek, Marko.

„Ez lenne a legjobb mindenkinek. A Forma-1 megtartaná a 10 csapatát, Andretti végre beszállhatna, a Renault pedig továbbra is részt vehetne a munkában.”

Michael Andretti azonban nemrég azt nyilatkozta, hogy valójában az összes létező csapatot megkereste – és egyikük sem akarja eladni.

Reklám

Még az enstone-i és viry-i székhelyű csapatnál kibontakozó menedzsmentválság közepette is úgy tűnik, hogy a Renault konszern vezérigazgatója, Luca de Meo eltökéltnek mutatkozik abban, hogy az F1-ben marad.

„Az Alpine lesz az F1 francia Ferrarija.”

De Meo azonban elismeri, hogy Franciaország Forma-1 iránti szenvedélye eltörpül egy olyan ország mellett, mint Olaszország.

„Ennek az az oka, hogy a franciáknak nincs olyan szimbólumuk, amelynek szurkolhatnának, mint Olaszországnak a Ferrari. Az Alpine-nal az a célunk, hogy a színeinket összekapcsoljuk ezzel a szenvedéllyel.

„Kicsit olyan ez, mint amikor a Fiat 500-ast javasoltuk újra” – tette hozzá de Meo, utalva az olasz autóóriásnál töltött idejére.

Reklám

„Ez egy horog volt, hogy az embereket a saját történelmükhöz kössük. Mert az embereket is be kell vonni” – tette hozzá de Meo.

Jelenleg azonban nem a vezetőségi zűrzavar az Alpine egyetlen problémája a Forma-1-ben. A másik, hogy a Renault még a Red Bull kezdeti támogatásával sem tudott eddig felzárkózni a sportág többi motorjához a fejlesztési befagyasztása közepette.

„Nem voltunk ellene a Renault esetében” – mondta Marko.

„De egyértelműen be kell bizonyítani, hogy a teljesítménybeli különbség jelentős, és biztosítani kell, hogy a meghozott intézkedések ne gyengítsék a többieket. Ezért a kérelmet egyelőre felfüggesztettük” – mondta az osztrák.

Marko azonban azt mondja, továbbra is együtt érez a Renault helyzetével.

Reklám

„Megértem a problémáikat. Mert nem csak a motor teljesítményéről van szó.”

„Ha túlságosan lemaradsz a teljesítményben, akkor kompromisszumokat kell kötnöd az autó beállításaival, hogy kompenzáld a sebesség hiányát az egyenesekben. Ez pedig az autó vezetési tulajdonságainak rovására megy” – zárta Marko.

Cyril Abiteboul: Hibás az Alpine 100 futamra szóló terve

Releváns cikkek