Verstappen: Szégyen lenne, ha az F1 NASCAR módon közelítené meg az esős futamokat
A kétszeres világbajnok Max Verstappen azt mondja, nem lát egyszerű megoldást megoldást a Forma-1 esős problémáira, de úgy gondolja, szégyen lenne, ha az esőfutamokat úgy közelítenénk meg, mint a NASCAR-t.
Az esőben való együléses versenyzés veszélyeire a múlt hónapban a Formula Regional versenyző, Dilano van ‘t Hoff halálos balesete világított rá Spa-ban, ahol a holland életét követelő, több autóval történt ütközésben nagy szerepet játszott az esőben való kilátás hiánya.
Az eső a Belga Nagydíj szombati sprintversenyét is meghiúsította, amelyet a biztonsági autó mögötti öt formációs kört követően 11 körre rövidítettek le, hogy megpróbálják eltakarítani az állóvizet és csökkenteni a nedves aszfaltcsíkokat.
Ennek ellenére az Alpine versenyzője, Pierre Gasly, aki a harmadik helyen végzett, még mindig nem találta biztonságosnak a körülményeket a versenyzéshez, mert semmit sem látott, még akkor sem, amikor csak két autó volt előtte.
A Red Bull pilótája, Verstappen szerint, aki a sprintet és a vasárnapi, nagyrészt száraz nagydíjat is megnyerte, nedves időjárási körülmények között, elmondása szerint mindig lesznek látási problémák, még akkor is, ha az FIA sikeresen bevezeti a Silverstone-ban tesztelt sárvédőket.
„Nagyon nehéz megoldani ezeket a dolgokat. Mindig szenvedni fogsz tőle, és mindig lesz permet” – mondta Verstappen a szombati sprint után.
„A sárvédők egy Forma-1-es autón nem fognak nagy különbséget tenni. A biztonsági autó is túl sok spriccet adott felém. Az autópályán tulajdonképpen ugyanez a probléma.””
ÉAmikor a Forma-3-ban versenyeztem, és néha a középmezőnyben voltam, akkor sem láttam semmit.
„Ez mindig is így volt. Kérdezzék csak meg az idősebb versenyzőket is az F1-ben, ők sem láttak semmit.”
„Persze történnek bizonyos balesetek, amelyeknek rossz a kimenetele, és akkor az emberek természetesen többet beszélnek róla. De ha így nézzük, akkor már nem igazán lehet esőben versenyezni, mert mindig lesznek problémák a látási viszonyokkal.”
„Ez nagy kár lenne. Akkor olyan lesz, mint a NASCAR, ők sem versenyeznek esőben” – utalt Verstappen arra, hogy a NASCAR nem szívesen versenyez esőben a nagy sebességű oválokon, bár már elkezdtek kísérletezni vizes oválgumikkal, hogy néhány rövidebb oválon nedves körülmények között is lehessen versenyezni.
Az amerikai sorozat utcai pályákon is versenyez nedves körülmények között, bár jóval kisebb sebességgel, mint az F1-es autók.
Toto Wolff, a Mercedes főnöke egyetértett Verstappennel abban, hogy a sárvédőkkel csak korlátozottan lehet javítani a láthatóságot, de úgy véli, érdemes lenne megvizsgálni a különböző aszfaltokat, amelyek megváltoztatják a víz eloszlását.
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
Vowles szerint a Mercedes ezeken a pályákon lesz erősebb
Russell Pérezről: Meglepődtem, hogy nem előzött hamarabb
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…