Hülkenberg: F1-es rekordom valójában a képességeimről szól
A Haas versenyzője, Nico Hülkenberg úgy véli, az, hogy ő a legtöbb dobogóra fel nem állt Forma-1-es versenyző, valójában mellette szól, ami a versenyzői képességeit illeti.
Hülkenberg 193 Forma-1-es futamon indult – nem számítva a 2013-as melbourne-i, a 2015-ös spái és a 2020-as silverstone-i futamokat, amelyeken nem indult -, legjobb eredménye pedig a negyedik hely.
Ezt az eredményt 2012 és 2016 között háromszor érte el az akkori Force India és Sauber színeiben, de több más alkalommal is közel állt a dobogóhoz.
Ezek közé tartozik a 2012-es Brazil Nagydíj nagy részét vezető Lewis Hamiltonnal való ütközése, valamint a lassú második bokszkiállás, ami miatt lemaradt a 2016-os Monacói Nagydíjon a valószínű harmadik helyről.
A következő legtöbb F1-es dobogó nélküli futamot teljesítő pilóta Adrian Sutil, 128 indulással.
Arra a kérdésre, hogy érezte-e valaha is frusztráltnak magát az F1-es ezüstérem hiánya miatt, még ha figyelembe vesszük, hogy soha nem vezetett a bajnokság élvonalbeli csapatánál.
„Ez ott ténymegállapítás. Nyilvánvalóan, amikor elkezdesz belegondolni, hogy ez egy kicsit frusztráló. Mert minden autóversenyző akkor is és most is győzni akar, ideális esetben. De ugyanakkor sosem volt meg az autóm.”
„Voltak jó autóim, és voltak lehetőségeim is arra, hogy a dobogót szerezzem, de aztán különböző okok miatt ez sosem történt meg. Soha nem kattant be és nem történt meg.”
„De, hogy őszinte legyek, még mindig egy jó, boldog helyen vagyok – élvezem [azt amit csinálok]. És ha visszagondolok, természetesen voltak dolgok, amiket jobban is csinálhattam volna.”
„De nem vagyok keserű vagy frusztrált emiatt. Jó helyen vagyok, és azt hiszem, a szezon későbbi szakaszában – valahol Mexikó környékén [októberben] – 200 nagydíjat fogok elérni. Bár nem volt dobogós helyezésem, azt hiszem, ha ennyire rosszul szerepeltem volna, akkor nem sikerült volna megmaradnom [erre a 200 nagydíjra] – szóval, valahol kell lennie valami jónak is.”
Hülkenberg azt is elmondta, hogy az összes F1-es tapasztalata során kevesebb, mint egy maréknyi lehetőségre futotta a dobogó szerzés terén.
„Itt vagyok a jelenlegi Forma-1-es szezonban, nap mint nap dolgozom, és próbálom maximalizálni a szezont” – mondta arról, hogyan látja most a karrierjét, amely a Haasnál későn éledt újjá, miután Hülkenberg 2020-ban távozni kényszerült az akkor Alpine-ná váló Renaulttól.
„Ki kell használnom, amim van. És a múltbeli lehetőségek sajnos nem jöttek be. Ez persze akkoriban nagyon frusztráló volt, de ez van. Van ilyen, és valaki mondta nekem a minap, hogy van ez a statisztika ‘a legtöbb futam dobogó nélkül’.
„Van egy másik statisztika is, mint a ‘legtöbb pont győzelem vagy dobogó nélkül az F1-ben’ [Hülkenbergnek 530 van, megelőzve Sutil 124 pontját]. A lényeg az, hogy ez a statisztika tulajdonképpen helyettem beszél.”
Lenyűgöző junior versenyzői karrierje és a Williams 2010-es brazil pole pozíciója után Hüékenberget egy vezető F1-es csapathoz várták szerződtetni, és egy évtizeddel ezelőtt rendszeresen kapcsolatba hozták a Ferrarihoz való átigazolással.
Erre azonban soha nem került sor, és azóta hosszú F1-es karrierje során főként a középmezőny csapatainál versenyzett.
A 180 centi magas Hülkenberg azt mondja, hogy a magassága határozottan nem segített, és úgy véli, hogy az F1-es súly- és pilótafülke-csomagolási követelmények miatt, amelyek a kisebb versenyzőknek kedveznek, lemaradt a jobb csapatoknál való versenyzésről.
Úgy tudni, hogy Hülkenberg magassága volt az egyik oka annak, hogy a Ferrari úgy döntött, nem szerződteti őt 2013-ra.
„Soha nem kaptam olyan választ, ahol [a csapatok] azt mondták volna: ‘Sajnálom, nem – azért utasítottunk el, mert túl magas vagy. Valószínűleg nem mondták volna egyenesen a szemembe.”
„Viszont abban biztos vagyok, hogy ez igen, akadályozta azt a páratlan lehetőséget és alkalmat, hogy egy top autóba ugorjak. Csomagolási problémák, kevesebb hely, nagyobb súly, ami nem a helyes út ebben a szakmában” – zárta a német.
Sajtó: Magnussen és Hülkenberg a 2024-es szezonra is marad a Haasnál
Reklám
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Sárga színnel újít a Ferrari!
Ezek voltak a W14 legnagyobb hibái a Belga Nagydíjon
Így változik a sprintfutamok formátuma
Így néz ki az idei, 2023-as Miami Nagydíj menetrendje
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…