Quantcast
Legfrissebb híreink
Az FIA felügyelők elmagyarázták, hogy miért nem büntetik a Ferrari párosát
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Az FIA felügyelők elmagyarázták, hogy miért nem büntetik a Ferrari párosát

Carlos Sainz megtarthatta pole pozícióját az Olasz Nagydíjra, miután a felügyelők úgy döntöttek, hogy nem vezetett szükségtelenül lassan az időmérő elején.

Csapattársát, Charles Leclerc-et ugyanezen szabálytalanság miatt szintén tisztázták, így ő a harmadik helyről indulhat a holnapi futamon.
A versenybírák a Q1 után jelentették be, hogy mindkét Ferrari-pilóta ellen vizsgálat indult a versenyigazgató, Niels Wittich által meghatározott maximális köridő túllépése miatt. A döntést a kvalifikáció befejezése után néhány perccel hozták meg.

A pilótáknak mindig a boxkiállásnál a biztonsági autó vonalától a boxbejáratig tartó második biztonsági autó vonaláig terjedő maximális köridőt szabják meg, ami a kvalifikáció alatt és a kockás zászlót követően minden bejáratott körre vonatkozik. Annak érdekében azonban, hogy az autók ne csoportosuljanak össze, hogy megpróbáljanak a riválisok nyomában haladni, Wittich a kvalifikáció előtt bejelentette, hogy az 1’41-es maximális idő a kvalifikáció összes körére vonatkozik, beleértve a kiállásos és a levezető köröket is.

Sainz a Q1-ben a két biztonság autós vonal között az egyik levezető körén alig egy másodperccel haladta meg a maximális 1’41-es időt, míg Leclerc a második Ferrarival több mint egy másodperccel volt a limit felett. A Q3 vége után azonban a felügyelők bejelentették, hogy a szabályszegés ellenére nem tesznek további lépéseket a Ferrarik ellen.

A versenyzőknek szombat reggel kiadott frissített utasítások szerint azok, akik megszegték az időlimitet, szükségtelenül lassúnak tekinthetők, kivéve kivételes körülmények esetén.

A versenybírák azonban megerősítették, hogy mindkét Ferrari-pilóta megfelelő intézkedéseket tett a maximális köridő túllépése ellenére.

Reklám

“Mindkét versenyző a pálya túlnyomó többségén, és különösen az egyenesekben a szükséges 1’41.0 alatti sebességen vagy afelett maradt” – magyarázták.

“A felügyelők azonban mindkét esetben megállapították, hogy a versenyzők megfelelő lépéseket tettek, hogy lelassítsanak és a pálya szélén maradjanak, hogy ne akadályozzák a többi versenyzőt, és mindkét esetben jelentősen megtették ezt, hogy négy versenyzőt engedjenek el, miközben szabad utat adtak ezeknek a versenyzőknek.”

“A stewardok ezért megállapítják, hogy nem vezettek ‘szükségtelenül lassan’, és nyilvánvalóan a megfelelő intézkedéseiknek köszönhető, hogy mindketten valamivel a maximális idő felett voltak, és nem tesznek további lépéseket.”

Más versenyzők ellen nem indult vizsgálat a maximális köridő túllépése miatt a kvalifikáció során, illetve azért, mert akadályozták a riválisokat.

Sainz elmondta, hogy nem aggódik a vizsgálat miatt, mivel a kérdéses kör nagy részét azzal töltötte, hogy a körön lévő autóknak megengedte, hogy megelőzzék őt, nem pedig azzal, hogy versenyelőnyt keressen magának.

Reklám

“Nem [aggódtam] nagyon emiatt” – mondta Sainz a kvalifikáció után.

“Annyira le kellett lassítanom, hogy ne akadályozzam a többi autót, amelyek gyors körökön voltak.”

“Szinte lehetetlen volt tiszteletben tartani a deltaidőt, amit a versenyigazgató adott nekünk, mert ha tiszteletben tartottam volna, akkor akadályoztam volna a versenytársaimat. Szóval csak biztosra mentem, inkább nem akadályoztam senkit. Még ha egy-két másodperccel el is tértem a deltától, azt hiszem, ez biztonságosabb, mintha ténylegesen akadályoznék valakit.”

Sainz élete 4. poleját ünnepelheti a Ferrari otthonában – Összefoglaló

Reklám

Releváns cikkek