Quantcast
Legfrissebb híreink
Alonso megdicsérta az FIA versenyigazgatóságát
Fotó: Aston Martin F1 Team
Formula 1

Alonso megdicsérta az FIA versenyigazgatóságát

Fernando Alonso, Aston MartinFernanoAz Aston Martin versenyzője, Fernando Alonso dicsérte az FIA-t azért, ahogyan két potenciálisan veszélyes helyzetet kezelt az elmúlt két nagydíj-hétvégén.

Az F1 versenyzői számos kritikát fogalmaztak meg az FIA és az F1 versenyigazgatói által az elmúlt másfél szezonban hozott döntésekkel kapcsolatban. Ezek között az incidensek között volt a tavalyi Japán Nagydíj, ahol Eduardo Freitas versenyigazgató úgy döntött, hogy egyesek szerint túl veszélyes körülmények között kezdi meg a nagydíjat, majd egy balesetet követően figyelmeztetés nélkül engedte a pályára a mezőnyt.

A jelenlegi versenyigazgatót, Niels Wittichet is kritika érte az idei Ausztrál Nagydíj után, amelyen az utolsó körökben többször is piros zászlóval zárták a futamot.

Miután Freitas és Wittich a tavalyi szezon elején egyszerűsítette a pálya határ szabályokat, az idei Osztrák Nagydíjon több versenyző is büntetést kapott ezen szabályok megsértése miatt, amelyek közül sokszor csak az Aston Martin verseny utáni tiltakozását követően alkalmaztak büntetést.

Legutóbb a Holland Nagydíjat Zandvoortban állították le, miután a verseny utolsó köreiben egy heves esőzés miatt a versenyzők lecsúsztak a pályáról. Az Olasz Nagydíjon Wittich megváltoztatta a maximális köridőre vonatkozó szabályt, hogy elkerülje az F1, F2 és F3 kvalifikációin a közelmúltban látott, az autók közötti veszélyes kis híján súlyosabb baleseteket.

Alonso a tizedik helyre kvalifikálta magát Monzában, de a Q1-ben elvesztette az első körét, mert a második Lesmo kijáratánál túllépte a pályakorlátokat. Arra a kérdésre, hogy úgy érzi-e, hogy abban a kanyarban pályakorlátozást kellett volna alkalmazni, Alonso azt mondta, elégedett azzal, ahogyan az FIA a kvalifikáción a szabályokat betartotta.

Reklám

“Ez mindig ugyanaz a szabály. Nem lehet hétvégéről hétvégére változtatni a szabályokon. Ez mindig a fehér vonal. Ott egy kicsit szélesre futottam, szóval elfogadom, rendben volt.”

“Az FIA is jól csinálta megint, mert mindig az FIA-t hibáztatjuk, amikor rosszul csinálják a dolgokat. Zandvoortban jó volt az időzítés a biztonsági autóval, a piros zászlókkal és az ehhez hasonló dolgokkal kapcsolatban. Itt pedig az F3-as autók után az F2-eseknél, a szabadedzésünkön bevezették a néhány évvel ezelőtti [maximális] időt, és szerintem ez jól működött a kvalifikáción. Még mindig voltak közlekedési problémák, de jóval kevesebb. Szóval, ahogy mondtam, néha jó dolgokat csinálnak, ezt is el kell mondanunk.”

A Ferrari vezető teljesítménymérnöke, Jock Clear további elismeréssel nyilatkozott Wittich változtatásairól. De ő is úgy véli, hogy a tavaly bevezetett technikai szabályváltozások csökkentették a kis híján balesetek valószínűségét a kvalifikáción, mivel a versenyzők már nem jutnak olyan nagy előnyhöz a riválisok kicsúszásaiból.

“Azt hiszem, amit a kvalifikáción láttunk, az viszonylag tiszta volt. Nyilvánvalóan a versenyigazgató a kvalifikáció előtt eszközölt néhány változtatást, megelőzve azt, amit az elmúlt években láttunk.”

“Azt hiszem, ehhez hozzájárult az is, hogy az emberek úgy döntöttek, hogy valójában a szélárnyék nem olyan kritikus, mint az előző években, és ez a szabályváltozásokról tanúskodik. Ez az a fajta dolog, amin minden csapat dolgozott [az FIA együléses versenyekért felelős igazgatójával] Nikolas Tombazisszal, különösen azon, hogy olyan autókat kapjanak, amelyek nem olyan érzékenyek a többi autó nyomában.”

Reklám

“Általában azt halljuk, hogy az emberek panaszkodnak, hogy nem lehet követni az autókat, de természetesen pont ezek a tulajdonságok jelentik azt, hogy amikor Monzába jössz, akkor követned kell egy autót. Nos, mi megszabadultunk ettől. Az autók most már jobban követik egymást, és Monzában nem kell két másodperccel az előtted haladó autó mögött menned, hogy biztos legyél benne, hogy kvalifikációs kört tudsz futni, és ez mindenkinek megkönnyíti az életét. Szóval ez ismét az FIA munkáját dicséri.”

Így néz ki az idei, 2023-as Szingapúri Nagydíj menetrendje

 

Releváns cikkek