Quantcast
Legfrissebb híreink
Norris biztonsági változtatást kér a kanyarban, ahol Stroll balesetezett
Fotó: Aston Martin F1 Team
Formula 1

Norris biztonsági változtatást kér a kanyarban, ahol Stroll balesetezett

Lando Norris biztonsági okokból változtatásokat szeretne abban a kanyarban, ahol Lance Stroll az időmérő során balesetet szenvedett.

Az Aston Martin pilótája a Q1 végén a Marina Bay Street Circuit utolsó kanyarjában orral előre a korlátnak ütközött. Stroll nem sérült meg, de autója súlyosan megsérült az ütközésben, és a kvalifikációt elhalasztották, amíg a korlátot megjavították.

Norris szorosan Stroll mögött haladt, amikor ütközött, és gyorsan kellett reagálnia, amikor az Aston Martin a 19-es kanyarban visszapattant előtte a pályára.

“Még a sárga [zászlók] vagy bármi más előtt értem oda, így nem láttam, vagy nem tudtam róla a kanyar kijáratáig. Látni lehetett a füstöt, ahogy bejöttem a kanyarba, de nem lehetett tudni, hogy mi történik.”

“Még mindig pörgött, és eléggé visszatért a pályára, szóval elég gyorsan a fékre léptem, mert nem tudtam, hogy sokat jön-e keresztbe, vagy mi lesz, de aztán csak egy csomó törmelék és egy gumiabroncs volt, szóval egy kicsit lehajtottam a fejem a biztonság kedvéért.”

“A legfontosabb dolog az volt, hogy kijutott, mert ez egy nagy ütközés volt. Ha valaha is ütközöl ott, az elég csúnya lesz, szóval az, hogy olyan gyorsan kijutott, mint ahogyan tette, szerintem jó jel volt.”

Norris szeretné, ha változtatásokat eszközölnének a kanyarban, amely közel van ahhoz, hogy simán bevegyék, de a kanyar magassága megváltozik, ami elbizonytalaníthatja az autót.

“Nem tudom, hogy talán jövőre tudnának-e egy kicsit javítani a pályán, mert van ott egy kis mélyedés vagy ilyesmi, nem elég sima, és szerintem mindenki fél egy kicsit [a sima kanyartól].”

“Elég sokszor előfordult már, hogy amint megcsinálod, szinte le kell szállnod a gázról és meg kell szakítanod a kört, mert ha megpróbálod elkötelezni magad, akkor azt fogod tenni, amit Lance tett. Szóval, inkább biztonsági szempontból nem hiszem, hogy ez a legjobb kijárat, és nem felel meg annak a színvonalnak, aminek lennie kellene. Ez talán a következő szezonra marad.”

A Forma-1-es autók jelenlegi generációja érzékenyebb az ütközésekre, mondta Norris.

“Csak úgy érzem, mintha egy bukkanó lenne ott, ahol vezetsz, nem tudom, mi az valójában, vagy hogy néz ki, vagy bármi más. Úgy érzem, hogy vagy van egy tisztességes bukkanó, vagy a pálya többi része egy kicsit alacsonyabb, mintha a járda egy kicsit alacsonyabb lenne, mint a tényleges aszfalt. Szóval olyan érzés, hogy amikor átmész rajta, kezdetben rendben van, de amikor megpróbálsz visszatérni a pályára, az nagyon elbizonytalanítja az autót.”

“Az autóknak manapság olyan alacsonyan kell futniuk a szabályok miatt, hogy amint egy tisztességes bukkanó jön, a padló ütközik vele, és máris elveszted az autót. Szóval azt mondanám, hogy ez nem az ő hibája.”

“Ez egy ismert dolog, mert tudod, hogy ha rosszul találod el a járdaszegélyt, vagy ilyesmi, akkor megtörténhet az efféle dolog. De nyilvánvalóan ilyenek ezek a szabályok.”

“Manapság ezt csináljuk, és van egy bukkanó, ami néhány évvel ezelőtt valószínűleg nem is volt bukkanó, de most már az. Egyszerűen nem bírjuk [megcsinálni] ugyanazokat a dolgokat, mint amik néhány évvel ezelőtt voltak.”

Az FIA kegyes volt Verstappenel és nem osztottak neki egy büntetést sem

Releváns cikkek