Quantcast
Az FIA bemutatta a 2026-os autókat, amik kisebbek, könnyebbek és hatékonyabbak lesznek
Legfrissebb híreink
Az FIA bemutatta a 2026-os autókat, amik kisebbek, könnyebbek és hatékonyabbak lesznek
Fotó: FIA
Formula 1

Az FIA bemutatta a 2026-os autókat, amik kisebbek, könnyebbek és hatékonyabbak lesznek

Úgy tűnik, még sok idő van hátra, de a Forma-1-es csapatok számára gyorsan közeledik a 2026-os szezon kezdete.

Nemcsak a Red Bull kezd majd saját fejlesztésű erőforrással versenyezni, az Audi is bemutatkozik, és a Honda az Aston Martin motorszállítójaként indul, és még ekkor lépnek életbe az új technikai szabályok is.

Az erőforrások specifikációi ismertek [nagyon nagy vonalakban] – és kemény munka folyik a 2026-os és az azt követő motorokon.

Számos más területen a csapatok még mindig kissé a sötétben tapogatóznak, bár Mexikóban az FIA a csapatok műszaki embereinek betekintést engedett abba, hogy mik lesznek a követelmények. A változások három szóban foglalhatók össze: “Kisebb, könnyebb és hatékonyabb” – tudta meg a Motorsport Aktuell.

Az FIA a tanulmányt Fangio 5.3-nak nevezte el. Leírja, hogy az autók már nem 200, hanem 190 centiméter szélesek lesznek. A tengelytáv 360 centiméterről 340 centiméterre csökken. A gumik nem 18, hanem 16 colosak lesznek. Összességében tehát a gumik körülbelül 10 százalékkal kisebbek lesznek.

A tervek szerint az autó súlya is csökken; körülbelül 25-30 kilóval. Az aerodinamikát illetően is lesznek változások, de ezekről még nem született döntés. Az egyik vita tárgya, hogy az első és hátsó szárnyak mellett a Beam Wing vagy a diffúzor is laposabb lesz-e.

Reklám

Emellett a Venturi-csatornák magasabbak lehetnek, míg a szárnyak nagyobbak lesznek és még jobban takarják majd a gumikat. Hátul egy Inwash-elvet írnak elő, ami a padlóváltozásokkal kevésbé ingadozóvá teszi a hátsó részt. Mindezen módosításokkal – az FIA szerint – az előzések ismét egy kicsit könnyebbé válnak majd.

Horner: A Ferrarinak újra versenycsapattá kell válnia

Releváns cikkek