Az FIA, a Haas óvása után változtat a szabályokon
A Red Bull a múlt héten az FIA vizsgálatának középpontjában találta magát, amely három másik csapatot is érintett.
Az FIA változtatásokat vezet be a felülvizsgálati jog folyamatában, miután a Haas sikertelenül indított óvást a Red Bull, az Aston Martin és a Williams ellen az Egyesült Államok Nagydíján elkövetett pályakorlátok megsértése miatt.
Az eljárással kapcsolatos beszélgetés a közelmúltban lezajlott triplázást követően indult, amikor a Haas az Egyesült Államok Nagydíja után indított óvást, miután a következő nagydíj, a mexikóvárosi futam már lezajlott.
Az Forma-1 egyetlen amerikai csapata azt állította, hogy a Sergio Pérez, Lance Stroll, Alex Albon és Logan Sargeant autóiról készült fedélzeti kamerafelvételeket nem vették megfelelően figyelembe, azt állítva, hogy ezek a pilóták együttesen több tucat pályabejárási limitszegést követtek el, amelyek büntetlenül maradtak.
Ha a Haas követeléseinek megfelelően büntetik, Nico Hülkenberg a pontokon kívülről a 7. helyre került volna, ami felbecsülhetetlen értékű pontokat hozott volna Günther Steiner csapatának a harcban, hogy ne a konstruktőri bajnokság végén végezzenek a szezon végén.
Az FIA azonban végül elutasította az óvást, ragaszkodva ahhoz, hogy a Haas nem mutatott be olyan bizonyítékot, amelyet ne vett volna már figyelembe.
S ezt követően, a sikertelen eljárás nyomán változások történtek.
A Motorsport.com beszámolója szerint az FIA 14 napról négy napra csökkenti azt az ablakot, amelyen belül a csapatok felülvizsgálati jogot kérhetnek a versenyek lezárását követően, és emellett 5200 font (6000 euró) illetéket is bevezetnek minden egyes felülvizsgálatra.
Ez drámaian hátráltatta volna a Haas ügyét, ha ezeket a szabályokat az Egyesült Államok Nagydíjának a felülvizsgálata előtt léptették volna életbe.
Az FIA változtatásai a McLaren csapatfőnökének, Andrea Stellának a kritikáját követik.
“Szerintem nincs értelme utólag felülvizsgálni, mert ha lett volna információ, minden versenyző kiigazíthatta volna, amit tett.”
Reklám
“Szóval ez biztosan nem olyasmi, amit utólagosan lehet [változtatni], mert hatással van arra, hogy mit csinálsz élőben. Szóval, csak az én véleményem szerint Haasnak joguk van ezt kérni.”
“De úgy gondolom, hogy amin dolgoznunk kell, az csak egy erőteljesebb módja a pályakorlátok meghatározásának és a rendfenntartásnak. De aztán ha egy verseny elment, befejeződött, akkor tovább lépünk a következőre.”
Rába Ármin
Összes cikk: 420Releváns cikkek
Baj van a gumikkal, csúszik a sprintidőmérő
Sainz az önbizalomhiány miatt “kárenyhítési” üzemmódban van
Kiemelt hírünk
Csatlakozz a Simboostr 50%-os karácsonyi akciójához és Nyerd Meg a 1500 eurós szimulátor szettet!
Mint ahogy már korábban írtuk, az AI technológiákkal működő Simboostr most már elérhető az F1 23 nevű Forma-1-es simcade játékhoz,…