A Ferrari magánbeszélgetést tervez az F1-gyel, Sainz autójának a kártérítése kapcsán
A Ferrari főnöke, Fred Vasseur azt mondja, beszélni fog a Las Vegas-i Nagydíj érintettjeivel a Carlos Sainz autójában keletkezett kár megtérítéséről.
Sainz áthajtott egy fém csatornafedélen az első szabaedzésen, amely meglazult, és tönkretette az SF-23-as futóművét, erőforrását és energiatárolóját.
A kártérítésre precedenst teremtett a 2017-es Malajziai Nagydíjon történt incidens, ahol Romain Grosjean Haas-a súlyosan megsérült, miután a francia nekiment egy meglazult vízelvezetőfedélnek.
Az amerikai tulajdonú csapat ezt követően pénzügyi rendezésről tárgyalt a szepangi szervezőkkel.
Az FIA elutasította a Ferrari kérelmét, hogy Sainz mentesüljön a rajtbüntetés alól
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari kér-e kártérítést a vegasi incidens miatt, Vasseur a következőket mondta.
"Ez egy privát megbeszélés lesz, amit az érintettekkel fogok lefolytatni."
Ez gyakorlatilag a Liberty Mediát és az F1-et jelenti, mivel a futamot nem egy helyi szervezet, hanem házon belül szervezik.
Vasseur hangsúlyozta, hogy a baleset a Ferrari költségvetési sapka kiadásaira is hatással volt.
További pluszköltségeket okoz majd, hogy a következő hétvégén egy extra tartalék alvázat kell Olaszországból Abu-Dzabiba repíteni. A maranellói csapat a baleset után azonnal elkezdte előkészíteni azt.
"A költségvetésben vagy a költségplafonban nincs olyan rendelkezés, amely kizárná a baleseteket" - mondta Vasseur.
"Az biztos, hogy rengeteg extra költséggel jár. A túlélő cella megsérült, a váltó megsérült, az akkumulátor megsérült, a motor halott."
"Rengeteg következményünk van a pénzügyi oldalon, a sportszakmai oldalon, és még a pótalkatrész-készletre is, és a költségvetési oldalon biztosan nem könnyű."
Vasseur jelezte, hogy felveti majd azt is, hogy a hasonló, a csapat által nem befolyásolható incidensekből származó károkat a sapkán kívülre helyezzék.
"Lesz vita. A döntés, az egy másik dolog."
Vasseur azt is állította, hogy az incidens helyszínére érkező marshalok sárga zászlót mutattak fel, miután látták a pályán lévő kóbor tárgyat, de az edzést csak egy perccel később, Sainz áthajtása után adták ki a piros zászlót.
"Az incidens körülményeiről is beszélnünk kell" - mondta.
"Mert nem csak arról van szó, hogy a burkolat kijött, hanem számomra az is, hogy egy percünk volt a sárga zászló és a piros zászló között. Ez azt jelenti, hogy amikor kitették a sárga zászlót, akkor láttak valamit a pályán. És egy percet vártak, mielőtt kitették a piros zászlót. Szerintem ez túl sok."
"A fő kérdés számomra ebben az ügyben az, hogy amikor kiteszed az első sárga zászlót, az azt jelenti, hogy láttál valamit, nem előre látva teszed ki a sárga zászlót."
"Ez azt jelenti, hogy az a fickó, aki kitette a sárga zászlót, és az én táblámra is kitette a sárga zászlót, ami a versenyirányításból jön, ez azt jelenti, hogy láttak valamit, és aztán egy percet vártak, mielőtt kitették a piros zászlót, amikor az egyenesben van, és van egy fémes rész, és 340 km/h-val mész.".
Vasseur megerősítette, hogy a csapatok nem kaptak üzenetet, hogy törmelék van a pályán.
"Nem, egyáltalán nem szóltak. Nem tudtuk, hogy mi volt az oka a sárga zászlónak" - zárta a szakember.
Rába Ármin
Összes cikk: 428Releváns cikkek
Hivatalos: Oscar Piastri marad a McLarennél
Andrea Stella: Bízom a fejlesztésekben
Kiemelt hírünk
Csatlakozz a Simboostr 50%-os karácsonyi akciójához és Nyerd Meg a 1500 eurós szimulátor szettet!
Mint ahogy már korábban írtuk, az AI technológiákkal működő Simboostr most már elérhető az F1 23 nevű Forma-1-es simcade játékhoz,…