Quantcast
Legfrissebb híreink
Szafnauer: Az Aston Martin még nem érte el a Force India csúcsát
Fotó: Aston Martin F1 Team
Formula 1

Szafnauer: Az Aston Martin még nem érte el a Force India csúcsát

Az Aston Martin még nem érte el azt a teljesítménycsúcsot, amit a csapat előző inkarnációja során elért, jelentette ki a csapat korábbi operatív igazgatója, Otmar Szafnauer.

Otmar Szafnauer 2009 októberében csatlakozott a csapathoz, amikor az még Force India néven működött, és Vijay Mallya tulajdonában volt. A csapat 2018-ban csődeljárás alá került, és Lawrence Stroll vásárolta meg. Szafnauer az első szezonig, az Aston Martin név alatt futó szezonig volt felelős a napi működésért, majd 2022 elején távozott.

Elmondása szerint Stroll aktívabb szerepet játszik a csapat irányításában, mint Mallya, részben annak köszönhetően, hogy fiát, Lance-t nevezte ki a csapat egyik versenyzőjének.

“A jelentős különbség az, hogy Vijay nem avatkozott bele – Vijay sem ültette a fiát az autóba” – mondta Szafnauer az Inside Line-nak.

“Szóval emiatt kevesebb az érzelem és objektívebb [volt] a döntéshozatal.”

Ugyanakkor elmondta, hogy mindkét tulajdonosnak hasonló céljai vannak a csapattal kapcsolatban.

Reklám

“Mindketten a lehető legjobb teljesítményt akarták a pályán. Mindkettőjükben megvolt a lendület – ‘jobbat akarunk, jobbat akarunk, jobbat akarunk’. Szóval ezt tapasztaltam mindkét fél részéről.
“Lawrence valójában sokkal több pénzt költött arra, hogy ezt a teljesítményt elérje. Nem mintha Vijay nem költött volna, de Lawrence nagyságrendekkel többet költött. Ironikus módon a Force India teljesítménye a végén jobb volt, mint amit ma nyújtanak.”

A Force India 2016-ban negyedik lett a konstruktőri bajnokságban, és a következő évben megismételte ezt az eredményt. 2018-ban hetedikek lettek, de 59 pontot kellett elveszíteniük, amikor a csapat eladása miatt a szezon közepén identitást váltottak, ami nélkül ötödikek lettek volna.

Stroll átvételét követően, Racing Point néven versenyezve 2019-ben ismét hetedikek lettek egy olyan autóval, amelyben kevés fejlesztés történt. De 2020-ban visszatértek a negyedik helyre, és megszerezték első győzelmüket.

Ha nem kaptak volna 15 pontos büntetést egy technikai szabályszegés miatt, akkor a harmadik helyen megelőzték volna a McLarent.

Stroll alatt a csapat nagy összegeket fektetett be az infrastruktúrájának fejlesztésébe, és egy korszerű új gyárat épített a silverstone-i telephelyén, amelyet tavaly nyitottak meg.
Szafnauer rámutatott, milyen kihívást jelent, hogy ezeket a változtatásokat a versenyképesség fenntartása mellett valósítsák meg.

Reklám

“Az volt a félelmem, hogy a sok változás mellett hogyan tudjuk biztosítani, hogy ez ne legyen nagy hatással a pályán nyújtott teljesítményre?” – mondta.

“És erre nem tudom a választ. Majd meglátjuk a jövőben.”

“De miután az Aston Martin új gyárakba és új menedzsmentbe kezdett, azt hiszem, most hetedikek és ötödikek voltak. Meglátjuk, mit hoz a következő év.”

“De amikor ott voltam a Racing Point alatt, akkor negyedikek voltunk. Az adminisztráció évében csak azért voltunk hetedikek, mert minden pontunkat elvették, abban az évben tényleg negyediknek kellett volna lennünk. A következő évben hetedikek voltunk, majd újra feljöttünk a negyedik helyre. Azóta pedig [2021-ben és 2022-ben] hetedikek, [2023-ban] pedig ötödikek voltunk. Nem voltunk olyan jók, mint a Force India a végén.”

Az Aston Martin tavaly 280 pontot szerzett, 95-tel többet, mint az előző két identitása alatti legjobbja, bár öt fordulóval több futamon, köztük hat pontszerző sprintversenyen. Nyolc nagydíjon szereztek dobogós helyezést a szezon során, mindezt Fernando Alonso jóvoltából, ami több, mint amit az előző két identitásuk alatt elértek.

Reklám

“A Lance-szel szorosan együttműködő mérnököknek néha brutálisan őszintének kell lenniük, hogy a legjobb teljesítményt tudják kihozni belőlük” – mondta Szafnauer.

“Vannak más emberek is a csapaton belül, akik segítenek, a fizioterapeuta és a sportpszichológus, valamint a szokásos kíséret, ami mindenkinek van, vagy a versenyzőknek meg kell győződniük arról, hogy a legmagasabb szinten dolgoznak.”

“Vannak olyan világbajnokok is, akik Lance mellé ülnek, hogy láthassa, mit csinálnak a világbajnokok, és hogyan dolgoznak, hogy ezt utánozhassa. Szóval mindezek a dolgok a helyükön vannak, és azt hiszem, ennek köszönhetően jobban fognak járni.”

Alonso: Egyedi kapcsolatunk van Strollal

Reklám

Releváns cikkek