Quantcast
Legfrissebb híreink
Az FIA keményebb büntetéseket tervez Magnussen Miami taktikájának visszaszorítására
Fotó: Steven Tee / LAT Images / Haas F1 Team
Formula 1

Az FIA keményebb büntetéseket tervez Magnussen Miami taktikájának visszaszorítására

Az FIA azt tervezi, hogy Kevin Magnussen Miamiban elkövetett bohóckodásai nyomán szigorúbb büntetéseket szab ki a Forma-1-es pilótákra, akik szándékosan vágják le a pályát, hogy megtartsák pozíciójukat.

A miami sprintversenyen Magnussen három 10 másodperces büntetést kapott a pálya elhagyása és előnyszerzés miatt, ami azt jelentette, hogy a Haas pilótája maga mögött tudta tartani a Mercedeszes riválisát, Lewis Hamiltont.

Kapott egy negyedik büntetést is, ezúttal öt másodperces kiegészítést, amiért jogos ok nélkül hagyta el a pályát, ami a büntetőpontjai számát növelte ezzel.

Magnussen ugyan tönkretette saját versenyét, de taktikája lehetővé tette csapattársa, Nico Hülkenberg számára, hogy létfontosságú pontokat szerezzen.

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella elfogadhatatlannak és versenyzési eltiltást érdemlőnek minősítette Magnussen akcióját, miközben egyre nagyobb az egyetértés abban, hogy az a döntés, hogy a büntetést az idei szezonra ötről tíz másodpercre emelték, nem riasztja el a versenyzőket attól, hogy szabálytalanul blokkolják a riválisokat a csapattársuk javára.

Stella: Az elfogadhatatlan Magnussen taktikáknak kitiltható szabálysértésnek kellene lenniük

A miami versenybírái úgy döntöttek, hogy maradnak a 10 másodperces büntetéseknél, hogy megőrizzék az összhangot a korábbi döntésekkel, de egyik ítéletükben felvetették, hogy a jövőben talán a szigorúbb büntetések jobb megoldást jelentenének.

A Motorsport.com úgy tudja, hogy az FIA szívesen elkezdené kiosztani az áthajtásos büntetéseket ilyen esetekben, ami azonnal megoldja a problémát, mivel a vétkes versenyzőket arra kényszeríti, hogy két körön belül a boxba álljanak és átadják a pálya pozíciójukat.

Az ügyet a csapatok, a felügyelők és az FIA a pénteki csapatvezetői eligazításon vitatják meg az Imolai Emilia Romagna Nagydíjon.

Az eszkalálódó büntetést abban az esetben osztanák ki, ha ugyanazon a versenyen ismétlődnek a szabálysértések, amikor a versenybírák azt gyanítják, hogy a pilóták szándékosan letérnek a pályáról, hogy megtartsák pozíciójukat.

Nem kerül szóba, hogy a stewardok visszatérnének ahhoz, hogy a versenyzőknek szóljanak, hogy adják vissza a pozíciójukat, ami a szokásos gyakorlat volt, amíg 2022-től át nem adták ezt a felelősséget a versenyzőknek.

Laurent Mekies, az RB csapatfőnöke kizárólag a Motorsport.com-nak nyilatkozva elmondta, hogy támogatja a szigorúbb büntetéseket.

"Az egy dolog, hogy stratégiailag lelassítod a mögötted lévő autókat, hogy segítsd a csapattársaidat vagy a versenyedet, az már más dolog, hogy levágod a pályát és pozíciót nyersz valakin, hogy aztán lelassítsd őt" - mondta az FIA korábbi embere.

"Szerintem a sportnak meg kell találnia a módját annak, hogy ez ne fordulhasson elő. Ez nem olyan nehéz, ezt úgy hívják, hogy áthajtás. A szabálykönyv teljes mértékben megengedi a stewardoknak, hogy megítéljék, mi történt, és ezt tegyék."

"Mindenki reakcióját látva valószínűleg nem akarjuk, hogy ez továbbra is így legyen, így Monacóban egyszerűen csak átvághattál a sikánon és visszalassíthattál. Még ha a srác nagy büntetést vagy büntetőpontokat is kap, akkor is segít a csapattársának, hogy pontot szerezzen."

"Szóval ez olyasmi, amiről csapatként szeretnénk megbizonyosodni, hogy megvannak az eszközeink ahhoz, hogy ez ne történhessen meg. Úgy gondolom, hogy ezek megvannak, és rajtunk múlik, hogy érvényre juttatjuk-e őket."

Retro: A legendás Alonso-Schumacher csata

Releváns cikkek