Quantcast
Legfrissebb híreink
Leclerc rajtbüntetést kapott a Szaúd-Arábiai Nagydíjra
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Leclerc rajtbüntetést kapott a Szaúd-Arábiai Nagydíjra

A Ferrari Forma-1-es pilótája, Charles Leclerc 10 rajthelyes büntetést kapott a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjra, miután vezérlőelektronika cserére szorul a csapat, a bahreini csőd után.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíj versenyének reggelén a Ferrari rendellenességet észlelt Leclerc erőforrás-vezérlő elektronikájában, és úgy döntött, hogy kicseréli azt egy új szettre. A szakhíri futam 40. körében azonban Leclerc teljesítményvesztéssel állt meg, és hamarosan kiderült, hogy ismét a vezérlőelektronikai doboz volt a hibás a Ferrari 2023-as első kiállása miatt.

A maranellóiak elemzés után Frédéric Vasseur csapatfőnök szerdán megerősítette, hogy az egységet, amelyből évente csak két példányt lehet használni, ismét cserére szorul.

Leclerc ezért az első 10 rajthelyes büntetését kapja Dzsiddában, ami az első erőforrással kapcsolatos büntetés a szezonban.

“Két probléma volt, az egyik vasárnap reggel, amikor a begyújtást végeztük, a másik pedig a versenyen. Sajnos kétszer a vezérlőelektronikai doboz okozta a gondot, és ez olyasmi, amit korábban soha nem tapasztaltunk” – magyarázta Vasseur.

“Remélem, hogy most már kézben tartjuk a dolgot. Mélyreható elemzést végeztünk ezzel kapcsolatban. De sajnos a büntetést Dzsiddában be kell vállalnunk, mert csak két vezérlőelektronika áll rendelkezésünkre a szezonra.”

A Ferrari motorjainak megbízhatósága Achilles-saroknak bizonyult a 2022-es szezon során, Leclerc az Azerbajdzsáni és a Spanyol Nagydíjon is az élről esett ki, amikor a bajnoki címért folytatott kihívása kezdett szétesni.
Ez vezetett ahhoz is, hogy a vörösök elővigyázatosságból lejjebb tekerték a motorjukat a tavalyi szezonban, de miután a tél folyamán dolgozott a problémáikon, a rivális csapatok úgy vélik, a Ferrari a legerősebb motorral indult neki a szezonnak Bahreinben.

A vezérlőelektronikai probléma állítólag nem függ össze a csapat tavalyi problémáival. Azonban szezon kezdete előtt a Ferrari erőforrásért felelős vezetője, Enrico Gualtieri elmondta, hogy a csapat keményen dolgozott a megbízhatósági problémák megoldásán, amit a teljesítményre vonatkozó munkával ellentétben a motorszabályzat megenged.

“Minden területen dolgoztunk, hogy megpróbáljuk megérteni a pályán tapasztalt problémák kiváltó okait, és minden rendelkezésünkre álló eszközt felhasználtunk. A tesztpadon pozitív visszajelzéseket kaptunk néhány változtatással kapcsolatban, amelyeket bevezettünk. Viszont, mint mindig, most is a pálya fogja megmondani, hogy jó munkát végeztünk-e.”

A Ferrarinak kellene küzdenie a Red Bullal, de valami mindig félrecsúszik

Forrás: motorsport.com Global  

Releváns cikkek