Quantcast
Legfrissebb híreink
Retro: A 2006-os Kínai Nagydíj – Schumacher utolsó futamgyőzelme
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Paddock Pass

Retro: A 2006-os Kínai Nagydíj – Schumacher utolsó futamgyőzelme

E hétvégén Sanghajban a Kínai Nagydíjat rendezik meg a Forma-1-ben, 2019 után először. Sok mindenről emlékezetes ez a versenyhelyszín, azonban egy dologról főleg: Michael Schumacher itt aratta pályafutása legutolsó futamgyőzelmét 2006-ban.

2004-ben volt először Kínai Nagydíj a Forma-1 történetében, az első kettő kínai versenyen nem volt eredményes Schumacher. 2004-ben az időmérő edzésen nem tudott mért kört menni, mert kicsúszott a pályáról, a 19. helyről rajtolt mindössze, a versenyen is csak a 12. helyen ért célba. 2005-ben a Minardi színeiben versenyző Christijan Albersszel ütközött össze a verseny felvezető körében, ezért be kellett vetni a tartalék autóikat, és a boxutcából kellett rajtolniuk. Schumacher a verseny 23. körében a biztonsági autós szakasz alatt megpördült, és az autója a kavicságyban ragadt. 2006-ban viszont már sokkal jobban kijött neki a lépés itt Kínában.

Alonso, Fisichella, Renault, Kínai Nagydíj
A 2006-os Kínai Nagydíj rajtfelállása – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Az előzmények

Mindössze két pont választotta el a bajnoki riválisokat. Fernando Alonso 108 ponttal vezette a világbajnokságot, mögötte Michael Schumacher állt 106 ponttal a második helyen. A Kínai Nagydíj előtt a jelek egyértelműen a Renault mellett szóltak: mindkét autójuk az első sorban, Schumacher csak a 6. helyet szerezte meg az időmérőn, csapattársa, Felipe Massa pedig csak a 20. helyről indulhatott büntetés miatt, ráadásul vizes volt a pálya, vagyis a körülmények a Michelin abroncsoknak kedveztek jobban, mert azok az esőben jobban működtek a Bridgestone abroncsainál.

Michael Schumacher, Ferrari
Schumacher a rajtrácson a Ferrarival – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A verseny

A verseny elején minden jól ment a Renault csapatának, Alonso az élen maradt a rajt után, mögötte a csapattárs Fisichella haladt, eközben Schumacher beragadt volt csapattársa, a Hondával versenyző Rubens Barrichello mögé. Azonban a felszáradó pályán a Michelin gumikat használó csapatok autói, köztük a Renault-ok is, elkezdtek szenvedni, a Bridgestone-os csapatok autói, köztük a Ferrarik, elkezdtek egyre jobban gyorsulni. Schumacher ki is használta ezt, és a 9. körben meg is előzte Barrichellót, majd rá nem sokra Barrichello csapattársát, Jenson Buttont is. Schumacher így feljött a negyedik helyre, a következő célpontja Fisichella lett, akit időközben megelőzött a McLarennel Kimi Räikkönen.

Fisichellát a 17. körben tudta megelőzni Schumacher, a második helyen haladó Räikkönen a 19. körben ki kellett, hogy álljon műszaki probléma miatt. Alonso előnye Schumacher előtt 25 másodperc volt ekkortájt. A boxkiállásokat az élen haladók közül Schumacher nyitotta meg a 21. körben, a legtöbb csapattal szinkronban csak tankolni állt ki, a kerekeket nem cserélték le. Rá 1 körrel később Alonso is bejött a boxba, a rádióban panaszkodott arra, hogy megsérült az első gumik futófelülete, így az első két kerekét lecserélték neki.

A 23. körben Fisichella is kiállt a boxba, azonban figyelmesek lehettünk arra, hogy Flavio Briatore csapatfőnök dühöngeni kezdett: a Renault boxutcai falánál az összes monitor hirtelen meghibásodott áramellátási problémák miatt. Ez rossz előjelnek tűnt a csapat számára. Utána semmi sem ment a tervek szerint.

A semmiből Alonso sokat veszített. Fisichella és Schumacher hirtelen közvetlenül mögötte hajtott – Fisichella több sikertelen próbálkozás után megelőzte botladozó csapattársát, Schumacher pedig rögtön az első támadási kísérlete után megelőzte Alonsót. A pálya annyira felszáradt már időközben, hogy Alonso a 34. körben kijött kereket cserélni, hogy feltegyék neki a száraz pályás gumikat, de a katasztrófa ismét bekövetkezett, mert beszorult a jobb hátsó kerék anyacsavarja. Emiatt 19,2 másodpercig állt a boxban, és 54 másodperces hátrányba került Schumacherrel szemben.

Ferrari fans
A kínai Schumacher szurkolók – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A 40. körben Michael Schumacher másodszor állt ki a boxba, és Alonsóhoz hasonlóan száraz pályás gumikra váltott. A következő körben az éllovas Fisichella is megkapta az új abroncsait, és egyértelműen Schumacher előtt tért vissza a pályára. Az 1-es kanyarban Fisichella azonban megcsúszott a száraz pályás abroncsokon, és elveszítette a vezetést Schumacherrel szemben, aki megalkuvást nem tűrően megelőzte.

Az izgalmak azonban még nem értek véget: Alonso az utolsó etapban ismét gyorsulni tudott, és úgy tűnt, megszűntek a problémái. Gyorsan utolérte a csapattársát, Fisichellát, és 9 körrel a a verseny vége előtt megelőzte őt. Öt körrel a verseny vége előtt, az 51. körben ismét esni kezdett az eső, és ezzel a Michelin gumis autók ismét előnybe kerültek, de Alonsónak már nem volt lehetősége megelőzni Schumachert, 3 másodperccel ért célba mögötte a második helyen. Schumacher, Alonso és Fisichella mögött a további pontszerzők Jenson Button (Honda), Pedro de la Rosa (McLaren), Rubens Barrichello (Honda), Nick Heidfeld (BMW Sauber) és Mark Webber (Williams) voltak.

Michael Schumacher, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Michael Schumacher ezzel a sikerrel pályafutása 91., és egyben utolsó nagydíjgyőzelmét szerezte meg, és a két bajnoki rivális között pontegyenlőség alakult ki. Schumachernek a 2006-os idényben ez volt a 7. futamgyőzelme, míg Alonsónak csak 6 futamgyőzelme volt, így az idény során először (és pályafutása során utoljára) Schumacher vezette a pontversenyt.

A Ferrari egykori managere szerint, Kimi Raikkönen utálja a Forma-1-et

Releváns cikkek