Quantcast
Legfrissebb híreink
Retro: 2003 – Schumacherék legnehezebb versenye
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Paddock Pass

Retro: 2003 – Schumacherék legnehezebb versenye

Michael Schumacher pályafutása legnehezebb győzelmét aratta 2003-ban az imolai San Marino-i Nagydíjon. A tragikus esemény ellenére ő, és testvére Ralf, rajthoz álltak a versenyen.

Michael Schumacher 91 futamot nyert meg Forma-1-es pályafutása során. A domináns teljesítmények és a hősiesen kiharcolt diadalok közül egy nap különösen kiemelkedik: 2003. április 20. Michael Schumacher Imolában nyert ugyan, de mégsem volt oka ünnepelnie azon a napon.

Ferrari, Imola
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A Schumacher-család gyásza Imolában

A Schumacher-testvérek az első sorban – Michael a Ferrarival a pole-ban, az öccse, Ralf a Williamsszel a második helyen végzett az időmérőn, mindössze 0,014 másodperces lemaradással. Az imolai kvalifikáció után remek hétvégének nézhetett volna elébe a Forma-1-ben a Schumacher-család, de sajnos nem ez volt a helyzet. A testvérek azonnal repülőre szálltak, hogy eljussanak Kölnbe, mert édesanyjuk ott kómában feküdt a kórházban.

Reggel jött a szomorú hír: a Schumacher-testvérek édesanyja, Elisabeth 55 évesen a kórházban elhunyt. Az este a pályára visszarepülő Schumacher-fivéreket a Forma-1 felmentette minden kötelezettség, médiatalálkozó és hasonlók alól, de mégis úgy döntöttek, hogy elindulnak a futamon.

A verseny

Ralf a rajtnál megelőzte Michaelt, de bátyja nagyon gyorsan visszavágott, miután tovább maradt kint a pályán a verseny első szakaszában, és a boxkiállás után átvette a vezetést. A bajnokság éllovasa, a McLaren versenyzője, Kimi Räikkönen több üzemanyaggal megtankolva két boxkiállásos taktikát tervezett a hatodik helyről elrajtolva (a Schumacher fivérek és Michael Schumacher csapattársa, Rubens Barrichello három boxkiállásos taktikát választottak).

Ralf Schumacher, Michael Schumacher
A verseny rajtja – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Amikor Michael megelőzte Ralfot, nem okozott gondot megtartania a vezetést, és megelőzte Räikkönent is, aki a második helyen végzett a futamon, és megőrizte a vezetést a pilóták bajnokságában. A harmadik Barrichello lett. A Ferrari az évad első négy versenyét az előző évi autó módosított változatával, az F2002B-vel teljesítette, ennek a modellnek ez volt az utolsó versenye a 2003-as szezonban.

A Ferrarinak problémái voltak Barrichello utolsó boxkiállásával, és a brazilnak nem sikerült az utolsó szakaszban megelőznie Räikkönent annak ellenére, hogy gyorsabb volt az autója a frissebb gumikkal. Ralf Schumacher a negyedik lett, miután Barrichello megelőzte őt az utolsó etapban, David Coulthard pedig az ötödik lett a másik McLarennel.

A további pontszerzők Fernando Alonso (Renault), Juan-Pablo Montoya (Williams) és Jenson Button (BAR) voltak.

Michael Schumacher, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Michael Schumachernek ez volt az első futamgyőzelme a 2003-as szezonban, a dobogó tetejére felállt, de teljesen érthető módon a dobogón nem zajlott le ezúttal a szokásos ünnepi ceremónia, a verseny utáni sajtótájékoztatón Schumacher helyett Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke vett részt. Ez az első alkalom a Forma-1 történetében, hogy a verseny győztese nem jelent meg a verseny utáni sajtótájékoztatón.

Button: Trükkös lesz a Leclerc-Hamilton kapcsolat a Ferrarinál

 

Releváns cikkek