Quantcast
Legfrissebb híreink
Hátralévő idő a Brit Nagydíj kezdetéig
Új videó a YouTube csatornánkon!
Egy igazi káoszverseny – A 2019-es Német Nagydíj
Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Pirelli
Paddock Pass

Egy igazi káoszverseny – A 2019-es Német Nagydíj

A legutóbbi Kanadai Nagydíj igen izgalmasra sikeredett, most egy hasonló, sőt, még fordulatosabb versenyt idéznék fel, a 2019-ben megrendezett Német Nagydíjat!

Német Nagydíjat utoljára pont ebben az évben rendeztek, és 2019 volt az utolsó év eddig, amikor a Hockenheimring vendégül látta a száguldó cirkusz mezőnyét. Németországban 2020-ban volt utoljára Forma-1-es verseny, a Nürburgringen, de az Eifel Nagydíj néven került megrendezésre.

2019-ben a Mercedes uralta az évadot, de pont a hazai versenyük nem sikerült valami fényesre. Lewis Hamilton például hatszor állt ki a boxba.

Hamilton, Bottas, Raikkonen
Fotó: Andy Hone / LAT Images / Pirelli

Amilyen őrült volt a futam, olyan bizarr volt az eredmény is: Max Verstappen a Red Bullal az Osztrák Nagydíj után a második futamgyőzelmét szerezte a szezonban, a Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel remek versenyzéssel a rajtrács utolsó helyéről a második helyre jött fel, jóvá téve az előző évi hibáját, amikor a Sachskurve-ban kicsúszott a kavicságyba, és kiesett az élről. A Toro Rosso versenyzője, Daniil Kvyat a harmadik helyen végzett, ami pályafutása utolsó dobogós helyezése volt a Forma-1-ben. Véleményem szerint az évad legjobb versenye volt ez.

A verseny alakulása

A Német Nagydíj rajtja előtt eleredt az előre jósolt eső, így a Forma-1-es pilóták a biztonsági autó mögött teljesítették a bemelegítő köröket. Minden pilóta esőgumikon vágott neki az évad tizenegyedik versenyének, amely a szezon első esős versenye volt. A biztonsági autó mögött három kört teljesítettek, míg végül úgy ítélték meg, hogy elrajtolhat a mezőny állórajttal, a futam értelemszerűen 3 körrel rövidebb lett.

2019 German GP
A verseny rajtja – Fotó: Andy Hone / LAT Images / Pirelli

A pole pozícióból induló Hamilton a rajtnál jól jött el,  a második helyről rajtoló Verstappen azonban Valtteri Bottas (Mercedes) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) mögé a negyedik helyre esett vissza.

Nem sokáig tudtak azonban szabadon versenyezni, a biztonsági autónak ismét ki kellett jönnie Sergio Pérez (Racing Point) a tizenegyedik kanyarban történt balesete miatt. Több versenyző is élt az “ingyenes boxkiállás” lehetőségével, és köztes (intermediate) esőgumikra váltottak, köztük Sebastian Vettel is, aki gyorsan reagált, és ennek köszönhetően néhány pozíciót előre tudott lépni.

Vettel csapattársa, Charles Leclerc kis híján összeütközött Romain Grosjean közeledő Haasával, amikor kihajtott a boxból, de Grosjean időben reagált, így elkerülte a balesetet. A stewardok bejelentették, hogy kivizsgálják az incidenst, és végül a Ferrarit pénzbírsággal sújtották.

Amint a biztonsági autó kiállt a mezőnyből, a csata újra beindult, és az utolsó helyről induló Vettel előre verekedte magát. Vettel már az ötödik körben a tizedik volt, két körrel később már a nyolcadik, egy újabb körrel később pedig már a hetedik helyen állt.

Sebastian Vettel, 2019, Ferrari
A hétvége egyértelmű hőse, Vettel – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A 15. körben azonban ismét le kellett lassítani a mezőnynek, Daniel Ricciardo (Renault) kipufogóhiba miatt kiesett a versenyből, de ezúttal nem jött be a biztonsági autó, virtuális biztonsági autós (VSC) fázist rendeltek el.

A virtuális biztonsági autós fázist Leclerc arra használta ki, hogy friss intermediate gumikat szerezzen. A csere azonban nem ment zökkenőmentesen, és a Ferrari pilótája közel öt másodpercig állt a boxban.

Carlos Sainz (McLaren) még rosszabbul járt, a 19. kör utolsó kanyarjában megpördült, de szerencséje volt, és saját erőből folytatni tudta a versenyt, bár a 14. helyre esett vissza csapattársa, Lando Norris mögé. Bár a Haas csapat illetékesei ismét esőt jelentettek a boxutcában, Magnussen volt az első, aki száraz pályás gumikat rakatott fel az autójára. A dán a lágy gumikat választotta, majd nem sokkal később Vettel is így tett.

Verstappen is nem sokkal később felvette a száraz pályás gumikat is, de a közepes keverékű gumikat kapta – ami utólag hibának bizonyult. A hollandnak nem sikerült felmelegítenie a gumikat és megpördült. Leclerc is megragadta az alkalmat, hogy új lágy gumikat kapjon, amelyeken a 29. kör utolsó előtti kanyarjában kicsúszott a pályáról, és a kavicságyba temette Ferrariját. Ezzel a monacói pilóta számára véget ért a verseny.

Charles Leclerc, Ferrari
Leclerc kiesése – Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool

Az élen álló Lewis Hamiltont sem kerülték el a problémák: a Mercedes sztárja a 16-os kanyarban a korlátnak csúszott, és közben megsérült az első szárnya. A világbajnoki éllovas számára ez azért volt igazán bosszantó, mert csapata nem volt felkészülve rá, hogy Hamilton jön a boxba, így a britnek több mint 50 másodpercig kellett a boxban maradnia, és az első helyről az ötödikre esett vissza.

Ráadásul a stewardok később még egy 5 másodperces büntetést is kiszabtak rá, amiért nem megfelelően manőverezett a boxutcába való behajtáskor. És ez még nem minden: a stewardok bejelentették, hogy vizsgálatot indítanak a Mercedes pilótája ellen, mert a legutóbbi biztonsági autós fázis kezdetén indokolatlanul lassan haladt.

Lewis Hamilton, Mercedes
A különleges festésű Mercedes – Fotó: Mercedes AMG Petronas

Ennek eredményeként Max Verstappen vezette a mezőnyt Nico Hülkenberg (Renault) előtt. A németet azonban aztán előbb Bottas, majd Hamilton is megelőzte, így ismét lecsúszott egy lehetséges dobogós helyezésről. Hülkenberg számára a dolgok később még rosszabbra fordultak, mivel a 41. körben az utolsó kanyarban ő is a kavicságyba csúszott, így csalódottan fejezte be a versenyét. Hülkenberg kicsúszása, és egyben a verseny összefoglalója IDE, vagy a képre kattintva megtekinthető.

Nico Hülkenberg, Renault

Verstappen és Vettel a boxba fordult friss intermediate gumikért, míg a biztonsági autó ismét pályára lépett. Mögötte Verstappen, Bottas, Hamilton, Albon (Toro Rosso), Sainz, Gasly (Red Bull), Räikkönen, Giovinazzi (Alfa Romeo), Kvyat és Vettel sorakozott fel. A top 10 mögött Grosjean, Magnussen, Russell (Williams), Stroll (Racing Point) és Kubica (Williams) következett. Stroll – többek között Vettelhez és Verstappenhez hasonlóan – kihasználta a biztonsági autós fázist arra, hogy kiálljon a boxba.

A versenyt a 46. körben negyedszerre indították újra, és Verstappen azonnal elhúzott Bottas elől az élen, míg Vettel Giovinazzi mögé a nyolcadik helyre szorult be. Hamilton is minden erejével azon volt, hogy megpróbálja kivédeni Albon és Sainz támadásait, miközben Verstappen az élen ötödik alkalommal állt ki a boxba száraz pályás gumikért. Bottas is így tett, így Hamilton ismét az élre állt, de Hamilton nem sokkal később szintén új gumikat vett fel.

Mivel letöltötte 5 másodperces időbüntetését, visszaesett a 12. helyre, míg a pályán maradt Stroll átvette a vezetést. De nem sokáig, mert Verstappen a friss száraz pályás gumikon ismét elhúzott mellette. Az események sűrűsödtek, hiszen Kvyat a következő körökben haladt el Stroll mellett, Hamilton az első kanyarban megpördült – de folytatni tudta, Bottas pedig nem sokkal később ugyanott a korlátnak ütközött a Mercedesszel, és kiesett a versenyből.

A biztonsági autónak ismét be kellett jönnie. Az 59. körben újra elengedték a mezőnyt, és Vettel az újraindítást kihasználva elment Sainz mellett. Nem sokkal később Strollt is utolérte, míg Pierre Gasly Albonnak ütközött, így három körrel a verseny vége előtt kiesett.

Max Verstappen, Red Bull
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Vettelt ez nem zavarta meg, és elhappolta a második helyet Kvyat elől, míg a győzelmet Verstappen szerezte meg. Kvyat mögött Stroll, Sainz, Albon, Räikkönen, Giovinazzi, Grosjean, Magnussen, Hamilton, Kubica és Russell végzett. Räikkönen és Giovinazzi viszont a futam után 30-30 másodperces időbüntetést kaptak a rajt során történt szabálytalan kuplunghasználat miatt. Ezzel visszacsúsztak a 12-13. pozícióba, így Kubica pontot bírt szerezni, ami akkor a Williams azévi első pontszerzése is volt.

Stella megdicsérte Oscar Piastrit a lenyűgöző formája miatt

 

 

Releváns cikkek