Quantcast
Legfrissebb híreink
Retro: 2002 – Michael Schumacher tökéletes éve
Michael Schumacher 2002-ben - Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Paddock Pass

Retro: 2002 – Michael Schumacher tökéletes éve

A jelenlegi tökéletes gépezet kétségkívül Max Verstappen és a Red Bull párosa, de momentán akárhogyan is dominálnak, egy valami Verstappennek se akar összejönni még egyenlőre: minden futamon egy dobogós helyezés a szezonban. Ez Michael Schumachernek sikerült 2002-ben a Ferrarival.

2002-ben robogott tovább a Ferrari 2000-ben beindult úthengere, 17 versenyből állt a szezon, Schumacher már a szezon 11. versenyén, a Magny-Coursban rendezett Francia Nagydíjon bebiztosította a világbajnoki címet. Ekkor az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, amivel beállította akkoriban Juan Manuel Fangio rekordját.

A Ferrari 221 pontot szerzett a konstruktőri világbajnokságban, érdekesség, hogy pontosan ugyanannyi pontot szereztek, mint a mezőny többi csapata együttvéve.

Schumacher, Barrichello és Räikkönen a 2002-es Japán Nagydíjon - Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Schumacher, Barrichello és Räikkönen a 2002-es Japán Nagydíjon – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Visszagondolva azonban a 2002-es év elejére, az egyik feltűnő pont ebben a szezonban, hogy a Ferrari még az évet sem új autóval kezdte, hanem az előző évi F2001-essel, amelyet Rory Byrne, Aldo Costa és Nikolas Tombazis tervezett. Az F2001-essel Schumacher a Magyar Nagydíjon világbajnok lett, négy futammal a szezon előtt.

A csapat úgy döntött, hogy visszatartja a 2002-es modellt, hogy tovább csiszolja a megbízhatóságát, és egy B-specifikációjú F2001-et versenyeztetett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

A riválisok nagy megrökönyödésére Schumacher megnyerte a szezonnyitó versenyt az előző évi autóval, azonban a Maláj Nagydíjon meg kellett elégednie a harmadik hellyel a két Williamses pilóta, Ralf Schumacher illetve Juan-Pablo Montoya mögött. A szezon harmadik futamán, a Brazil Nagydíjon Schumacher megkapta az új Ferrarit, az F2002-est, míg csapattársa, Rubens Barrichello még az F2001-essel versenyzett.
Ezt követően Michael Schumacher megnyerte a versenyt testvére, Ralf Schumacher előtt mindössze fél másodperccel.

Schumacher és a domináns Ferrari - Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Schumacher és a domináns Ferrari – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Aztán a következő két futamon, a Spanyol, illetve az imolai San Marinói Nagydíjon domináns győzelmet szerzett Schumacher. És jött az Osztrák Nagydíj.

Barrichello Imolában szerzett második helyezése volt eddig az egyetlen pontszerzése az évben, de az ausztriai versenyhétvégét dominálta. Megszerezte a pole pozíciót, és a versenyen is végig az élen állt, de a Ferrari közbelépett, és arra kérte a brazilt, hogy lassítson le, és hagyja, hogy Schumacher nyerjen. Barrichello először nem akart engedelmeskedni, de a csapat határozott fenyegetése miatt meggondolta magát. A brazil nem sokkal a cél előtt lassított, hogy hagyja Schumachert nyerni, a közönség a felháborodásának erős füttyszóval adott hangot.

A szezon elején végrehajtott csapatutasítás felháborodást váltott ki a szurkolók körében, Ross Brawn azzal indokolta a csapatutasítás szükségességét, hogy Schumachernek már 44 pontja volt eleve, míg Barrichellónak mindössze 6 pontja volt csak, és Schumacher ezáltal sokkal esélyesebb az egyéni bajnoki címre.

2002-re nemcsak Schumacher és az autója fejlődött, hanem a csapat taktikai ereje is borotvaéles volt. Semmit sem bíztak a véletlenre.

A következő Monacói Nagydíjon Schumacher David Coulthard McLarenje mögött csak a második lett, a következő Kanadai Nagydíjon azonban már úgymond helyet cseréltek, és Schumacher nyert Coulthard előtt.

David Coulthard a dobogó tetején Monacóban a Schumacher testvérek társaságában - Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
David Coulthard a dobogó tetején Monacóban a Schumacher testvérek társaságában – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A következő két versenyen, a nürburgringi Európai Nagydíjon, illetve a Brit Nagydíjon a Ferrari kettős győzelmeket szerzett, előbbin Barrichello-Schumacher, utóbbin Schumacher-Barrichello sorrendben.

A Francia Nagydíj és a bajnoki cím

A következő Francia Nagydíjra úgy érkezett meg a mezőny, hogy Schumacher 86 ponttal a pontverseny élén állt, a második helyen álló Barrichellónak mindössze 32 pontja volt. A Ferrari uralta az évet határozottan, de a francia versenyhétvége időmérőjén a williamses Juan-Pablo Montoya szerezte meg a pole pozíciót Schumacher előtt.

Schumachernek Montoyával is meg kellett küzdenie a győzelemért a versenyen, illetve a McLarenes Kimi Räikkönennel is. Räikkönen esélyes volt arra, hogy megszerezze pályafutása első Forma-1-es nagydíjgyőzelmét, de megcsúszott egy olajfolton, így Schumacher megelőzte, és megnyerte a versenyt, és ezzel már behozhatatlan előnyre tett szert a bajnokságban 6 futammal a szezon vége előtt. Az ötödik világbajnoki címét szerezte meg ekkor, amivel beállította Juan Manuel Fangio rekordját. Futamgyőzelmek terén akkoriban már ő volt a rekorder egy ideje, a francia futamon aratott győzelme pályafutása 61. nagydíjgyőzelme volt.

Az év hátralévő része

Az év további részét is a Ferrari uralta, Schumacher nyert hazai versenyén, a hockenheimi Német Nagydíjon, illetve a Belga- és a Japán Nagydíjakon. Barrichello megnyerte a Magyar Nagydíjat, illetve a tifosi előtt az Olasz Nagydíjat, Schumacher ezeken a versenyeken a második helyen futott be. Az indianapolisi Amerikai Nagydíjon Schumacher törlesztett Barrichello felé az Ausztriában történtek miatt, és átadta neki a futamgyőzelmet, mindössze 0,011 másodperc volt a különbség kettejük között a célbaérés során.

Schumacher és Barrichello az Amerikai Nagydíj után - Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Schumacher és Barrichello az Amerikai Nagydíj után – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Utóélete

A domináns 2002-es Schumacher és Ferrari év után az FIA szabálymódosítást ezközölt annak érdekében, hogy megállítsák Schumacher és a Ferrari uralmát. Egykörös időmérő rendszert vezettek be, továbbá módosították a pontszerzési rendszert (az első nyolc helyezett kapott pontokat: 10-8-6-5-4-3-2-1).

Ezáltal szorosabb lett jóval a bajnokság, Schumacher csak 2 ponttal nyert Räikkönen előtt 2003-ban, azonban 2004-ben még utoljára ismét berúgta az ajtót a Ferrari-Schumacher úthenger, hatalmas fölénnyel nyerve a bajnokságot.

Verstappen a győzelme után: Jobb nem is lehetett volna

Releváns cikkek