Quantcast
Legfrissebb híreink
AlphaTauri: Ricciardo visszatérése még egy darabig várat magára
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

AlphaTauri: Ricciardo visszatérése még egy darabig várat magára

Daniel Ricciardo még egy darabig távol van attól, hogy visszatérjen a versenyzéshez, mivel továbbra is lábadozik törött kezével.

A hétvégi Japán Nagydíj lesz a negyedik egymást követő futam, amit Ricciardo kihagy, miután augusztus végén Zandvoortban, az edzésen történt bal kézközépcsont-törése miatt.

A Red Bull junior pilótája, Liam Lawson mind a négy futamon Ricciardo helyett állt rajthoz, és a csapat szezonbeli legjobb eredményét érte el a múlt hétvégén szingapúrban.

Lawson ezen a hétvégén ismét a csapat versenyzője lesz Szuzukában. A két hét múlva esedékes következő forduló a katari Losail International Circuit pályán már korábban is felmerült, hogy Ricciardo visszatérhet.

Arra a kérdésre, hogy Ricciardo felépülése hogyan halad, az AlphaTauri pályamérnöki vezetője, Jonathan Eddolls elismerte, hogy a 34 éves versenyzőnek még időre van szüksége.

“Mindannyian láttuk őt Szingapúrban. Még mindig a felépülési fázison van túl. Azt mondanám, hogy még egy ideig beszélünk, szóval nem szeretném megcélozni. A felépülése jól halad.”

“Tervezünk némi szimulátoros munkát a visszatérés előtt, és úgy gondolom, hogy a mi oldalunkról és az ő oldaláról sem kell sietni, hogy túl korán térjen vissza. A legrosszabb az lenne, ha azelőtt térne vissza, hogy megfelelően meggyógyult volna, és problémákat okozna. Szóval figyeljétek ezt a helyet.”

Ricciardót a Red Bull hozta be Nyck de Vries helyére a szezon első tíz fordulója után. Annak ellenére, hogy a sérülése előtt csak a magyar és a Belga Nagydíjon indult, Ricciardo tapasztalata értékes volt egy olyan csapat számára, amely fiatalabb versenyzők bevetéséhez szokott, mondta Eddolls.

“Nagyjából azonnal érezni lehetett a visszajelzések minőségét. Nem csak az autó kezelhetőségére vonatkozó visszajelzéseket.”

“Nyilvánvaló, hogy rengeteg tapasztalattal rendelkezik, sok különböző autót vezetett, és a teljesítményspektrum sokféle végét megtapasztalta. Szóval rendkívül értékes volt számunkra, hogy ilyen visszajelzéseket kaptunk az autónkról.

“De azt hiszem, a többi dolog is lenyűgöző volt, és emlékeztetett minket arra, hogy mit hozhat a tapasztalat, hogy hogyan értette meg a versenyt, a visszajelzéseket, amiket élőben tudott adni, hogy szerinte hogyan viselkedtek a gumik. Egy- vagy kétkiállásos volt? Vagy ha volt Safety Car, fel tudta-e melegíteni ezeket a gumikat, vagy új szettet kellett volna felszerelnünk.”

“Szóval sokszor a bokszfalról hozzuk meg ezeket a döntéseket az adatok alapján, de amikor nem egyértelmű a helyzet, akkor nagyon sokat számít, ha van valaki, aki rendelkezik ezzel a tapasztalattal.”

Tsunoda: Három ülés kéne nekünk

Releváns cikkek