Büntetésmentes vezetés segítette Kovács Rolandot a győzelméhez Kanadában
Kanadában újra Kovács Roland tudott nyerni az F1 Hungarian Championship kanadai futamán, aminek köszönhetően újra élre állt a bajnokságban.
Az A-ligások mezőnye kicsit félve és megtörve érkeztek Kanadába, hiszen az előtte lévő, sprintfutammal megfűszerezett spanyolországi verseny végeredményét a bizottság eltörölte a folyamatos lobbyproblémák okozta hatalmas csúszás miatt.
A Williams párosát viszont ez nem zavarta, Zorkóczi Benedek szerezte meg az első rajtkockát, mögötte három százados lemaradásban Nagy Bence követte. A duó kirobbanó időmérős tempóját eddig viszont kevés sikerrel tudták kihasználni, mert hiába adtak most is kettő tizedet a harmadik Marics Róbertnek, eddig nem jött ki nekik a lépés a futamon. A bajnoki éllovas Diósi Milán több elrontott körnek köszönhetően csak az utolsó rajtkockából indulhatott el.
Szépen eljött a mezőny a rajtnál, egyedül Marics bukott egy helyet Dankos Attilával szemben, de az élen nem lett változás. Diósi elkezdte a hadjáratát, 16. helyre jött fel a kör végén, de még így is rosszul állt a szénája.
Kovács Roland időmérős teljesítményével megint nem emelhetjük ki, viszont a versenyhelyzetekben rendszeresen kiválóan halászik a verseny zavaros vizében, kemény keverékekkel szépen haladt az 5. pozícióban, de fenyegető közelségbe kerülhetett volna a lágyakról tíz helyet is javító Sonn Mátéval szemben, ám négy körnek kellett eltelnie, hogy a biztonsági autót láthassuk a pályán. Varga Ádám esett ki, az igyekvő Diósi Milánnal értek össze minimálisan, de ez Ádám versenyébe került.
Többen meglátogatták a boxutcát, az élmezőnyből egyedül Dankos kött be kerékcserére, a kemény keveréket választotta a McLaren pilótája.
7. körben elengedte a mezőnyt a biztonsági autó, gond nélkül eljöttek a srácok, kizárólag a mezőny hátsó felében voltak helycserék. Ezután Greksza Tamás próbálta ijesztegetni Dankos Attilát, de ez nem volt több próbálkozásnál.
Sonn Máté rengeteg helyet javítva az 5. helyen haladt a 9. körben, egyedüliként lágy gumikon már igen szenvedett, Prekker Norbert vezette igen hosszú sort tartotta fel majdnem a 10. körig, a Ferrari pilótája el tudott ekkor lépni Sonn mellett.
Az élmezőnyben változás nem történt egészen a 10. körig, ekkor Nagy Bence hibázott egyet, és azonnal bukott egy pozíciót. Majdnem Kovács is megelőzte, de végül itt nem láttunk előzést, hanem hátrébb: Sonn eddig tudta Árva Zénót tartani, az AlphaTauri pilótája ügyesen menedzselte a versenyét, ezzel a 6. helyre lépett előre. Bezzeg a csapattársa Nagy “BigBen” Bence hibázott egyet, majdnem a mezőny végéig visszaesett. Helyzetét a héten remekül teljesítő, E-ligából beugró Petercsák Márton kiesése mentette meg, mivel újra a biztonsági autó lett beküldve. Sonn ekkor cserélte le lágy kerekeit keményre, így jó pozícióban várta az újraindítást.
Ám a 16. körben eldobott mindent, amit idáig felépített, egy összeakadást követően kiesett és vitte magával a tauris Nagy Bencét, újabb biztonsági autós szakasz lassította le így a mezőnyt. Ezt kihasználva szinte a teljes mezőny kijött friss közepes keverékekért.
Az újraindítást Nagy Bence végezte, mögötte Dankos és a szépen felkapaszkodó Diósi sorakozott fel. Nagy Csaba kicsúszása okozott szívinkfartust a mezőnyben, de ezután szépen haladtak a pilóták tovább, fair csatákat láthattunk Diósi és Magyar Róbert között, majd később Lakatos Ádám-Zorkóczi Benedek-Diósi Milán hármas hozta nekünk a músort.
A 20. körben Dankos Attila át tudta venni a vezetést, ám a verseny vége felé lassan nem az számított, ki hol halad, hanem a büntetések mennyisége. Ugyanis a Mclare pilótája hiába előzte meg Bencét, három másodperces büntetése volt, így csak a pályán érezhette magát az első helyen.
Érdemes megemlíteni Magyar Róbertet és Lakatos Ádámot, akik a 2., illetve a 4. helyen haladtak, a meglepő ebben csupán az, hogy tizenhárom és tizenhat pozícióval jobb helyen haladtak, mint a rajthelyük. Ez a 22. körben meg is változott, mert Zorkóczival ért össze Lakatos, aki visszacsúszott az utolsó helyre. Zorkóczi lendülete is megtört ezzel, elkezdték komolyabban üldözni.
Ami Lakatosnak nem jött össze, Magyarnak igen, hisz ő átvette a vezetést Dankostól, és ideális pozícióban volt ahhoz, hogy akár a futamot is megnyerje. De nála jobb helyzetben a 4. helyen autózó Kovács Roland volt, a Ferrari versenyzője 5 körös közepes keverékű abroncsokon, büntetés nélkül várt a lehetőségre, mikor tud az élre törni.
Meg is előzte Nagy Bencét a 23. körben Kovács, a kör végén pedig már Dankost, így a képzeletbeli első hely már az övé volt, mivel Magyarnak nyolc másodperc büntetést kellett volna ledolgoznia. De Roland sietve előre a 24. körben megelőzte Róbertet.
Nagy Bence visszaesését szinte borítékolhattuk, mert a legelső körben felrakott keményekkel próbálta befejezni a futamot, a 25. körben a 11. helyen ment. Sorstársa Dankos Attila volt, aki 19 körös kemény keverékkel haladt még a negyedik pozícióban, miközben folyamatos helycserék zajlottak mögötte.
A verseny hátralévő 10 körében csak azért hajtották egymást a versenyzők, hogy belekergessék vagy egy nagy hibába, vagy egy kanyarlevágásba időbüntetésért cserébe, mivel mindenkinek volt már büntetése különböző mértékben. Kovács ezzel is kiválóan bánt, hisz büntetés nélkül, nagyon tisztán nyerte meg a futamot Kanadában, mögötte az árnyékként követő Zorkóczi Benedek ért be, a dobogó legalsó fokára pedig a szezon során először Major Dominik állhatott.
“Jött a szokásos, hogy 6. helyről Kanadában nyerni elég nagy mutatvány és szerencsefaktor is kell, ami szerencsére volt.”
“Fontos volt ez a győzelem, mert nagy volt a hátrányom az összetettben.”
Ezt mondta Kovács Roland a győzelméről, aminek köszönhetően újra átvette a vezetést a bajnokságban, két ponttal előzi meg Marics Róbertet, hat ponttal a 11. helyen befutó Diósi Milánt.
Az érdeklődők az F1 Hungarian Championship YouTube-csatornáján tudják visszanézni a futamot.
A következő futam ma 17:45-kor Ausztriában lesz, amit a Liga Twitch-csatornáján tekinthetnek meg.
Monaco utcáin szerezte meg első győzelmét a bajnoki éllovas