Quantcast
Legfrissebb híreink
Leclerc elismerte, hogy a Ferrari helyesen döntött a csapatfőnök váltással 2022 végén
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Leclerc elismerte, hogy a Ferrari helyesen döntött a csapatfőnök váltással 2022 végén

Charles Leclerc elmondta, hogy szerinte a Ferrari helyesen döntött, hogy kirúgták az addigi csapatvezetőt, Mattia Binottót, 2022 végén.

Leclerc megdicsért a Ferrari jelenlegi csapatfőnökét, Frédéric Vasseurt a rendíthetetlen viselkedéséért, ami kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a Ferrari ismét meccsben találta magát a többi csapattal szemben, a 2023-as szezonhajrában, ahol a konstruktőri 2. helyért harcolnak a Mercédesszel.

Az olaszok kitartóan dolgoztak azon, hogy kiderítsék az idei SF-23-as autójuk rejtélyeit, amikkel eddig küzdöttek, különösen a gumi kezelés terén.

A Holland Nagydíjat követően, amit egy nyári szünet előzött meg, a vörösk újra erőre kaptak és jelentős lépéseket tettek afféle, hogy a kritikus hibáikat kijavítsák, és 2024-ben egy erősebb teljesítménnyel térjenek vissza.

A monacói elmondta, hogy Vasseur személyisége sokat segített a csapaton belül, ami rávezette őket arra, hogy racionális döntéseket hozzanak a továbbiakban.

“Fred érzelmileg eléggé semleges, ami szerintem egy eléggé jó, tekintve, hogy milyen pozícióban van” – kezdte Leclerc.

“Szerintem ez egy olasz csapat, ahogy a Ferrari is, és ez az, amit imádok a legjobban, amikor átérzem az érzelmi magasságokat és azt, hogy mennyire szenvedélyesek az emberek.”

“Van ez a fajta kiegyensúlyozottság Fred-el, ami szerintem nagyon jó és hogy tiszta víziónk van arról amikor a dolgok rosszul mennek.”

Charles Leclerc, Frédéric Vasseur, Ferrari
Frédéric Vasseur – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Leclerc ezzel tovább dicsérte Vasseur képességeit, amik a nehezebb, kihívást jelentő időszakokban is helytállnak.

“És akkor is, amikor a dolgok nagyon jól mennek, [ragaszkodni kell ahhoz a meggyőződéshez], hogy ez még nem minden, és még nagyon keményen kell dolgoznunk.”

“Szerintem volt valamiféle filozófiánk, amit szerintem Fred csak megerősített, ami nagyon jó.”

A Ferrari fordulópontja a Holland Nagydíj idején érkezett el, amikor részben ahelyett, hogy a pénteki edzéseket a gumi kopás tesztelésére használták volna, inkább arra fókuszáltak, hogy új fejlesztéseket próbáljanak ki az autóval.

Mindez ahhoz vezetett – amiben az Olasz Nagydíjon való teszt is közrejátszott, hogy a kísérletek során begyűjtött adatok segítségével sikerült fényt deríteniük az SF-23-as gyenge pontjaira.

Ezek után Charles Leclerc és Carlos Sainz is egy sokkal jobb formában tért vissza, ami a Szingapúri Nagydíj megnyerését vonta maga után, ami a Japán Nagydíjra is kihatott, ahol kemény csatát mutattak be a Mercedes ellen.

Charles Leclerc, Frédéric Vasseur, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Mindezt a monacói az újdonsült összhangot az autó képességeinek jobb megértésének tulajdonította, különösen a Holland Nagydíj és az azt követő monzai megerősítés után.

“Megértettük azt, ami Zandvoort-ban [történt], amit Monza is igazolt a más pálya karakterisztikával és más pályával.”

“Ez segített nekünk abban, hogy lényegében a maximumot hozzuk ki az autóból, sokkal konzisztensebben.”

Amíg Leclerc kifejezte az optimizmusát a Ferrari előrehaladásáról, addig Carlos Sainz inkább óvatos maradt.

Elmondta, hogy fejlődtek a gumi kopás terén, japánban, viszont a Ferrari főbb problémája inkább a gumik élethossza, mintsem a kopás mértéke.

A spanyol elmondta, hogy a két kiállásos verseny elég gumi kezelési flexibilitást adott neki ahhoz, hogy jobban kezelje a gumikat, mint amikor egy kiállása kellett neki végig küzdenie a versenyt.

“A legnagyobb problémánk a gumik élettartama, mintsem a kopás, és egy két kiállásos versenyen lényegében jobban tudod manipulálni, mint amikor egy kiállásod van és a limiten kell maradnod a gumikkal, hogy kibírd azt a két stint-et.”

“Ez egy jó fejlődés volt. Sokat dolgoztunk a gumi kezelésen a versenyzőkkel, az eszközökkel az autón, és reméljük, hogy ez egy fokozatos nyereséggé válik.”

“Tudjuk, hogy az F1 sose a semmiből jön, és hogy mindig vannak fokozatos nyereségeink, amit azt hiszem az eddigi szezon során csináltunk” – zárta Sainz.

A mostani katari hétvégén a pénteki időmérő alapján nem indított azonbna túl jól a Ferrari, mivel Sainznak csak a 12. helyet sikerült elcsípnie, de Leclerc az 5. helyet örökölte meg, miután elvették az érvénytelen köröket a McLarenes Oscar Piastritól és csapattársától, Lando Norristól.

A hétvége további menetrendjét pedig itt lehet megtekinteni.

Lando Norris dühös a Katari időmérőn nyújtott teljesítménye miatt

Releváns cikkek