A Bridgestone a visszatérésére készül 2029-ben
Az év elején a sportág irányító testülete pályázatot írt ki, hogy meghatározzák a következő szerződést, amely 2027-ig, és az azt követő további egy évre szóló opcióval ellátja az összes F1-es csapatot gumiabroncsokkal. Amire a Bridgestone is leadta a jelentkezését.
A korábbi Forma-1-es beszállító, a Bridgestone csatlakozott a folyamathoz, de a katari paddockban a múlt hétvégén nem hivatalosan kiderült, hogy a Pirelli valójában egy másik szerződést kötött.
“A Forma-1 főnökei a Bridgestone pályázata ellen döntöttek” – számolt be most Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport tudósítója.
“A hivatalos bejelentésre a Katari GP utáni héten kerülhet sor.”
Úgy tudni, hogy bár az FIA mind a Pirellit, mind a Bridgestone-t jóváhagyta és továbbküldte kereskedelmi tárgyalásokra, az F1 végül úgy döntött, hogy a közelgő gumitakaró-tilalom és a 2026-os, kisebb és könnyebb abroncsokra való áttérés miatt az olasz cég a legalkalmasabb.
Schmidt azonban úgy véli, hogy a Pirellinek többet kell majd fizetnie az üzletért, mivel a Bridgestone magasra tette a lécet a kereskedelmi tárgyalásokon.
“A Pirelli állítólag 20 millió dollárral többet fizet a Forma-1 kasszájába. Ráadásul a csapatoknak csak feleannyit kell fizetniük a szolgáltatásért – évi 1,5 millió helyett 750 ezer dollárt.”
“Hogy pénzt szabadítson fel a Forma-1 számára, a Pirelli nemrég bejelentette, hogy kivonul a rali-világbajnokságból” – tette hozzá Schmidt.
“Vannak olyan pletykák, hogy a Pirelli 2028 után fel akarja mondani a szolgálatot, és a Bridgestone-ra akarja bízni a mezőnyt.”
A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola az év elején viszont ennek az ellenkezőjét mondta.
“Ez sosem könnyű döntés, mert rengeteg erőforrást és pénzt fektetünk a Forma-1-be. De elégedettek vagyunk az eddigi eredményekkel.”
“13 év hosszú időszak és további három, négy évig [szeretnénk] folytatni szintén nagyobb elkötelezettséggel, de a sportág nagyon egészséges. Elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzettel.”
“Örömmel vesszük ki a részünket a sportban, és követjük a versenyzők, a csapatok, az FIA és az F1 kéréseit, hogy lehetőség szerint még jobb legyen a sport” – tette hozzá Isola.
Verstappen nem akar még egy olyan versenyt ahol kötelező kiállások vannak
Rába Ármin
Összes cikk: 428Releváns cikkek
Marko: Bármikor visszavonulhatok
Harmadjára is Verstappené a pole a Holland Nagydíjon
Kiemelt hírünk
Csatlakozz a Simboostr 50%-os karácsonyi akciójához és Nyerd Meg a 1500 eurós szimulátor szettet!
Mint ahogy már korábban írtuk, az AI technológiákkal működő Simboostr most már elérhető az F1 23 nevű Forma-1-es simcade játékhoz,…