Quantcast
Legfrissebb híreink
Fenestraz készen áll a GEN3-as autó által kínált kihívásokra
Fotó: Carl Bingham/FIA Formula E
Formula E

Fenestraz készen áll a GEN3-as autó által kínált kihívásokra

Miután megszerezte az első pole pozícióját, Fenestraz és a Nissan nagyobb és jobb eredményeket szeretne elérni a szezon hátralévő részében.

Sacha Fenestraz most már a minden idők leggyorsabb Formula-E körének büszke tulajdonosa, miután lenyűgöző kvalifikációs köre során 154,987 km/h átlagsebességet ért el. Azonban az utolsó körben elszállt az esélye a dobogóra, miután az Envision Racing versenyzőjével, Nick Cassidyvel ütközött.

A Nissan pilótája a 7-es kanyarban történt ütközésükről beszélve versenybalesetnek nevezte az esetet, de elmondta, hogy véleménye szerint Cassidy, aki végül a harmadik helyen végzett, egy kicsit optimista volt a mozdulattal kapcsolatban.

“Csak egy kicsit megérintette a bal hátsót, én pedig elvesztettem a hátsó tapadást, és a falnak mentem. Ezzel vége volt a játéknak számomra, mert kitört a jobb hátsó kerekem. Kár érte, mert nagyszerű versenyünk volt, és szerintem a dobogós helyezés lehetősége is megvolt.”

Azonban a fokvárosi szívfájdalma és a Hyderabadban történt csapdába esése után, amikor a Jaguar TCS Racing versenyzője, Sam Bird torpedózta meg csapattársát, a francia-argentin pilóta azt mondja, megtanulta, hogy a Formula-E-ben előfordulhatnak ilyen pillanatok.

“Még mindig ott van bennem a csalódottság, de ennek ellenére az izgalom is, hogy vissza akarok térni a pályára. Remélhetőleg ugyanezt elérhetjük, ha megvan a tempónk. Nagyon izgatott vagyok Sao Paulo miatt, mert ez lesz az otthonomhoz legközelebbi futam, és rengeteg ember jön el hozzám, szóval elég jó móka lesz!”

Bár Fenestraz a még lehetőséget kapott a GEN2-es korszak utolsó futamán, a sérült Antonio Giovinazzi helyett a DS Penske kocsijába ülve, hogy részt vegyen a szöuli versenyen. Azonban véleménye szerint az új korszak gépei teljesen másak, mint amire korábban számított.

“Szöulban megtapasztalhattam a GEN2-őt, de 2021 elejétől a Jaguar tartalékversenyzője is voltam, így egy kicsit már vezettem. Rendkívül más, mint amit eddig tapasztaltam. De ez egy jó időpont számomra, hogy beugorjak a Formula E-be, mert ez egyfajta üres lap mindenki számára, ami bizonyos szempontból segített nekem. Elég érdekes volt a szezonkezdet, és nagyon nyitottan érkeztem. A vezetés minden területén alkalmazkodnom kellett, és ez nem olyan egyszerű. Úgy értem, nekem, legalábbis nem ismerem a többi versenyzőt, ez egy kis időbe telt, különösen az elején.”

“Amikor a GEN3-at fejlesztettük, még Japánban vezettem, mert még versenyeztem. Szóval olyan volt, mintha egyik autóról a másikba ugrottam volna. Még most sem mondanám, hogy 100%-osan vezetem az autót, mert még mindig nem ismerem a bizonyos területeit, és ez érdekes, mert nagyon trükkös, egy kicsit mindenből, de egyértelműen azt mondom, hogy a versenyzés oldalán. Az energiagazdálkodás teljesen új, mert korábban nem volt ilyen, szóval ezt még tanulnom kell. Például, hogy hogyan gazdálkodj az energiáddal, hogyan költsd el, és hogyan menedzseld a versenyedet, mert a futamok elég hosszúak, szóval csak okosan kell bánni azzal, hogy hogyan használod fel az energiádat.”

Fenestraz azonban továbbra is optimista. Látja a Nissanban rejlő potenciált, különösen azért, mert a csapatuk mintegy 60-70%-a új a 9. szezonra, és mivel két különböző pilóta ül a volán mögött, még mindig rengeteg mindent meg kell érteni és javítani a hátralévő 11 versenyen, a jelek azonban jók.

NIO 333: A jobb eredmények segítenek a befektetők keresésében

Forrás: fiaformulae.com  

Releváns cikkek