Sainz: A Ferrari Monzában visszatér a normális kerékvágásba
A Ferrari visszatér a normális kerékvágásba, és a hétvégi Olasz Nagydíjon a dobogós helyezésekért állna harcba.
A Scuderia lehangoló zandvoorti kiruccanást élt át, Carlos Sainz az ötödik helyre sorolták, miközben csapattársa, Charles Leclerc padlólemez-sérülés miatt feladta a versenyt.
Erre azután került sor, hogy a monacói a kvalifikáción balesetet szenvedett, és mindkét pilóta arra panaszkodott, hogy az SF-23-as gép a határon csúszós volt, és semmi fogalmuk nem volt arról, hogyan fog viselkedni az autó a versenyen.
A Ferrari egy teljesen új autókoncepciót ígért 2024-re, és biztos benne, hogy a problémákat teljesen megértették. Sainz szerint ezért a csapatnak csak ki kell tartania az autóval a futam hátralévő részében.
„Ne értsenek félre, elkezdtük megérteni, hogy mi a baj [a kezelhetőséggel], de nagyon kicsi a mozgástér a javításra most, hogy az autó megépült, és az autó nagyjából kész és kifejlesztett.” – kezdte Sainz.
„Tudjuk, hogy jövőre változtatnunk kell a dolgokon, de az idei évben, az olyan pályákon, mint Zandvoort, a szeles körülmények és a nagy leszorítóerővel rendelkező pályák miatt egyszerűen lassúak leszünk.”
A spanyol hozzátette, hogy a tempóhátrány ellenére (a Holland Nagydíj kvalifikációján a hatodik helyen vezette a csapatot, de 1,187 másodperccel maradt el a pole pozíciót megszerző Max Verstappentől), bizakodásra adhat okot, hogy a Ferrari pilótái hogyan tudtak harcolni a gyorsabb autókkal a frenetikus, esővel tarkított versenyen.
„Egész hétvégén nálunk sokkal gyorsabb autókkal küzdöttünk. Egy egész versenyen átküzdöttük magunkat, és a megfelelő hívásokat kaptuk. A mi tempónk közel sem volt olyan [az ötödik hely megszerzéséhez].”
„Ez azt jelenti, hogy jól hajtottuk végre a versenyt; mindent jól csináltunk. Örülök az eredménynek, [azonban] nem örülök annak, hogy mennyit küzdöttem, és milyen nehéz volt nekünk odakint.”
Sainz úgy vélte, a Ferrari képes lehet a spái dobogós helyezéséhez hasonlóan teljesíteni, mivel a csapat a hétvégén hazai versenyén, az alacsony leszorítóerővel rendelkező Monzában indul.
A normális pozícióba való visszatérést várva Sainz a következőket mondta.
„Monzában jobb dolgokra számítok, mert Spában sokkal gyorsabbak voltunk, mint [Zandvoortban], és őszintén szólva úgy gondolom, hogy az alacsony leszorítóerővel rendelkező pályákon jobbnak kell lennünk, és vissza kell térnünk a normális pozíciónkhoz.”
Frédéric Vasseur csapatfőnök hozzátette: „Amire számíthatunk, az az, hogy egyik hétvégéről a másikra, még ha [Verstappen] mindig az élmezőnyben van is, a P2 és a P12 között teljesen más a sorrend.
„Spában nagyon jó formában voltunk. [Zandvoort] egy kicsit nehezebb volt számunkra, még ha a potenciál jobb is volt, mint az eredmény. Most minden hétvégén a nulláról kell kezdenünk, és senki sem tudja megmondani előtte, hogy ki van elöl.”
„A teljesítmény ilyen mértékű konvergenciája mellett a megközelítés minden egyes részlete – a pilóta menedzselése, a gumikezelés és így tovább – nagyobb különbséget jelenthet, mint a csomag különbsége.”
Így néz ki az idei, 2023-as Olasz Nagydíj menetrendje
Reklám
Rába Ármin
Összes cikk: 333Releváns cikkek
Így néz ki az idei, 2023-as Holland Nagydíj menetrendje
Norris szerint ebben más Piastri, mint Ricciardo
Alonso: Számunkra minden nap öröm
Toto Wolff megdicsérte a csúcsformában lévő Max Verstappent
Verstappen a sprint pole után a sprintfutamot is behúzta
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…