Christian Horner szerint az RBPT program akár a Mercedes riválisa is lehet
Christian Horner szerint a Red Bull Powertrains négy csapatot is képes lesz ellátni, de ragaszkodnak ahhoz az elvhez, hogy előbb sétálni akarnak, mint futni.
A Red Bull motorrészlege 2021 eleje óta készül, amikor a Honda sportból való kivonulása után a Milton Keynes-i csapat úgy döntött, hogy mindent házon belülre visz.
Bár a részleg továbbra is kap támogatást a japán beszállítótól, 2026-tól a Red Bull azonban önállóvá válik, és már meg is kezdte a munkát az új bázisán.
Jelenleg négy motorszállító van a sportban, akik mind a 10 csapatot ellátják, de ez a szám 2026-tól kettővel fog növekedni, amikor az Audi és a Honda is csatlakozik a beszállítók listájához, akik visszavonták visszavonulásukat, hogy az Aston Martinhoz csatlakozzanak.
Mint mindig, most is számos ügyfélcsapat van a rajtrácson, akik mind a legjobb erőforrást szeretnék megkapni, és a Red Bull új vállalkozása nagy érdeklődésre tarthat számot, tekintve, hogy a csapat jelenleg milyen jól teljesít.
A McLaren máris érdeklődött, Zak Brown vezérigazgató pedig ellátogatott a Red Bull főhadiszállására, de Horner ragaszkodott ahhoz, hogy egyelőre csak a két csapatot – a Red Bullt és az AlphaTaurit – akarják ellátni.
„Azt hiszem, előbb akarunk sétálni, mint futni” – mondta Horner a PlanetF1.com-nak.
„Úgy gondolom, hogy a két csapat kiszolgálása a közös tulajdonosi kör alatt tökéletesen ésszerű.”
„Mi egy független motorgyártó vagyunk. Nagyszerű kapcsolatunk van a Forddal, ami nagyon jól működik, [de] lényegében független motorgyártó vagyunk, és ennek hosszabb távon is megvannak az erősségei és előnyei.”
„Ha a jövőben vonzóak leszünk az ügyfelek számára, akkor ez olyasmi, amire biztosan nyitottak lennénk, hogy a jövőben több csapatnak is szállíthassunk. De azt hiszem, ahogy mondtam, előbb meg akarjuk alapozni magunkat, és ki akarjuk érdemelni a hírnevünket.”
Pillanatnyilag a Mercedes látja el a legtöbb csapatot, például az Aston Martint, a McLarent és a Williamst is, valamint a saját csapatuk is a brixworthi üzemből szerzi be az erőforrásokat.
Ez jelentős előnyökkel jár, leginkább a pénzügyi elemmel, és Horner elárulta, hogy az erőforrás-részleget úgy tervezték, hogy a jövőben négy csapatot tudjanak fogadni.
„Felállítottuk a létesítményünket körülbelül négy csapatra, így ez olyasmi, amire hosszabb távon is képesek leszünk” – mondta Horner a jövőbeli lehetőségeikről.
„De úgy gondolom, hogy a hangsúlyt nagyon is arra helyezzük, hogy először is megalapozzuk magunkat, és egy olyan csoportot hozzunk létre, amely integrálódik a futóműcsapatba, hogy egy kollektív egységként működjön. Ez egy hatalmas, óriási vállalkozás, de ezen az úton vagyunk, és elfogadhatóan haladunk.”
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
A McLaren élő idejű szponzorpanellel érkezik Austinba
Sainz és Gasly: Max egy különleges tehetség
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…