Quantcast
Legfrissebb híreink
Christian Horner szerint az RBPT program akár a Mercedes riválisa is lehet
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Christian Horner szerint az RBPT program akár a Mercedes riválisa is lehet

Christian Horner szerint a Red Bull Powertrains négy csapatot is képes lesz ellátni, de ragaszkodnak ahhoz az elvhez, hogy előbb sétálni akarnak, mint futni.

A Red Bull motorrészlege 2021 eleje óta készül, amikor a Honda sportból való kivonulása után a Milton Keynes-i csapat úgy döntött, hogy mindent házon belülre visz.

Bár a részleg továbbra is kap támogatást a japán beszállítótól, 2026-tól a Red Bull azonban önállóvá válik, és már meg is kezdte a munkát az új bázisán.

Jelenleg négy motorszállító van a sportban, akik mind a 10 csapatot ellátják, de ez a szám 2026-tól kettővel fog növekedni, amikor az Audi és a Honda is csatlakozik a beszállítók listájához, akik visszavonták visszavonulásukat, hogy az Aston Martinhoz csatlakozzanak.

Mint mindig, most is számos ügyfélcsapat van a rajtrácson, akik mind a legjobb erőforrást szeretnék megkapni, és a Red Bull új vállalkozása nagy érdeklődésre tarthat számot, tekintve, hogy a csapat jelenleg milyen jól teljesít.

A McLaren máris érdeklődött, Zak Brown vezérigazgató pedig ellátogatott a Red Bull főhadiszállására, de Horner ragaszkodott ahhoz, hogy egyelőre csak a két csapatot – a Red Bullt és az AlphaTaurit – akarják ellátni.

“Azt hiszem, előbb akarunk sétálni, mint futni” – mondta Horner a PlanetF1.com-nak.

“Úgy gondolom, hogy a két csapat kiszolgálása a közös tulajdonosi kör alatt tökéletesen ésszerű.”

“Mi egy független motorgyártó vagyunk. Nagyszerű kapcsolatunk van a Forddal, ami nagyon jól működik, [de] lényegében független motorgyártó vagyunk, és ennek hosszabb távon is megvannak az erősségei és előnyei.”

“Ha a jövőben vonzóak leszünk az ügyfelek számára, akkor ez olyasmi, amire biztosan nyitottak lennénk, hogy a jövőben több csapatnak is szállíthassunk. De azt hiszem, ahogy mondtam, előbb meg akarjuk alapozni magunkat, és ki akarjuk érdemelni a hírnevünket.”

Pillanatnyilag a Mercedes látja el a legtöbb csapatot, például az Aston Martint, a McLarent és a Williamst is, valamint a saját csapatuk is a brixworthi üzemből szerzi be az erőforrásokat.

Ez jelentős előnyökkel jár, leginkább a pénzügyi elemmel, és Horner elárulta, hogy az erőforrás-részleget úgy tervezték, hogy a jövőben négy csapatot tudjanak fogadni.

“Felállítottuk a létesítményünket körülbelül négy csapatra, így ez olyasmi, amire hosszabb távon is képesek leszünk” – mondta Horner a jövőbeli lehetőségeikről.

“De úgy gondolom, hogy a hangsúlyt nagyon is arra helyezzük, hogy először is megalapozzuk magunkat, és egy olyan csoportot hozzunk létre, amely integrálódik a futóműcsapatba, hogy egy kollektív egységként működjön. Ez egy hatalmas, óriási vállalkozás, de ezen az úton vagyunk, és elfogadhatóan haladunk.”

Lawson: A 11. helyen végezni kicsit csalódás

 

Releváns cikkek