Quantcast
Legfrissebb híreink
Adrian Newey támogatja az aktív aerodinamika bevezetését a Forma-1-be
Fotó: Chris Graythen / Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Adrian Newey támogatja az aktív aerodinamika bevezetését a Forma-1-be

A legendás Forma-1-es tervező, Adrian Newey-t nem aggasztja a fokozott aktív aerodinamikai alkatrészekre vonatkozó terv, mert a technológia az utcai autók jövője a véleménye szerint.

Az Forma-1-ben már régóta van aktív aero az autókon – a hátsó szárnyat nyitó előzési segédeszköz, a DRS például 2011 óta használatos -, de a 2026-os szabályújítással ez a mennyiség növekedni fog.

Az FIA és a bajnokság promótere jelenleg véglegesíti a 2026-tól alkalmazandó tervezési szabályokat, amikor is egyszerűsített hibrid motorokat vezetnek be.

A korai elképzelések, mint például a fordított DRS, amely esetleg lelassítaná az élen haladó autót, elvetésre kerültek, de az FIA együléses autókért felelős vezetője, Nikolas Tombazis nemrég azt mondta, hogy az alacsony légellenállás elérése érdekében biztosan lesz egy szárny beesésváltozás az egyenesekben, és lesz valami, ami a jelenlegi DRS-sel egyenértékű, amit esetleg kanyarokban is használnak majd az autók.

Amikor a Motorsport.com-nak adott exkluzív interjúban az aktív aero használatának kiterjesztésének ötletéről kérdezték az F1-ben, a Red Bull technikai főnöke, Newey azt mondta hogy ez nem érinti őt.

“Az aktívabb aero valójában arra szolgál, hogy megpróbáljuk pótolni az energiahiányos erőforrást. De szerintem ez egyáltalán nem rossz dolog.”

“A jármű nagyobb aerodinamikai hatékonyságára való törekvés egyértelműen jó cél. És miért ne lehetne ennek része az aktív aero? Elvégre az utcai autóknál már a részévé vált.”

“Rengeteg olyan autót látunk, amelyeknek a csomagtérfedelén fel- és lehajtható spoilerek vannak, és így tovább.”

“Miért ne lehetne ez a versenyzésben is? Az aktív aero csak akkor kapott rossz hírnevet, amikor a szárnyak leestek a 60-as években. Ezen már jóval túl vagyunk.”

Newey azt is kijelentette, hogy a sportág jellemzően jó módja volt annak, hogy népszerűsítsék az efféle dolgokat az utcai autókon.

“[Példaként] ha visszatekintünk, az olyan dolgok, mint a tárcsafékek [azokkal is így volt]” – tette hozzá.

“De aztán [szintén] nemrégen a szénszálas sportkocsik – hamis vagy valódi szénszálas díszítések stb. Mindazok a dolgok, amelyekhez a vásárló a utcán asszociációt akar, arra a gyártók természetesen biztosítják ezt az asszociációt.”

“Tehát az aktív aero az utcai autók jövője kell hogy legyen, így szerintem helyénvaló, hogy a Forma-1 is bemutassa ennek az erejét.”

Albon: Sokkal izgalmasabb a Williamsnél harcolni

Releváns cikkek