Quantcast
Legfrissebb híreink
Carlos Sainz váltást követel a Ferrari 2024-es autójától, a tavalyi szezon után
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Carlos Sainz váltást követel a Ferrari 2024-es autójától, a tavalyi szezon után

Carlos Sainz volt az egyetlen pilóta a Red Bull duóján kívül, aki tavaly nagydíjat nyert, de az idei szezonban javulást követel a Ferraritól.

Sainz a Szingapúri Nagydíjon győzött, ami emlékeztetett képességeire, de állítása szerint nem élvezte, hogy az SF-23-as volánja mögött ülhet.

Az olaszországi pletykák közepette, Sainz felvázolta, mit vár az autótól.

“Nagyon sokat” – mondta az AS-nek.

“Elhangzott [tavaly], hogy ez egy olyan autó, ami jól áll nekem, amit szeretek.

“Őszintén szólva nem csak nekem okozott fejfájást. A csapattársam, a Ferrari, nagyon nehéz [volt] megérteni.”

“Nem élvezem a vezetését, sok mindenhez kellett alkalmazkodnom, és sok beállítási dolgot kellett kipróbálnom.”.

“Remélem, hogy 2024-ben sokoldalúbb lesz, könnyebb lesz vinni és hangolni. Hogy jobb versenyautónk lesz.”

A Ferrari a hírek szerint elérte a 2024-es autójuk 798 kg-os súlyhatárát, ami Enrico Cardile technikai igazgató számára kulcsfontosságú mérföldkő a fejlesztésben.

Az olasz márka tavaly ilyenkor 6 kg-mal találta magát a határérték felett. Szóval Maranellóból optimizmus árad a csapatfőnök, Fred Vasseur második teljes szezonjában.

Sainzot megkérdezték, hogy a Ferrari összességében jó irányba halad-e.

“Szerintem igen. A szezon második fele bizonyítja ezt.”

“Azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy maximalizáljuk az autónkat. Kevesebb hibát követtünk el, és sok olyan dolog történt, ami nem rajtunk múlott.”

“De sikerült maximalizálnunk a hétvégét, és elég jól kihozni a teljesítményt az autóból.”

Sainz szezonja lehetett volna még jobb is – Ausztráliában öt másodperces időbüntetést kapott, amiért egy újraindításnál összeütközött Fernando Alonsóval, ami a negyedik helyről a tizenkettedikre taszította.

Ami még megdöbbentőbb, hogy Las Vegasban önhibáján kívül 10 rajthelyes büntetést kapott, miután összetörte a Ferrarit, mert egy laza, csatornafedél intézte el az autó alljáz. Emiatt az edzést törölték, és a Ferrarinak nem volt más választása, mint az energiatárolóját pótolni, túllépve a kvótáját.

Sainz a hetedik helyen végzett a pilóták versenyében, csapattársa, Charles Leclerc az ötödik lett, a Ferrari pedig a harmadik helyen végzett a konstruktőri bajnokságban, miután az utolsó versenyen kikapott a Mercedestől.

Schumacher: Az F1 mindig is álom volt, és mindig is álom marad

Releváns cikkek