Büntetés fog járni a piros zászló okozójának az F2 és az F3 szériáiban, ám az F1 ebből még kimarad
Az új szabályok fogják megakadályozni, hogy a Forma-2 és Forma-3 pilótái jövőre előnyt kovácsoljanak abból, hogy piros zászlót okoznak az edzéseken és az időmérőkön.
A Forma-1 azonban nem fogadott el hasonló szabályokat, annak ellenére, hogy a közelmúltban történt incidensek miatt néhány versenyző a bevezetésüket követelte.
A Forma-2 és a Forma-3 bajnokságok frissített szabályzata kimondja, hogy azok a versenyzők, akik a kvalifikáció során piros zászlót használnak, elveszítik a leggyorsabb köridejüket, és nem folytathatják a továbbiakat .
Az IndyCarban és más sorozatokban már régóta alkalmaznak hasonló szabályokat, hogy a versenyzőket ne ösztönözzék arra, hogy a riválisaik hátrányára piros zászlót okozzanak.
Az F2 és F3 frissített szabályai szerint, “az a versenyző, aki a felügyelők véleménye szerint a kvalifikációs edzésen a piros zászló kiosztásának egyedüli okozója, nem vehet részt a továbbiakban az edzésen, és az edzésen elért leggyorsabb köridejét törölhetik” a 2024-es évre.
Az FIA azt is kivette a szabályzatból, hogy a csapatok fellebbezhetnek a kvalifikáción elért köridők törlése ellen.
Az F2-ben és az F3-ban nem volt jelentős probléma, hogy a versenyzők piros zászlókat okoztak, és hasznot húztak belőlük. Az F1-ben azonban az elmúlt szezonokban többször is felmerült, és két évvel ezelőtt az FIA jelezte, hogy fontolgatja az IndyCar szabályának átvételét.
Abban az évben Charles Leclerc biztosította a pole pozíciót a Monacói Nagydíjra, amikor kiesett a Q3-ban. Akkora versenybírák megvizsgálták az esetet, de úgy döntöttek, hogy a Ferrari pilótája nem szándékosan ütközött.
A következő évben Sergio Pérez ugyanezen a pályán a Q3 utolsó pillanataiban ütközött, ami azt jelentette, hogy csapattársa, Max Verstappen előtt rajtolt, aki a piros zászlók leintése előtt javítani tudott.
“Ezt nem szabadna megengedni” – mondta Verstappen az eset után.
Az F2 és az F3 további szabályváltozásai közé tartozik, hogy a bajnoki tabella alapján lehet a rajtrácsot kijelölni, ha sem az edzésre, sem a kvalifikációra nem kerül sor.
A versenyzőknek emellett lehetőségük lesz két felderítő kört tenni, mielőtt elfoglalják a rajtrácson a helyüket a futamokon.
A versenyigazgatók nagyobb szabadságot kaptak a versenyzőkkel való kapcsolattartásban is, és a hétvége meghatározott időintervallumai helyett bármelyik csapatnál összehívhatják a csapatokat megbeszélésekre, hogy ne zavarják a garázsok tevékenységét.
Ez azonban ahhoz vezethet, hogy a csapatokat a hétvége végén a pálya elhagyása után is behívják a versenyigazgatóságra.
Wolff: Verstappen dominanciája nem ártott az F1 népszerűségének