2022 világbajnoka Max Verstappen! Négy futammal a szezon vége előtt avatták Verstappent világbajnokká, amit kétségkívül kemény munkával és elképesztő teljesítménnyel ért el a holland. Egy 4 részes cikksorozatban összefoglaljuk a 2022-es szezont Verstappen és a Red Bull szemszögéből.
Szezon előtti tesztek
Rákanyarodva a 2022-es szezonra, az új autóknak köszönhetően egyik csapat sem vághatott neki nyugodtan a tesztnek. Erősorrendek szempontjából nem lettünk sokkal okosabbak a bahreini tesztek után. Az biztos volt, hogy az összes csapat küszködik a delfinezéssel. Kik jobban (Mercedes, Ferrari), ki kevésbé (Red Bull), de mindenkinél jelen volt a probléma. A jellegzetes „pattogást” az új autók új aerodinamikai irányzata okozta. Idén ugyanis a leszorítóerő jelentős részét nem a szárnyakkal, hanem az autó alján lévő Venturi-csatornákkal képzik. Ez a megoldás szó szerint az aszfalthoz szívja az autót. Ha viszont ezt túlzásba viszik, az pattogáshoz vezet, ugyanis a szívó hatás nagy sebességnél egyre közelebb hozza az autó alját a talajhoz. Ha a rés túlságosan leszűkül, nem jut át elég levegő és megszűnik a „vákuum„. A szívó hatás nélkül az autó felemelkedik és az egész kezdődik elölről.
Bahrein
A szezon első versenye a Red Bull számára kiábrándító végeredménnyel zárult. Az időmérőn csak a második és negyedik helyet sikerült megszerezniük a Ferrarik mögött. A futamon jól teljesítettek, de Verstappen és Pérez autója is megadta magát, és nullázással kezdte a csapat a szezont, míg az idei riválisuk 1-2-vel indította az évet.
Pontállás:
Max Verstappen | 0 pont | Charles Leclerc | 26 pont |
Red Bull Racing | 0 pont | Ferrari | 44 pont |
Szaúd-Arábia
Dzsiddában sem ment minden felhőtlenül a holland számára. Az időmérőn csak a negyedik helyet sikerült megszereznie, míg csapattársáé lett a pole. A versenyen viszont a jól kihasznált biztonsági autós fázisoknak hála, fel tudta magát egerészni a pódium legfelső fokára.
Pontállás:
Max Verstappen | 25 pont | Charles Leclerc | 45 pont |
Red Bull Racing | 37 pont | Ferrari | 68 pont |
Ausztrália
A másik félgömbön folytatódott a Ferrari dominanciája. Charles Leclerc több mint 2 tizeddel verte meg Verstappent az időmérőn. A holland versenyző a futamon sem tudott kifogni a Ferrarin, csak a második helyen tudott volna beérni – ha beért volna. A 39. körben technikai hiba miatt ismét ki kellett szállnia Verstappennek a versenyből, Leclerc pedig könnyedén megnyerte a versenyt.
Pontállás:
Max Verstappen | 25 pont | Charles Leclerc | 51 pont |
Red Bull Racing | 55 pont | Ferrari | 68 pont |
Eddigre már több mint egy futamgyőzelemnyi különbség volt Verstappen és Leclerc között. Úgy tűnt, sok idő után, ez végre a Ferrari éve.
Emilia Romagna
Elérkeztünk a szezon első sprinthétvégéjéhez. Az olló egyre csak nyílt a világbajnoki táblázatban, és egyelőre nem tűnt úgy, hogy a Red Bull egy megbízható autót tud a versenyzői alá tenni.
A szerencse viszont a Red Bull oldalára állt a hétvégén. A hagyományos időmérőn a piros zászló miatt senki se tudott egy utolsó, javító kört menni, így a hollandé lett a pole a sprinten. A változó időjárási körülmények nem ingatták meg Verstappent, hiba nélkül megnyerte az Imolai Nagydíjat.
Pontállás:
Max Verstappen | 51 pont | Charles Leclerc | 59 pont |
Red Bull Racing | 99 pont | Ferrari | 76 pont |
A cikksorozat további részeit ITT érheti el.
Borítókép: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
Práder Patrik
Összes cikk: 230Releváns cikkek
Ricciardo: Megkönnyebbültem a Magyar időmérő után
Így telik a húsvét az F1-es pilótáknak
Nem könnyű Hamiltonnak, hogy csak a 5. helyről indulhat
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…